Czy sieci fast-food działają przeciwko Bogu?

 Fast Food

Na pewno jadłeś/jadłaś jedzenie z korporacyjnych sieci handlowych. Nazywamy je fast-food. W Polsce szczególnie sławny jest McDonalds. W innych częściach świata: Burger King, Wendys, KFC i inne.

Oferują specyficzne jedzenie. Smaki opracowane są w taki sposób, aby wabić, przyciągać, zachęcać.  

Reklamy tych sieci ukierunkowują na modę.

Jeżeli jesteś w ich lokalu, trzymasz w ręku ich produkty, a nawet reklamówkę, to czujesz się lepiej. Jesteś kimś, należysz do jakieś kasty. Dlatego modne jest chodzenie do tych lokali.

Jednak jest pewien wątek, który może być sprzeczny z Biblią, z nakazami Bożymi.

Co oferują modne fast-foody?

W tych lokalach zjesz kurczaczki, nogi, mięsa, hamburgery, cheeseburgery, paszteciki i inne wynalazki. Jedzenie to charakteryzuje się miałkością, czyli nogi bez kości, kurczaki bez kości.

Innymi słowy jesz substancje, masę uformowaną na kształt kurczaka czy inny rodzaj mięsa. Nie omawiam tutaj ich toksyczności, ani jakości odżywczej.

Podczas analizy Biblii ten fragment zwrócił moją uwagę:

Dzieje 15:28,29

„Postanowiliśmy bowiem, Duch Święty i my, nie nakładać na was żadnego ciężaru oprócz tego, co konieczne. Powstrzymajcie się od ofiar składanych bożkom, od krwi, od tego, co uduszone, i od nierządu. Dobrze uczynicie, jeżeli powstrzymacie się od tego. Bywajcie zdrowi!“.

Duch Święty i apostołowie przekazali sługom Bożym zasady, według których mamy postępować. Dotyczą one każdego chrześcijanina, każdego sługę Pomazańca.

  • 1 zasada: „Powstrzymajcie się od ofiar składanych bożkom” – czyli nie uczestniczyć w uroczystościach sprzecznych z Biblią. Jeżeli są sprzeczne z zasadami Bożymi, to prawdopodobnie ustanowiły je demony. Wtedy jedzenie na takich uroczystościach jest ofiarą składaną bożkom.
  • 2 zasada: „Powstrzymajcie się od krwi”- nie wolno jeść żywności z krwią, jak na przykład krwiste steki czy kaszanka.
  • 3 zasada: „Powstrzymajcie się od tego co uduszone” – zwierzęta powinny być zabijane szybko, sprawnie i bez bólu, aby ich nie męczyć.
  • 4 zasada: „Powstrzymajcie się od nierządu” – zakaz wszelkiego seksu z obcymi mężczyznami i kobietami. Bóg pozwala uprawiać miłość tylko z mężem i żoną.

Które z powyższych zasad łamane są przez sieci fast-food?

Moim zdaniem zasady: drugą i trzecią. Być może również pierwszą zasadę, czyli produkowanie żywności w imię jakiegoś bożka, jednak tego nie jesteśmy pewni. Nie mamy dowodów na takie rytuały religijne.

Czy oglądałeś/oglądałaś filmy w internecie, jak zabijane są zwierzęta?

Pracowałem kiedyś w korporacji. Liczył się tam jak najsprawniejszy, najtańszy i najszybszy proces produkcji. 

Na jednym z filmików widziałem maszynę, do której wrzucają żywe zwierzęta: kury, kurczaki, świnie…

Właśnie w taki sposób wyobrażam sobie produkcje mięsa, które sprzedawane jest w sieciach fast-foodowych.

Czyli w dużej hali produkowane są kurczaki. Podawana jest im chemia, aby proces dorastania był jak najszybszy. Najlepiej kilka dni. Do tego steruje się nocą i dniem, aby zwierzęta więcej jadły i spały.

Po krótkim czasie zabija się je, wrzucając całe kurczaki do maszyny. Maszyna mieli je i w dalszym procesie produkcji, dodawana jest chemia, substancje smakowe i być może inne jeszcze tańsze w produkcji mięso lub chemiczny wyrób mięsopodobny.

Takie mięso sprzedawane jest w różnych kształtach i smakach.

Tak samo można hodować i zabijać świnie, jednak znacznie taniej jest produkować kurczaki i z nich robić… wieprzowinę.

Popatrz jak te zwierzęta są zabijane.

Czy nie są duszone?

Czy nie zwierają w sobie krwi?

Odchodzę od tego, że takie mięso jest nie tylko bezwartościowe, ale działa na organizm destrukcyjnie.

Podsumowanie

Moim zdaniem bardzo ryzykowne jest jedzenie w sieciach fast-food.

Moim zdanie ryzykowne jest kupowanie mięsa z fabryk korporacyjnych.

Bardzo łatwo umiem wyobrazić sobie sytuacje, w której demony natchnęły korporacje do takie procesu produkcji, aby łamane były dwie zasady:

  • „Powstrzymajcie się od krwi”.
  • „Powstrzymajcie się od tego co uduszone”.

.

P.S. Czy wolno modlić się do obrazów? => Bezpłatnie

Formularz z NeTeS



Foto: „junk food” (CC BY-NC 2.0) by Rafael Edwards

Przeczytaj koniecznie:

21 Responses to “Czy sieci fast-food działają przeciwko Bogu?”

  • Rita on 23 września 2017

    Panie Robercie
    Piszę tutaj zupełnie nie na temat, ale od kilku lat dręczy mnie jedna sprawa i trudno mi sobie wyrobić zdanie w tym aspekcie.
    Chodzi mi o cuda i objawienia tak bardzo doceniane w KK.
    Można je uznać za jakieś sztuczne bądź wymyślone, ale fakty przemawiają same za siebie. Np.przypadek Ojca Pio, siostry Faustyny czy cud w Sokółce.
    Chciałabym wiedzieć co Pan o tym sądzi, jakie jest Pana zdanie.
    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź i pomoc.
    Pozdrawiam.

  • Robert on 23 września 2017

    Rita,

    wierzę tylko w cuda, które działy się za Chrystusa i apostołów.
    Oczywiście, cuda i dary Ducha św. są dopuszczalne.
    Jednak, aby dowiedzieć się czy pochodzą od Ducha św czy od demonów, trzeba to zbadać.

    Jeżeli osoby, na których działy się cuda wierzyły w doktryny, których nie ma w Biblii, to cuda pochodzą od demonów.
    Wystarczy sprawdzić w co wierzyła ta osoba.

  • damian on 24 września 2017

    Robert cuda sa wtedy gdy cos sie zadzieje i brak na to na dana chwile racjonalnego wytlumaczenia, wg mnie nikt nigdy cud nie czynil, i proponuje zamienic wiare na wiedze, ale to moze byc jak wyrwac dywan spod stop
    i tak mego kom. tradycyjnie nie opublikujesz, bo ?? biblia dla mnie ksiazka jak inna, a Jezus, wcielenie jak inne, warte uwagi bo to przewodnik

  • Tomek on 24 września 2017

    Panie Robercie niemożna jeść kaszanki? przecież to nie krew żywa, Pan nie jadł nigdy kaszanki? od małego jadałem zwłaszcza zimą kaszankę zasmażaną z cebulą i co to grzech?, czy nie zapędzamy się w tych zakazach za daleko?
    Pozdrawiam.

  • Robert on 24 września 2017

    Tomek,

    to co Pan je to Pana sprawa.
    Ja napisałem, że kaszanka zawiera krew.
    Teraz należy to połączyć z zakazami, jakie dali apostołowie i Duch św.

  • Robert on 24 września 2017

    Damian

    skoro nie uznajesz Biblii, to jak możemy rozmawiać na temat wiary?

  • damian on 24 września 2017

    Robercie, ja uznaje Biblie, jest to chyba ksiazka najbardziej pomocna w rozwoju, tylko uwazam ze Chrysus/Jezus to nie jedyny syn bozy, mamy teraz takie czasy, ze wypada juz zamienic wiare na wiedze a tym bardziej swiadomosc, aaa tak swoja droga to czesto zagladam na Twoja stone bo jest tu wiele ciekawych tematow, ladnie „rozgryzionych”, tylko troszke rzadzi tu egregor katolicki, wczesniej tak nie bylo, pozdrawiam sderdecznie

  • Krzysztof on 24 września 2017

    Też uważam, że korporacje łamią te zasady i sprzedają nam mięso nie wykrwawione. Sam korporacje przez skomplikowaną sieć powiązań i akcji podlegają zaledwie kilkudziesięciu rodzinom, które są potężne na tym świecie, bardzo możliwe, że wszystko robią dla kultu swoich demonów.

    Jedzenie korporacyjne można przyrównać do jedzenia świątynnego z Rzymu i na pewno warto go świadomie unikać. Mamy jednak dwa wyjścia z tej sytuacji jedno to rada by nie pytać o szczegóły, by zachować czyste sumienie, a druga to modlitwa przed posiłkiem z prośba o błogosławieństwo dla pokarmu czy jak kto woli jego uświęcenie, a wówczas pokarm staje się czysty pod względem naszego sumienia, co jednak nie zmienia faktu że sam w sobie może być szkodliwy.

  • Robert on 24 września 2017

    Damian

    nie ma tu żadnych poglądów katolickich czy innej religii.
    Staramy się badać Pisma i wyciągać wnioski.
    Nie kierujemy się żadną religią.

    Tu masz rację; Chrystus był pierwszym Synem, pierworodnym, czyli pierwszym stworzonym.
    Kolejne postacie Bóg Ojciec stwarzał wraz z Synem, dlatego można powiedzieć, że były to kolejne dzieci.

  • Tomek on 24 września 2017

    tak kaszanka zawiera krew ale nie żywą, a według bibli mamy nie spożywać krwi żywej, czy mam rację?

  • Robert on 25 września 2017

    Tomek,

    trochę to naciągane.
    W Biblii pisze o krwi, bez podziału, dlatego chodzi o krew pod każdą postacią.

  • sceptyk on 30 września 2017

    Proszę co jedzą goje.
    https://www.youtube.com/watch?v=INqIENHR9VU

  • Sebastian on 8 października 2017

    Robercie a co powiesz na ten fragment?
    I Koryntian 10 „24 Niech nikt nie szuka własnego dobra, lecz dobra bliźniego.

    25 Wszystko, co sprzedają w jatkach, jedzcie, o nic nie pytając ze względu na sumienie.

    26 Pańska bowiem jest ziemia i wszystko, co ją napełnia.

    27 Jeśli zaprosi was ktoś z niewierzących, a chcecie iść, jedzcie wszystko, co przed wami postawią, o nic nie pytając ze względu na sumienie.

    28 Lecz jeśli ktoś wam powie: To jest ofiarowane bożkom, nie jedzcie ze względu na tego, który to powiedział, i ze względu na sumienie. Pańska bowiem jest ziemia i wszystko, co ją napełnia.”

  • Robert on 9 października 2017

    Sebastian,

    Jakie masz wnioski?
    Werset potwierdza tezy w artykule.

  • Sebastian on 11 października 2017

    Robercie, według mnie wręcz przeciwnie, z tego co wiem dawne „jatki” to dzisiejsze fast food. Dodatkowo fragment ten mówi o tym, że możemy jeść dosłownie wszystko poza posiłkami poświęconym bożkom. Ciekawe jest również zakończenie tego rozdziału:

    29 Ale sumienie, mówię, nie twoje, lecz tego drugiego. Dlaczego bowiem moja wolność ma być sądzona przez cudze sumienie?

    30 Bo jeśli ja z dziękczynieniem coś spożywam, to czemu mam być spotwarzany za to, za co dziękuję?

    31 Tak więc czy jecie, czy pijecie, czy cokolwiek innego robicie, wszystko róbcie ku chwale Boga.

    32 Nie bądźcie zgorszeniem ani dla Żydów, ani dla Greków, ani dla kościoła Bożego;

    33 Tak jak i ja się wszystkim we wszystkim podobam, nie szukając w tym własnej korzyści, ale korzyści wielu, aby byli zbawieni.

  • Robert on 11 października 2017

    Sebastian,

    dokładnie jest to opisane w Biblii.
    Apostołowie zabronili jeść jedzenia z krwi. Resztę posiłków można jeść, jednak należy uważać przy tym, aby nie gorszyć braci w wierze.
    Demony nie mają prawa zawładnąć jedzeniem jednak, kiedy uroczystość religijna jest typowo demoniczna, to warto nie korzystać z niej.
    Bo po co?
    W jakim celu?

  • Sebastian on 11 października 2017

    Robercie, zgadzam się ale jakie mamy dowody na to, że w McDonald’s wrzucają całe żywe krowy do zmielenia, bo w np. KFC podają kawałki kurczaka i tam mamy pewność uboju. To co napisaeś, tyczy się bardziej przetwórni mięsnych które mają takie praktyki a zdajemy sobie sprawę, że nie wszystkie więc jak dopilnować tego co jemy skoro nie możemy zobaczyć procesu produkcji? Jestem świadom, że światowe korporacje są złe ale powyższy artykuł był chyba nie dokońca przemyślany.

  • Robert on 11 października 2017

    Sebastian

    1 – skoro mają maszyny do do uboju, to kto z nich korzysta?
    Duże przedsiębiorstwa.
    Dla sieci fast foodów pracują tylko duże korporacje.
    One nie bawią się w detale. Ma być szybko i oszczędnie.

    2 – Kawałki kurczaka bez kości mogą być uformowane z całej masy kurczaka.

    3 – Skoro wiemy, jak działają korporacje, to w sposób przemyślany a nie głupi należy wyciągać wnioski.
    Głupi sposób to: nie interesuje mnie to, na pewno jest inaczej, to jest nieprzemyślane.
    Mądry sposób to zbadać sprawę, czyli oglądnąć filmiki, przestudiować, jak działa korporacja i wyciągnąć wnioski.

    4 – Pracowałem w korporacji i przestudiowałem filmiki, dlatego łatwo mi pododawać fakty.

  • Dawid on 21 października 2018

    Robercie, widzę nie znajomość Pisma świętego, Pan Jezus jest Bogiem, i nie mógł być Stworzony !!! Biblia mówi, że na początku Bóg, Elohim liczba mnoga, stworzył niebo i ziemię a nie Pana Jezusa, on jest pierworodnym oznacza, że WE WSZYSTKIM MA PIERWSZEŃSTWO !!! On jest też Pierwszy i Ostatni, POCZĄTEK I KONIEC Alfa i Omega WSZECHMOGĄCY, więc nie może być Stworzony, to jehowska HEREZJA !!!! PROSZĘ takich głupot nie pisać, pozdrawiam

  • Robert on 21 października 2018

    Dawid

    Jest tylko jeden Bóg Ojciec, jest najwyższy ze wszystkich, reszta Bogów została stworzona.
    Bogami nazwani są ludzie, jak i postacie duchowe.
    Pan Jeszu jest poddany Bogu Ojcu, nie jest na tych samych prawach i warunkach, co Bóg Ojciec.
    To Bóg Ojciec był na początku, później stworzył Syna i przez Syna wszystko powstało.

  • Hubert on 10 marca 2019

    Fajny artykuł:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *