Nie lekceważ systemów szatana

system700

Każda osoba, która nie chce zdobywać nawet najbardziej irracjonalnej wiedzy, może upaść, zbankrutować, stracić życie, zdrowie i wiarę. Lekceważenie czy strach przed hasłami: mason, iluminat, demon, żyd, system finansowo-kredytowy, ekonomia, to wytrych, jaki znalazł do Ciebie szatan.

Jak Bóg stworzył świat?

Wszechświat czy świat, bez względu na to, jak to nazwiemy ma dwa wymiary: duchowy i fizyczny.

Fizyczny świat to człowiek, zwierzęta, środowisko i wszystko co zbudowała/wymyśliła ludzkość.

Duchowy świat to postacie duchowe. Różnią się od człowieka większymi możliwościami i zdolnościami, dlatego mogą nam pomóc lub zniewolić.

Tak, jak w świecie fizycznym, tak samo w duchowym istnieje podział na dobrych i złych. Odstępca, były anioł sprzeciwił się Bogu i został nazwany: diabłem, szatanem. Przekonał część aniołów do wystąpienia przeciwko Bogu. Zostali nazwani demonami.

Dlaczego Bóg pozwolił na taki scenariusz?

Ponieważ wprowadził zasadę wolnego wyboru. Każda osoba duchowa czy fizyczna ma wybór pomiędzy dobrem i złem. Większość ludzi na ziemi wybrało zło, za którym opowiada się łatwy pieniądz, władza i bogate życie. Wcale nie chcę demonizować majętności. Gdybyśmy przenieśli do dzisiejszych czasów Hioba czy Abrahama, to byliby przedsiębiorcami zatrudniającymi tysiące ludzi. Ich władza w tamtych czasach była jeszcze większa, ponieważ istniało niewolnictwo, czyli osoby o takim statusie społecznym należeli całkowicie do swoich „panów”. Mimo takiego bogactwa i władzy byli wiernymi sługami Boga. Bogactwo i władza są o tyle niebezpieczne, że tylko jednostki mogą sprawiedliwie zarządzać ludźmi i żyć tak, jak Chrystus od nich wymaga.

To bogactwo, sława i władza przekonały wiele osób do porzucenia wartości, w których należy szanować każdą osobę, żyć sprawiedliwie i uczciwe z troską o tych najbiedniejszych, najsłabszych.

Dlatego wkoło tyle zła, mafii, bandytyzmu, fałszywych religii, wojen. Tego nie robi szatan ani demony. One nie mają prawa nic zrobić człowiekowi, łamiąc zasady Boże. Jeżeli Ty nie wyrazisz świadomie czy nieświadomie zgody, to demony nie mogą zawładnąć Twoim życiem. Wiele ludzi kompletnie nie zdaje sobie z tego sprawy. Myślą, że skoro wierzą w Boga i nie zajmują się okultyzmem, to mają ochronę przed demonami. Wierzyć w Boga to za mało. Należy cały czas uczyć się, zdobywać wiedzę, aby zdawać sobie sprawę, jak działa szatan i czy nie jesteś przypadkiem w jego systemie.

Tak, Bóg chroni swoich ludzi. Wiemy to z przykładu Hioba. Szatan nic złego nie mógł zrobić słudze Boga, dopóki Stwórca nie dał na to pozwolenia.

Aby wiedzieć, czy Cię Bóg chroni musisz wchodzić w każdy zakamarek wiedzy.

Jeżeli na przykład robisz wszystko co Chrystus nakazuje, ale lekceważysz zasadę zdobywani wiedzy, to jak Syn Boga ma Cię ochronić?

Powiedzmy, że powiesz: mnie nie interesują te głupoty z NWO, iluminatami, masonami, systemem finansowo-kredytowym i….

Masz kredyt na dom. Spłacasz go uczciwie, ale lekceważąc zasady zdobywania wiedzy o systemie szatana nie wiesz, że nastąpi krach dolara, walut itd. Nagle dostajesz pismo z banku, z którego wynika, że w ciągu miesiąca masz oddać całą kwotę kredytu, w przeciwnym razie wyprzedają wszystko co należy do Ciebie. Innymi słowy pojawia się zawierucha w Twoim życiu, która może zniszczyć to co do tej pory zostało zbudowane, czyli rodzina, miłość, szacunek, zdrowie itd.

Czy w takiej sytuacji będziesz mieć pretensje do Boga?

Kim jest szatan?

Szatan ma różne systemy i wytrychy do Twojego życia. Zaatakuje Cię z tej strony, z której nigdy się nie spodziewasz. Nie wyobrażaj sobie szatan, tak jak go świat wykreował, czyli przygłupa z widłami, rogami i czerwoną gębuchą.

  • Szatan to piękna kobieta, która wabi Cię na jawie, śnie czy z ekranu telewizora/komputera.
  • Szatan to przystojny, szarmancki mężczyzna, który z mediów walczy o Twój posłuch.
  • Szatan to niechęć do zdobywania wiedzy, która jest niedorzeczna, irracjonalna, nielogiczna. Często Twoja duma, wykształcenie odrzuca istnienie fałszywych religii, stowarzyszeń szatana, systemu gospodarczego NWO, mafijnych układów polityków itd.
  • Szatan to piękna muzyka, której nie jesteś w stanie się oprzeć. Demony mają przeróżne talenty. Bob Dylan czy Denzel Washington opowiadali o demonach, które kierowały nimi przy pisaniu tekstów czy graniu ról filmowych. Jak rozpoznać demonizm w muzyce? Po tekstach, teledyskach i trybie życia piosenkarza/piosenkarki.
  • Szatan to strach przed/po obejrzeniu filmu o demonach, muzyce satanistycznej czy zwykłej rozmowie o demonach. Wiele osób odrzuca te tematy, ponieważ czują strach. To jest ten wytrych, który znalazł diabeł do Twojego umysłu, czyli „lepiej tego nie dotykać, tak będzie bezpieczniej”.
  • Szatan to lekceważenie polityki. Jeżeli nie wiesz co dzieje się w swoim kraju, nie znasz prawdziwej historii, to będziesz dokonywać złych wyborów.

Na czym polega zły wybór?

Nie tylko na popieraniu fałszywej partii, ale na błędnych poglądach o przemianach w Polsce, historii Polski czy powtarzaniu nieświadomie bredni medialnych. Bóg nie chce od nas ofiary, umartwiania się, dlatego, jeżeli możemy wywalczyć lepsze życie, to należy to czynić. Skoro możemy żyć dłużej, zarabiać więcej, żyć zdrowiej, to trzeba o to walczyć. Postawa typu: „mnie to nie interesuje, ponieważ Chrystus się mną opiekuje” jest ofiarą, której nikt od Ciebie nie wymaga.

Mateusza 12:7 – „Gdybyście zrozumieli, co znaczy: Chcę raczej miłosierdzia niż ofiary, nie potępialibyście niewinnych”.

 

  • Szatan to postawa pasywna, czyli moim Panem jest Chrystus i reszta mnie nie interesuje. Niech się wali, pali, bo mnie zawsze ochroni Chrystus.

Nic bardziej mylnego. Jeżeli chcesz uciekać, nie angażować się, to jesteś, jak ta osoba z przypowieści, która zakopała talent, bo bała się świata.

  • Szatan to lekceważenie zdrowia i porad ludzi kompetentnych.
  • Szatan to kłótnie i brak akceptacji ludzi, którzy sieją prawdę i dzięki pomocy Ducha świętego propagują ją.
  • Szatan to wszelkie Twoje słabości, z którymi nie zamierzasz walczyć jak: nadmierne picie, palenie, narkotyki, seks z niepoślubioną osobą, obrażanie innych – nieświadomych ludzi, którzy mają inne poglądy.

Jak wyzwolić się z systemu szatana?

Bardzo łatwo. Wystarczy powiedzieć „NIE” swojej słabości. Jeżeli „NIE” będzie poparte Twoją ciężką pracą, to demony odejdą. One nie mają prawa gnębić Cię, jeżeli swoimi uczynkami pokazujesz sprzeciw.

Nie wystarczy powiedzieć „NIE”, trzeba to jeszcze pokazać.

Wypowiedzenie „NIE” jest dopiero pierwszym etapem zwycięstwa. Znam sporo przypadków, w których osoby nawiedzane przez zjawy, oobe czy inne demonizmy powiedziały „Boże pomóż mi”. Wtedy to wszystko znikło: zjawy, strachy odeszły.

Szatan i demony nie mają prawa Cię gnębić, jeżeli czynem i słowem wyrażasz sprzeciw. Tak działa zasada wolnego wyboru. Za złamanie zasady, demony łapane są przez dobrych policjantów czyli anioły.

Mamy fajny przykład anioła Rafała, który pomagał Tobiaszowi i Sarze.

Tobiasza 8:3  „Zapach ryby powstrzymał demona i uciekł on aż do Górnego Egiptu. A Rafał poszedł za nim, związał go tam w oka mgnieniu i unieszkodliwił go”.

Zobacz, demony nie mogą pokonać aniołów, mimo że są takimi samymi osobami duchowymi. Anioły są dobrymi policjantami, które czuwają nad prawem. Kiedy Sara pozbyła się swoich słabości, anioł wysłany przez Boga pomógł jej. Nie tylko wypędził złego ducha Asmodeusza, to jeszcze go związał i wrzucił do więzienia.

Tak działa zasada wolnego wyboru. Jeżeli powiesz „NIE”, Chrystus zobaczy, że zmienisz się zgodnie >> nie ze swoimi zasadami<< tylko zapisanymi w Biblii, to demony muszą odejść. W przeciwnym razie kończą swoją działalność.

Zdecydowanie zachęcam Cię do poznawania każdej wiedzy, nawet na pierwszy rzut oka bezsensownej, irracjonalnej. Nie pozwól, aby szatan znalazł wytrych do Twojego życia. On jest bardzo inteligentny, dlatego nie powie Ci „tu jestem, to ja”.

 

Brz Robert Brzoza

P.S. ściągnij bezpłatne książki: „Kto rządzi światem Bóg czy szatan ? I i II tom”. Załóż konto – odblokowałem dział „Odkłamana Biblia” => SzokWiedzy.pl

.

Photo credit: Yuri Yu. Samoilov / Foter / CC BY

Przeczytaj koniecznie:

95 Responses to “Nie lekceważ systemów szatana”

  • czytelnik on 11 stycznia 2015

    Szatan czy obecnie (modny) demon to wymysl ludzki .
    ZLO to jest TEN,TA,TO co chce zapanować nad wszystkim i wszystkimi.
    DOBRO może i jest w ludziach,zwierzetach ,gadach,owadach, roślinach i tylko wtedy gdy ZLO NIE MA DO NICH DOSTEPU.
    GDY ZLO DO NICH SIE DOSTANIE ,NISZCZY JE !!!

    Teraz zastanowmy się nad tym kto i jak urzadzil nam i obecnie urzadza ten swiat ziemski ?
    „Na początku było slowo…..” ,ja dodam ,ze i myśl/zamiar swiat/wszechświat tak urzadzic aby tylko na nim było DOBRO !
    Co z tego wyszlo ?
    Ano to co dziś mamy.
    Nawet to ze piszemy/mówimy dobrze ale czynimy zlo/zle.
    Czy dzisiejszy człowiek zastanawia się nad tym PRZED KAZDYM CZYNEM ,czy z tego czynu wyniknie dobro czy zlo ?
    Dawno powiedziano „po czynach ludzi rozpoznajcie” !
    Ja dodam – każdy uczynek ma swój wymiar DOBRA i ZLA.

    Przegladajac w sieci net/na poratalach ,tematy autorskie,ich powielania,ukazywania w formie treści, zdjęć i filmow co widzimy ?
    Wlasnie już po tym mozna poznac KTO KOMU/CZEMU SLUZY .
    Ludzie nawet nie zauwazaja ,ze wnikliwy czytelnik może rozpoznać każdego człowieka na każdym jego kroku,na każdym jego czynie, bywa,ze i wyglądzie choć ten bywa mylny,choc faryzejsko widoczny ,
    malo tego przewidzieć jaki ma w tym cel ,CEL ZYCIA i CZYNU .
    Czy dzisiejszy (także wczorajszy) PARTYJNIAK,DZIALACZ ,POLITYK ,NAUCZYCIEL
    REDAKTOR/DZIENNIKARZ ,duchowy PRZYWODCA/KAPLAN/PASTOR/RABIN wie,ze jest ROZPOZNAWALNY przez madrych ludzi ?
    NIE !
    Jemu się wydaje,ze sprytem swym i wiedza może sobie wszystkich i wszystko podporzadkowac .
    MYLI SIE ,bo wlasnie po czynach POZNAJEMY LUDZI !!!
    Nie Boga,szatana ,demona a LUDZI ,którzy daja zamieszkac w sobie DOBRU lub ZLU !

    UCZMY SIE WSZYSCY ROZPOZNAWANIA LUDZI i
    ICH CZYNOW !

    Temat godny dyskusji tym bardziej w OBECNEJ CYWILIZACJI KLAMSTWA i ZADAWANEJ SMIERCI .
    Uczmy się rozpoznawać ich UCZCIWOSC ,ICH
    PRAWDE,DOBRO,KLAMSTWO ,ZLO .

  • nadia on 11 stycznia 2015

    ”Gdybyśmy przenieśli do dzisiejszych czasów Hioba czy Abrahama, to byliby przedsiębiorcami zatrudniającymi tysiące ludzi. Ich władza w tamtych czasach była jeszcze większa, ponieważ istniało niewolnictwo, czyli osoby o takim statusie społecznym należeli całkowicie do swoich „panów”. Mimo takiego bogactwa i władzy byli wiernymi sługami Boga. ”
    Osobiscie napisalabym troche inaczej. Hiob i Abraham zyli w dostatku,dlatego ze mieli gleboka wiare w Boga, dlatego Bog im blogoslawil a nie odwrotnie. Jak wybierasz Boga, to Bog Ci blogoslawi: ”Jezus odpowiedzial:Zaprawde powiadam wam, nie ma takiego, kto by opuscil dom albo braci, albo siostry, albo matke, albo ojca, albo dzieci, albopola dla mnie i ewangelii, Ktory by nie otrzymal stokrotnie, teraz w doczesnym zyciu domow i braci i siostr i matek i dzieci i pol, choc wsrod przesladowan, a w nadchodzacym czasie zywota wiecznego.” Ewangelia Marka 10:29,30
    Z wersetow tych wynika,ze ta obietnica jest aktualna takze w naszych czasach.

    ”Mamy fajny przykład anioła Rafała, który pomagał Tobiaszowi i Sarze.
    Tobiasza 8:3 „Zapach ryby powstrzymał demona i uciekł on aż do Górnego Egiptu. A Rafał poszedł za nim, związał go tam w oka mgnieniu i unieszkodliwił go”.”
    Zacytowales Robercie Ksiege Tobiasza czyz to nie jest apokryf? Jednak rozpoznalam tam znajomego aniola z Ksiegi Henocha – Rafala, wiec moze to nie jest calkiem apokryf, ta Ksiega Tobiasza? Pozwole sobie zacytowac fragment z Ksiegi Henocha rozdzial 20:3 ”Rafal, jeden ze swietych aniolow, mianowicie aniol duchow ludzkich” Jeszcze jeden cytat na istnienie Aniola o imieniu Rafal z Ksiegi Henocha to rozdzial 27:1-5 :
    ”1 Wtedy zapytałem: „Do czego służy ta błogosławiona ziemia, pełna drzew? Na co służy ta przeklęta dolina?”
    2 Wówczas Rafał, jeden ze świętych aniołów, który był ze mną, odpowiadając mi rzekł: „Ta przeklęta dolina przeznaczona jest dla przeklętych na wieki. Tutaj zostaną zgromadzeni wszyscy, którzy swymi ustami wypowiadali przeciwko Panu nieodpowiednie słowa i surowo mówili o Jego chwale. Tu zostaną zgromadzeni i tu będzie miejsce ich sądu.
    3 W dniach ostatecznych pojawi się przed sprawiedliwymi obraz sprawiedliwego sądu nad nimi na wieki wieków. Tutaj sprawiedliwi będą błogosławić Pana Chwały, Wiecznego Króla.
    4 W dniu sądu nad nimi będą błogosławić Go ze względu na Jego litość, zgodnie z wyznaczonym im przez Niego losem.
    5 Wówczas ja sam błogosławiłem Pana Chwały i zwróciłem się do Niego i zaintonowałem odpowiedni hymn pochwalny.”
    Pozdrawiam :)

  • Krzysztof on 11 stycznia 2015

    Ksiega Henocha nie występowała w Septuagincie a księga Tobiasza była tam zawsze a to oznacza że pierwsi naśladowacy Chrystusa czytali ją i szanowali co nie znaczy że traktowali jako fakt historyczny. Ksiega Tobiasza bardziej przypomina przypowiesci Chrystusa, podobnie jest z księga Judyty która w obecnej wersji zawiera niescisłości historyczne ale jako rozbudowana przypowieśc jest w pełni wartościowa.

  • Przemyslaw Mach on 11 stycznia 2015

    Robercie zadam ci pytanie bo uparcie brniesz w patrzenie na świat tak jak chce tego szatan wierzysz w Jezusa Chrystusa i to co jest napisane w biblii wdrażasz w życie jego nauki i jeżeli system zabrał by ci wszystko rodzinę by od ciebie zabrał dzieci wysłał by do domu dziecka to czy nadal był byś wierny Jezusowi a dlaczego napisałem że patrzysz na świat tak jak chce tego szatan bo skupiasz się na jego systemie próbujesz walczyć o iluzjonistyczną wolność człowieka której tak na prawdę na ziemi nigdy nie było znasz biblię i wiesz że świat należy do niego i my nie mamy prawa się w to mieszać jaką on stosuje politykę tak samo jak ja nie mam prawa decydować jak masz żyć i co robić w czasie wolnym Adam i Ewa oddali mu świat który należał do nich i prawnie jest to jego własność dlatego Jezus nie interesował się gospodarką ani prawem który tworzył ówczesny Rzym artykuł jest bardzo dobry jedynie nie zgadzam się na skupianiu na teorii nwo a dlaczego zadałem ci takie pytanie bo bardzo zabiegasz o dobrobyt i czy byłbyś wstanie się tego wyrzec w czasie uścisku który nadejdzie na świecie prędzej czy póżniej a co do banków ja nie posiadam nawet konta bankowego a kredyt nawet nie wiem co to jest
    i jak byś mógł Robercie trochę szerzej mi odpowiedzieć i uzasadnić dlaczego ludzie wierzący powinni walczyć z systemem którego nie da się pokonać i jeszcze jedno dodam ten system jest nie do pokonania bo duchowo ludzie do systemu szatana są też podłączeni i wykonują jego wolę czy im się to podoba czy nie

  • Przemyslaw Mach on 11 stycznia 2015

    jeszcze tylko dopiszę dlaczego też przestrzegam wszystkich żeby nie podniecać się teorią spiskową bo zanim przyjdzie człowiek grzechu to przyjdą jego pomocnicy którzy w skarzą drogę jak zbudować sprawiedliwy system dla wszystkich i skrzykną ludzi i powiedzą że mają plan i w tedy stworzą dobrobyt oparty na wierze new age Robercie mogę się założyć że przykładowo za 15 lat by przyszedł człowiek który miał by plan zreformować to bagno a ty byś prowadził tą stronę to na pewno byś się nim zachłysnął on by w taki sposób działał że ty byś nie był wstanie odróżnić czy jest to sługa szatana czy też nie dlatego szatanowi zależy na tym by ludzie się bagnem interesowali bo póżniej do niego wpadną i on ich pochłonie i materialnie i duchowo a do wroga trzeba mieć dystans i nie lekceważyć go bo on jest mądrzejszy i sprytniejszy od nas

  • Robert on 11 stycznia 2015

    Różnimy się tym, że Ty negujesz nauki Chrystusa.

    Na jakiej podstawie?
    Jakie masz lepsze teorie?

    Skoro Syn Boga mówił o demonach i szatanie, to taka jest prawda.

  • Robert on 11 stycznia 2015

    Przemysław rozmawialiśmy na ten temat.

    Jeżeli nie zrozumiałeś tekstu, nic na to nie poradzę. Napisałem o tym trzy artykuły, a Ty chcesz szerszego wyjaśnienia.

    Nie oceniaj mnie, bo mnie nie znasz. Skup się na swoim życiu i poprawiaj go jak możesz. Moje zostaw pod ocenę Boga.

  • Przemyslaw Mach on 11 stycznia 2015

    Ja nie neguje Robercie nauk Jezusa wiem doskonale że o nim mówił i przestrzegał przed nim ja nie chcę cię urazić bo na pewno tak sobie myślisz szanuje cię często do ciebie wcześniej pisałem pomagałeś mi i podpowiadałeś to czy owo ale najważniejsze jest czyste i nieskażone słowo boże nie piszę tych komentarzy pod twoimi artykułami nad którymi mocno się napracowałeś żeby cię do czegokolwiek zniechęcić tylko przestrzegam cię bo jego słudzy przyjdą i będą nas zwodzić o tym mówi biblia prosty przykład jeszcze jakiś czas temu jak pisałem tobie że korwin mikke to zwykły oszust i żyd to ty pisałeś że nie ma pewności co do tego człowieka a dzisiaj wyszło szydło zworka i okazało się że to pożyteczny idiota władzy światowej która niszczy Polskę od wewnątrz my zamiast się kłócić między sobą powinniśmy razem działać i głosić słowo boże ludziom którzy na prawdę tego potrzebują

  • Robert on 11 stycznia 2015

    Przemysław nie wychodzisz przed szereg?

    Znowu mnie oceniasz.

    Nie zrozumiałeś kompletnie o czym pisze, a napisałem trzy artykuły.
    Więc podsumuje specjalnie dla ciebie.

    1 – Każdy powinien wiedzieć co to jest NWO, mason, Iluminat.
    2 – Każdy powinien przeczytać na ten temat i zrozumieć.
    3 – Każdy powinien wziąć pod uwagę fakt, że może być to prawda.

    Czy to jest dążenie do świata?
    Nie to jest zabezpieczenie przed systemami szatana.

  • Robert on 11 stycznia 2015

    Nie zmieniam zdania na temat Korwina.
    Pokaż mi polityka,który nie jest pożytecznym idiotom.

  • Przemyslaw Mach on 11 stycznia 2015

    mógł bym napisać tylko jest jeden problem wszyscy nie żyją bo popełnili samobójstwa z powodu depresji

  • Przemyslaw Mach on 11 stycznia 2015

    a może by się znalazł Paweł Kukiz

  • Robert on 11 stycznia 2015

    Robi dobrą robotę, ale do polityka mu daleko.

    Poczekajmy, jak daleko zajdzie.

  • czytelnik on 11 stycznia 2015

    Ja mam pytania :
    A dlaczego nie oceniac człowieka, choćby Roberta lub innych – co nie mamy do tego prawa,kto nam to zabrania ?

    To ze się ludzie roznia miedzy sobą to cos zlego ???

    Jaka mamy pewność,ze „nauki Chrystusa” które stworzyli sobie/spisali ludzie przed wiekami sa faktycznie CHRYSTUSOWE a nie dajmy na to narodu przebranego ,który te nauki wykorzystuje we własnych celach i dobrze się na tym „PASIE” ?!
    Zejdz Robercie na ziemie i tez bądź samokrytyczny ,tym bardziej,ze chyba jeszcze polowy zycia swego nie przezyles i wszystkich rozumow nie posiadles – prawda ?

    PRAWDZIWA CNOTA KRYTYK SIE ……. !
    Najwyzej się zawstydzi i ……. .

    Będzie za to ostrzezenie czy ban ?

  • Przemyslaw Mach on 11 stycznia 2015

    co do narodu przebranego którym jest dzisiejszy Izrael oni nie uznają nauk Chrystusa sami kiedyś w Tel-Avivie palili księgi nowego testamentu i przy tym blużnili na Chrystusa dla nich najważniejszy jest Talmud i częściowo stary testament badania archeologiczne potwierdzają prawdziwość słowa bożego mi samemu chodzi tylko żeby się nie skupiać na tym świecie tylko
    nad tym co może przynieść nam profity w przyszłym życiu ale więcej już tego tematu nie poruszę każdy patrzy troszkę inaczej na życie z nas ale widzę jak przez te teorie ludzie coraz mocniej się ze sobą skłócają i coraz większa różnica jest między nimi widać to też w komentarzach na tej stronie my wszyscy powinniśmy być bardziej krytyczni dla samych siebie a nie patrzeć też na innych ja codziennie patrzę na siebie krytycznie i coraz mocniej zauważam ile mam jeszcze wad do naprawienia a tobie Robercie życzę ci dużo dobrego i będę się za ciebie modlić a przez moje komentarze nie zniechęcaj się zawsze cię będę szanować.pozdrawiam

  • Robert on 11 stycznia 2015

    1 – A jakim prawem ma mnie Pan prywatnie oceniać?

    Co innego jeżeli jest osoba publiczna, wtedy oceniasz jej pracę zawodową, ale nie prywatną.

    Pomiędzy jednym, a drugim jest duża różnica.

    2 – Panie Gutek, niech Pan się nie chowa za pseudonimami.

    Nie dostał Pan jeszcze bana. Przypominam za nieuczciwe i kłamliwe zachowanie.

    Ale niech Pan nie podkopuje tylko pisze uczciwie co myśli i odrzuci mącenie.

  • Robert on 11 stycznia 2015

    Dzięki Przemysław.

    Pozdrawiam

  • CH on 11 stycznia 2015

    https://telewizjarepublika.pl/wielki-marsz-ulicami-paryza-tlum-protestuje-przeciwko-terroryzmowi,15823.html

    Francja 2015. Problem – reakcja – rozwiązanie. Stara zasada a najlepsza.

  • Robert on 11 stycznia 2015

    Tak, Tusk na pierwszym miejscu.

  • CH on 11 stycznia 2015

    Co do samego tekstu panie Robercie, jest świetny. Liczę, że przeczyta go jak najwięcej osób.

  • czytelnik on 11 stycznia 2015

    Robercie !
    Praw do oceniania ludzi JESZCZE NIE NAPISANO,wiec proszę nie pytac jakim prawem .
    PRAWO WSZECHSWIATA (takie tez jeszcze nie sprecyzowano)jest, ONO GLOSI :
    NIE NALEZY CZYNIC ZLA NIKOMU przez NIKOGO.
    To nie pisane prawo wynika z logiki i madrosci LUDZI DOBRYCH !!!
    ZLI LUDZIE USTANAWIAJA ZLE PRAWA majace na celu ZNIEWALAC INNYCH !
    DOBRZY LUDZIE CZYNIA DOBRO DLA WSZYSTKICH.

    To jest moja „reigia i wiara”wzorce czerpie od innych dobrych ludzi ,którzy nikomu nie czynia krzywd .
    Moja wiara i religia w STWORCE WSZYSTKICH i WSZESTKIEGO nie potrzebuje posrednikow do NIEGO.

    Zlym ludziom pośrednicy sa potrzebni ,bo nie tylko bladza ale ZLE CZYNIA ,im sa potrzebne rozgrzeszenia i POPRAWA !

    Natomiast KAZDY DOBRY CZLOWIEK nie może obojętnie przechodzić obok istniejącego zla !
    Malo tego, ZlO TO WINIEN POKONAC zapobiec jego się szerzeniu.

    I tu wcale nie trzeba zadnych odwolan do wszelkich pism,w tym to co glosi Biblia i inne spisane księgi przez ludzi dla ludzi .

    Ktos wyżej wspomina zydowskie księgi w tym barbarzyński TALMUD, w którym można wyczytać ( dobrze,ze już się ukazują tłumaczenia na inne jezyki w tym j.polski) takie BLAZENSTWA ,których nie można zaliczyć do zadnego dobra ,nawet dobra dla autorow tych bajan,bowiem WIADOMO,ze
    ZLO MA LUSTRZANE ODBICIE!!!
    Sa na to niezaprzeczalne dowody choćby zydowski holokaust i ich samounicestwianie się .
    CO CZYNI DZIS IZRAEL Z PALESTYNCZYKAMI ?
    To się za niedługi czas odbije nie tylko w zawłaszczonej Palestynie ale na całym swiecie,jezeli Zydzi nie zejda ze zlej drog i nie przestana czynic ZLA INNYM NARODOM !!!
    To dotyczy WSZYSTKICH ZLYCH LUDZI !
    Wcale nie trzeba czekac na SAD BOZY ,bowiem ZLY CZLOWIEK SAM PISZE NA SIEBIE WYROK,ktory będzie wykonany jeszcze za jego zycia !
    Czy rozumiemy się wszyscy jeszcze „nie-swieci” ?

    Kiedy już dochodzimy do „swietych” to co ,ich tez nie wolno oceniac człowiekowi ?
    To po co te wszystkie „ceregiele” z udawadnianiem swietosci,udawadnianie cudow i inne procedury we wierze chrzescijanskiej ?
    Czy ludzie ,którzy wspolzyli z nimi i później ich dzwigaja na ołtarze nie maja nic do powiedzenia czy ocen,a także wszyscy śmiertelnicy ?
    Czy w innych religiach tez tak jest ???
    Reasumujac – BADZ DOBRYM CZLOWIEKIEM i CZYN DOBRO – WSZELKIE ZLO ZWALCZAJ .
    Tutaj trzeba dodac,ze powiedziane jest tez „ZLO DOBREM ZWYCIEZAJ ” ale już nie dopisano,nie powiedziano JAK DLUGO gdy ZLO JEST NIEPOPRAWNE ???

    Dziekuje za uwagę .

  • Robert on 12 stycznia 2015

    Dziękuję za miłe słowa :)

  • nadia on 12 stycznia 2015

    ”Wiadomo, że w czasach Jezusa hebrajskie Pismo Swięte składało się z trzydziestu dziewięciu ksiąg znanych jako Stary Testament. Większość ksiąg Starego Testamen­tu jest cytowana w Nowym Testa­mencie. Na tej podstawie można ustalić, które księgi były znane Jezusowi i Jego uczniom.”
    To fragment wypowiedzi z tego linku:
    https://biblia.info.pl/template.php?tpl=jak_spisano_biblie
    Jesli pojdziemy tym sladem, to Ksiega Henocha byla cytowana w Nowym Testamencie przez Jude: ”O nich tez prorokowal Henoch, siodmy potomek po Adamie, mowiac: Oto przyszedl Pan z tysiacami swoich swietych” Wybacz mi, ale nie slyszalam,zeby ktos cytowal ksiege Tobiasza w NT.

  • Krzysztof on 13 stycznia 2015

    Mylisz się. W czasach Chrystusa nie było w Izraelu listy ksiąg uznanych. Dopiero 70 lat po zabiciu Pomazańca niewierni żydzi zrobili spis 39 ksiąg odrzucając te które były dla nich niewygodne i odrzucając Septuagintę ponieważ nią posługiwali się piersi naśladowcy Chrystusa.

    Zdecydowana większość cytatów ze starego testamentu pochodzi z Septuaginty i różni sie od wersji tych 39 ksiąg w sposobie tłumaczenia, mimo że cytowali to pisarze znający hebrajski i robili to pod natchnieniem Ducha Świętego.
    Pisałem o tym tu:
    https://pomazancowy.blogspot.com/2014/11/czy-septuaginta-jest-godna-zaufania.html

  • nadia on 13 stycznia 2015

    Raczej te slowa ”mylisz sie” nie do mnie sa kierowane, bo ja korzystalam z linku, ktory wkleilam i dodalam,ze jesli pojdziemy tym sladem….
    W sumie to sama jestem ciekawa jakie ksiegi zawiera Septuaginta i jak ja zdobyc? Ktora Biblia jest najbardziej zblizona do prawdy? Poza tym jestem ciekawa czy miales stycznosc z Septuaginta, ze tak obstajesz przy niej. Suche slowa mnie nie przekonuja, ale biblijne cytaty jak najbardziej. Dlatego uwazam Ksiege Henocha za natchniona, bo jest pare miejsc w Biblii, gdzie sie to potwierdza i o czym juz w innym watku wspominalam i cytowalam. A jakie Ksiegi Ty czytales i czytasz, jesli to oczywiscie nie tajemnica?
    Pozdrawiam.

  • Krzysztof on 14 stycznia 2015

    Badam Pisma Święte codziennie i codziennie staram się pisać nowy artykuł na ich temat. Badam wszystkie księgi nawet pisma chrześcijan z II do IV wieku ludzi, którzy wyjawiają wiele szczegółów, bo mieli dostęp do ksiąg, których już nie ma. Na przykład w tym artykuliku wspominam o księgach zaginionych https://pomazancowy.blogspot.com/2014/10/noe-danel-i-hiob-kim-jest-danel.html
    Księga Henocha jest ciekawa, ale jest tylko jeden wspólny cytat z Nowego Testamentu i tej książeczki i nie można być do końca pewnym czy Juda cytuje z tej książki czy pisarz tej książki wplata słowa Judy by uwiarygodnić swoja wersję księgi Henocha. Problem z ta księgą jest taki, że ma kilka wersji i nie było jej, kiedy powstawała Septuaginta. Księga Henocha przynajmniej ta wersja, którą znamy powstawała w dłuższym okresie czasu prawdopodobnie cześć powstała przed Chrystusem a cześć po jego śmierci, trochę tak jak proroctwa Saby, które ciągle pojawiają się w nowszej wersji, dlatego nie można wykluczyć, że jej pisarz wplótł fragment z listu Judy by podnieść wiarygodność swojej księgi, ale nie można tez wykluczyć, że Henoch cos po sobie zostawił, bo przecież skądś informacje musiał czerpać Mojżesz opisując jego czasy.
    Posiadam w domu trzy wersje księgi Henocha, chyba wszystkie, jakie istnieją ostatnia powstała około IX wieku i istnieje tylko w języku słowiańskim.
    Septuaginta jest dostępna w języku polskim i link do niej jest na tej stronie u góry po prawej stronie. Ja ją mam i korzystam codziennie ufam jej bardziej niż wersji hebrajskiej, ponieważ używali jej apostołowie.

  • nadia on 14 stycznia 2015

    Drogi Krzysztofie, ciesze sie,ze codziennie badasz Pisma Swiete i piszesz artykuly, niemniej jednak zapytam, czy oprocz badan, czytasz Pismo Swiete ze zrozumieniem i z modlitwa? Zapewne niejeden czlowiek badal Pismo Swiete i niejeden odkrywal zupelnie cos innego. Tu jednak chodzi o czytanie z wiara a nie o negowanie tego czy tamtego. Nie wiem jak mozesz negowac slowa Judy i watpic. Zgadzam sie z tym,ze obecna wersja Pisma Swietego na pewno odstaje od oryginalu, ale przez to, nie powinnismy negowac wszystkiego co nam sie podoba, bo mozemy niezly balagan w tym wszystkim zrobic. Uwazam,ze modlitwa jest bardzo potrzebna a przy tym pokora a zrozumienie daje Ktos inny. Jesli Ty chcesz zrozumiec sam od siebie, to niestety ale Twoje zrozumienie bedzie nikle. Ksieza tez badaja Pisma Swiete, ale zrozumienia jakos nie widac a Papiez, skoro to nastepca Boga, to powinien znac Biblie spiewajaco i wykladac ludziom codziennie prostym jezykiem,zeby wiedzieli jaka przyszlosc ich czeka jak sie nie nawroca, niestety nie glosza, bo nie rozumieja. Raczej zwrocili sie ku stronie przeciwnej.
    Bedac na Twoim miejscu nie ufalabym tak bezgranicznie septuagincie, bo tez moze zawierac wiele bledow. Nalezy ufac Chrystusowi i postepowac tak jak on tego nauczal. Osobiscie czytam Biblie Warszawska, ale jak skoncze, to zamierzam przeczytac Bivlie Gdanska to nowe wydanie,zeby sobie porownac. Zrodel poznania moze byc wiele,ale wiara w Jezusa tylko jedna!
    Pozdrawiam :)

  • Przemyslaw Mach on 14 stycznia 2015

    to co napisałaś Nadio jest 100% prawdą w taki sposób powinno badać się pisma razem z Jezusem a żeby poznać na prawdę co jest ukryte w pismach można dzięki modlitwie do Jezusa Chrystusa Bóg doskonale wiedział że jego pisma będą manipulowane ale on to dopuścił bo jeżeli ktoś się go trzyma duchowo to prawda przed nim będzie odkryta i do tego nie jest potrzebna żadna septuaginta czy jakieś inne wersje słowa bożego które najprawdopodobniej są plagiatem wielu ludzi myśli że dochodzi do prawdy wertując po różnych przekładach i doszukiwać się w słowach prawdy jest to błędne tak jak imię zbawiciela na świecie jest setki jeżyków którymi ludzie się posługują i w każdym języku brzmienie imienia będzie inne więc nie ma co się doszukiwać takich bzdet bo to tylko robi mętlik innym w głowie zbawiciel doskonale wie kto chce się do niego modlić a kto nie a modląc się do Jezusa wiadome jest że nie modli się taka osoba do żadnego demona tak jak wielu twierdzi i nie trzeba wyznawać imienia Jeszu czy Isus bo dla mnie jest to kult imienia który rozrasta się w internecie jak plaga

  • Krzysztof on 14 stycznia 2015

    Nadio jeliś Ty twierdzisz że ja kwestionuję list Judy to masz poważny problem czytania ze zrozumieniem. Skoro nie rozumiesz mojej wypowiedzi to z pewnością z Biblii tez dużo nie rozumiesz. Założenie z góry że czytam Pisma bez modlitwy i potraktowanie tego jak fakt uważam za wysoce niegrzeczne.

    W moim życiu nie ma miejsca na prywatne zrozumienie Pism, Poświęciłem Panu memu Jeszu Pomazańcowi życie i przez to stałem się jego sługą.

    Jesli jednak nie zozumiesz tego co pisze to wybacz że nie będę kontynuował. Niech Bóg Ci pobłogosławi zrozumieniem zanim bedzie za późno.

  • Robert on 14 stycznia 2015

    @Przemysław

    Mam pytanie Przemysław.
    Twierdzisz, że nieważne jest jakie imię ma Chrystus?

    Również twierdzisz, że Septuagina jest plagiatem.

    Te wypowiedzi Twoje czytam od dawna.

    Czy robiłeś własne badania na ten temat?
    Czy analizowałeś te zagadnienia?

    Jeżeli tak, to przedstaw je publicznie.

  • nadia on 14 stycznia 2015

    Tutaj polemizowalabym kto ma trudnosci czytania ze zrozumieniem, no ale skoro tak twierdzisz, to nasza dalsza rozmowa nie ma zadnego sensu.
    Pozdrawiam :)

  • Przemyslaw Mach on 14 stycznia 2015

    Robercie ja wiem jak ty patrzysz na moje komentarze myślisz że na ciebie i Krzysztofa najeżdżam poprzez pisanie o septuagincie ale wiesz mi że tak nie jest ja nie chcę nikogo oceniać ale też tkwiłem w kulcie imienia zbawcy ale Jezus Chrystus skierował mnie na troszkę inne tory i powiem ci też że bardzo dużo ludzi błądzi od siedzenia w internecie i wertowania żeby dojść do prawdy teraz to wszystko porzuciłem stronę Krzysztofa i innych i zacząłem sam dochodzić od podstaw do prawdy bez żadnych uprzedzeń wszystko powierzyłem chrystusowi

    wszyscy piszą i głoszą że powinieneś to czy tamto w taki czy inny sposób ale najlepiej samemu do tego dochodzić a co do imienia to Chrystusa doskonale wie kto należy do niego najlepszym przykładem są ludzie nawracający się na całym świecie i wszyscy używają imię Jezus np w chinach obejrzyj sobie dokument o nich na youtube i a na tej stronie przez Dominika jest to dobrze opisane ale ja sam do tego doszedłem nie opierając się na zdaniach i artykułach innych
    ale prawdą jest to że dopiero podczas sądu okaże się kto miał rację

    a co do septuaginty to nie powiedziałem że na 100% jest fałszywką badam to nie jestem hipokrytą który wszystko odrzuca nie poznając tego dlatego z ostateczną oceną wstrzymuje się na razie ale zaufania do tego przekładu nie mam dużego

    https://mieczducha888.blogspot.com/2014/11/imienny-chaos-isus-jeszu-i-inne.html

  • Krzysztof on 15 stycznia 2015

    Przemku twierdzisz bzdury pisząc że wszyscy na świecie używają imienia Jezus, nawet jeśli tak piszą to tak nie wymawiają a pisanie nie ma znaczenia. Musisz też wiedzieć że bardzo dużo chrześcijan wymawia imię prawidłowo Jeszu, Jeśu lub Jesu połowa Azji, Afryki, Izraela, Indii i Asyrii tak wymawia. Tam gdzie prześladowania chrześcijan są największe wymawiają Jeszu lub bardzo podobnie a nie Dzizas czy Jezus, Chesus, Żezuz itp. W Syrii gdzie chrześcijanie są zabijani nawet przez ukrzyżowanie niektórzy nadal używaja oryginalnej formy Jeszu po angielsku pisze się yeshu. problem w tym że piszą takim alfabetem że nikt nie rozumie Tu masz link do który znalazłem w języku angielskim.
    https://sor.cua.edu/Personage/MAthanasiusYSamuel/
    W Chinach mówią Jesu.
    W Nigerii gdzie zabito 2000 chrześcijan takżemówią Jesu

    Obawiam się Przemku że ty chcesz iść z tłumem dlatego unikasz wzięcia na siebie przesladowań z powodu imienia Pana.

  • Robert on 15 stycznia 2015

    Powiem szczerze, że trochę smutno mi się czyta te komentarze.

    Wszyscy pracujemy nad znalezieniem tej słusznej drogi, a zaczynamy się zwalczać.
    To nie o to chodzi.
    Budujemy społeczność i to jest fajne.

    Apeluję i proszę wszystkich, aby stonować komentarze, nie używać mocnych słów.
    Rozmowa jest sztuką i uczymy się komunikacji przez całe życie.

    Jeżeli ktoś różni się w poglądach, to nie wyśmiewajmy siebie na wzajem, bo być może za jakiś czas zmienimy swoje poglądy.
    Rozmawiajmy tak, jakbyśmy widzieli drugą osobę i mówili jej prosto w oczy.

    Jeżeli my się podzielimy, to znowu szatan zwycięży.

  • apokalipto on 15 stycznia 2015

    A co jeśli to rasa wybrańców jest wybrana przez samego Antychrysta i jego tatko Diabła, do zniszczenia świata i ludzi moralnie? Obecnie widać po owocach ich poznajemy co wyprawiają, że nawet ich bracia ortodoksyjni mówią, że hańbią Izrael i stoją z tabliczkami Stop Zionizm.
    Tam jest teraz skupisko wszelkiej maści zboczeńców z różnymi przywilejami i prawami, czy tego by chciał prawdziwy Bóg, by taka Konchita Wurst śpiewała na koncercie w ziemi świętej?

  • Robert on 15 stycznia 2015

    Większość żydów nie uznaje Chrystusa.
    Ten odłam żydów chazarskich, to typowi wyznawcy tego z widłami :)

  • waldek on 15 stycznia 2015

    Badasz? a czytałeś Ewanglie Jezusa w poszukiwaniu Jego prawdziwych nauk? dostępna na studiozaprog polecam naprawde warto!!

  • Przemyslaw Mach on 15 stycznia 2015

    to co napisałeś Robercie jest prawdą my zamiast sprzeczać się oto kto ma rację to razem jako chrześcijanie powinniśmy budować społeczność która by potrafiła wyrwać się z tej iluzji zwanej życiem przestańmy wytykać palcem że ten czy tamten ma rację tylko budujmy

    jak czytam komentarze tutaj to jestem
    pewien że nie jesteśmy lepsi od siedzących przed tv którzy są zmanipulowani jesteśmy zwykłymi hipokrytami chcemy żeby ludzie się zjednoczyli i pogonili złodziei a sami w tak małym gronie jesteśmy dla siebie wilkami i wina leży w nas wszystkich Pan Bóg jak na nas patrzy to pewnie ręce mu opadają ale wszystko jest do naprawienia i komentarze powinny być bardziej kulturalne

  • Robert on 15 stycznia 2015

    Cieszę się, że się zgadzasz ze mną :)

  • Inny Czytelnik on 16 stycznia 2015

    Witam, co do oceniania ludzi sie do konca nie zgodze ale poza tym to najbardziej trafny komentarz jaki jest w tym artykule. Wielu osób śpi i nie jest obiektywna (rowniez tutaj) a szczególnie w takim temacie jak Bog czy Szatan. Religia to naj naj najpotężniejsza broń jaka stworzył człowiek ,kontrola wielu milionow malych i malej inteligencji owieczek czy jak kto woli zombi jak nas przedstawiaja :) to nic innego jak zycie w strachu z ktorego 97 % wierzących nie zdaje sobie sprawy bo zamiast kierowac sie szczerymi intencjami i szczesciem oraz spokojem wewnetrznym jaki powina dawac Religia strzela sobie w kolano na start!. Sama interpretacja dosłowna i wierzenie przykladowo w ludzika z widlami pod ziemia to absurd, fajna strategia do zastraszenia ludzi w koncu to cos nie osiagalnego i nie zbadanego czyli mozna sie bac :). Ciekawe ile osob zastanawialo sie nad tym czy jest w tych wielu przeróżnych slowach glebszy przekaz, mozliwe ,ze i ten prawdziwy. Zapewne malo bo na tym to polega zeby bylo to dla wybranych reszta do kontroli. Takie osoby nawet nie widza jak gleboko wpadly w ten bajzel bo udziela sie w nich EGO ! czyli brak obiektywizmu w tym wypadku jak słusznie zauważono powyżej. EGO :) to ten grzech i zlo ktore jak sie mowi zjadl z drzewa Adam z Ewa :) nad tym trzeba pracowac bo to jest powazny problem. Polecam ksiazke Mateusza Grzesiaka na temat EGO ” Egorcyzmy „. Kochajcie sie , wybaczajcie i dziekujcie za to co macie MILOSC :) Pozdrawiam.

  • harmon on 16 stycznia 2015

    uprawiacie białą magię a biblia to artefakt channelingowy, który niepostrzeżenie kradnie waszą energię, złe istoty z wyższych gęstości do perfekcji opanowały sztukę kłamstwa i manipulacji, podszywajac się pod Boga, Jezusa, Maryje w objawieniach, itd. Szatan to tylko alegoria, w rzeczywistości tych złych jest więcej, ale nie można się ich bać bo karmia sie naszym strachem. Masoni i nwo istnieje ale to marionetkowa niezorganizowana grupa o przeciętnym iq. Można ich nazwać dzihadystami demonów ale tak naprawdę to ich siła jest nieduża. Nie bójcie się tuska, obamy, busha czy banksterow i finansjery, oni Nas ludzi potrzebują i nie chcą zrobić ze świata Korei Północnej.

  • Przemyslaw Mach on 16 stycznia 2015

    ile razy to już słyszałem ale dobra inaczej to w takim razie proszę o wskazanie drogi do prawdy bo na razie słyszę tylko że wszystko jest ok czakry medytacja czy inne rzeczy a biblia jest zła i nie pasuje do naszej nowoczesnej duchowości jeżeli mogę wiedzieć harmon to jaką wiarę wyznajesz a co do ludzi którzy rządzą światem jak by nas potrzebowali to by nas nie mordowali i dążyli do depopulacji ludzkości my dla nich jesteśmy jak szarańcza która zaczyna odkrywać prawdę więc zrobią wojnę i się nas pozbędą

  • waldek on 17 stycznia 2015

    Może kogoś zainteresuje to a zwłąszcza słowa Jezusa…Co Panie Robercie Pan powie?

    Ewangelia Jezusa w poszukiwaniu Jego prawdziwych nauk ( Fragment książki )

    Nie będziesz zabijał! – Duchowe powody wegetarianizmu

    Mistycy z reguły mają naturalne skłonności do wegetarianizmu i abstynencji od alkocholu, zaś ci najwyższego stopnia mówią, że zmiana diety jest podstawowym warunkiem wstąpienia na ścieżke mistyczną.
    Wegetarianizm i abstynencja od alkocholu były powszechne we wczesnym chrześcijaństwie i dopiero w póżniejszych czasach zostały wykorzenione do takiego stopnia, jak to było możliwe, przez ówczesnych kościelnych ortodoksów……..
    Po seksie, największą przyjemnością człowieka jest prawdopodobnie jedzenie co powoduje, że ludzka wyobrażnia zmusza go do wymyślania coraz to nowych zestawów, menu oraz przepisów kulinarnych, z których większośc zawiera koniecznośc zabierania życia praktycznie wszystkiemu, co żyje na naszej planecie. Nawet węże, ślimaki, owady, szczury, żaby, psy, i inne stworzenia nie są oszczędzane. Człowiek je i pije wszystko bez wyjątku i niechętnie pozbawia się tych przyjemności. Dlatego zawsze znajdzie sposób przekonania siebie, że jego system żywieniowy nie wyrządza mu żadnej szkody. Tymczasem mistycy wykazują, że naturalnie wyrządza mu olbrzymią szkodę…..

    Mistycy zdecydowanie zalecają swoim uczniom odżywianie się wyłącznie produktami pochodzącymi z królestwa roślin. Są wszakże również i inne, pokrewne powody. Po pierwsze, zabijanie stworzeń lub inspirowanie innych, aby to za nas robili, utwardza nasze serce i umysł. To po prostu brak wrażliwości na cierpienia innych istot pozwala nam na jedzenie ciała zdechłego zwierzęcia, bez zastanawiania się nad strachem i bólem, jakiego bez wątpienia doznało. Nawet jeśli śmierć była natychmiastowa, życie jest cenne dla każdego i żadne stworzenie nie oddaje go dobrowolnie, lecz chce żyć dalej. Wzieliśmy prawo w swoje ręce i chcąc mięsa dokonaliśmy zabójstwa sami lub zgodnie z zasadą podażu i popytu w jakiś inny sposób staliśmy się odpowiedzialni za śmierć tego stworzenia.

    Taki akt jest daleki od działania pod wpływem miłości i oddala nasz umysł coraz bardziej od takich uczuć jak miłośc i współczucie. Jeżeli chcemy wynieśc swoje serce w stronę Zródła wszelakiego światła, życia i miłości, to musimy działać w zgodzie z tymi kosmicznymi pryncypiami.
    Jak można stanąć wobec Boga, oczekując od Niego zalewu miłości i łaski, jeżeli codziennie zabijamy, jemy i sprawiamy cierpienia innym żywym istotom należącym do Jego Stworzenia? Prosimy Go o wybaczanie nam grzechów, a jednocześnie nieustannie jesteśmy odpowiedzialni za krzywdzenie innych bez jakiegokolwiek zastanowienia. Jak możemy się spodziewać Jego współczucia i litości w takich warunkach?

    Ewangelia życia – ewangelia życia doskonałego ( tzw 5 ewangelia przetłumaczona z tekstu aramejskiego )

    21.8. I powiedział On też: „Przyszedłem, aby znieść ofiary i krwawe uczty. A jeśli nie przestaniecie ofiarowywać mięsa i krwi zwierząt i spożywać ich, nie przestanie gniew Boży spadać na was, tak jak spadał na pustyni na przodków waszych, którzy oddawali się spożywaniu mięsa, aż zgnilizną zostali napełnieni i zarazą wyniszczeni.

    75.6. I Judasz Iskariota rzekł do Niego: „Oto przaśny chleb, zmieszane wino, oliwa i zioła, a gdzie jest baranek, którego przykazał Mojżesz?” (Judasz bowiem kupił baranka, ale Jezus zabronił go zabijać).

    75.9. Zaprawdę powiadam wam, że po to przyszedłem na świat, aby położyć kres wszelkim ofiarom krwawym i spożywaniu mięsa zwierząt i ptaków.

    75.10. Na początku Bóg dał wszystkim owoce drzew i zboże i zioła ku pożywieniu; jednakże ci, którzy bardziej kochali siebie niż Boga albo ich towarzysze, zniszczyli swoje obyczaje i wywołali choroby swych ciał i napełnili Ziemię pożądliwościami i gwałtownościami.

    75.11. Nie przez przelewanie niewinnej krwi, ale przez pobożne życie znajdziecie pokój Boży.

    75.14. Błogosławieni są, którzy wypełniają to przykazanie; Bóg bowiem we wszystkich stworzeniach się objawia. Wszystkie stworzenia żyją w Bogu, a Bóg jest skryty w nich”.

    Ewangelia Jezusa – w poszukiwaniu Jego prawdziwych nauk ( fragment )

    Biorąc pod uwagę podejście ortodoksyjnych władz chrześcijaństwa oraz nastawienie tych cesarzy rzymskich, którzy przeszli na chrześcijaństwo, trudno zaiste oczekiwać jakichkolwiek wzmianek o wegetarianizmie w ewangeliach kanonicznych. Mieli oni do dyspozycji trzy lub cztery stulecia, aby swobodnie dokonać wszelkich poprawek we wszystkich niewygodnych miejscach tych pism według własnego uznania. A ponieważ w owych czasach każdy dokonywał zmian w tekscie tak, aby pasował do jego własnych przekonań, kolejni edytorzy Nowego Testamentu mogli bez trudu usprawiedliwiać swoje edytorskie wyłączenia potrzebą korygowania wcześniejszych błędów.
    Posiadający surowy, nieczuły, gniewny,agresywny a nawet gwałtowny charakter ojcowie Kościoła a takich jak się zdaje nie brakowało wśród ortodoksyjnych władz chrześcijaństwa bez wątpienia nie propagowali wegetarianizmu. Tacy ludzie gustują w wykwintnych potrawach i trunkach i będą iśc na wszystko, żeby uzasadniać swoje poglądy, aby nadal postępować tak, jak im najwygodniej. Taka jest natura ludzkiego umysłu. Odpowiedż i reakcja przychodzą z głębin podświadomości, aby zabezpieczać i wzmacniać czyjeś osobiste poglądy i wierzenia. Tak więc w całkowitym przeciwieństwie do nauk Jezusa – jeżeli mogli popierać sprawianie nieszczęść i cierpień, wygnań, tortur i śmierci w stosunku do bliżnich istot ludzkich, trudno się spodziewać, aby przejmowali się tak drobną sprawą jak zabijanie dla pożywienia, a nawet zauważali dysonans takiego postępowania z jego naukami, w których Jezus podkreślał koniecznośc miłości i współczucia. Nie mogli również odczuwać nawet drgnienia sumienia, gdy dopasowywali Jego nauki do swojego widzimisie. Podobnie jak faryzeusze i żydowscy kapłani przed nimi, byli już zbyt daleko od nauk, według których rzekomo postępowali.

    Poznaj Siebie – Piotr Listkiewicz ( fragment książki – wegetarianizm )

    Z mistycznego punktu widzenia zabijanie jest najgorszym grzechem…..Koscioły chrzescijańskie, które tak słodko mówią o braciach mniejszych nie mają nic przeciwko ich zabijaniu i zjadaniu. Według nich biblijny zakaz zabijania odnosi się do odbierania życia innym istotom ludzkim, co współczesne anglojęzyczne tłumaczenia Biblii uściśliły mówiąc o Mojżeszowym zakazie mordowania. W tym skrzywionym pomieszaniu pojęć pomogła chrześcijańska doktryna mówiąca, że istoty poniżej człowieka nie posiadają duszy oraz że Pan Bóg pozwolił na ich masową hodowlę i zabijanie. Tymczasem najnowsze znaleziska archeologiczne, wśród których znalazły się oryginalne wczesnochrześcijańskie pisma, które wymknęły się kościelnym edytorom, wyrażnie mówią o zakazie zabijania wszystkich istot żywych – nie tylko człowieka. Zycie – mówią te pisma nie jest tworem człowieka, lecz Boga, człowiek więc nie ma prawa go zabierać, bo nie on je daje.
    Robiąc to…..przeciwstawia się boskiemu prawu i musi za to płacić włąsnym cierpieniem.

    A oto dowód:

    Ale oni mu odrzekli: “Dokąd mamy iść Mistrzu, bo z tobą są słowa żywota wiecznego? Powiedz nam, jakich grzechów wystrzegać się mamy, ażeby nigdy więcej nie oglądać choroby?”
    Jezus odpowiedział: “Niech się stanie zgodnie z waszą wiarą” – i usiadł wpośród nich, mówiąc: “Powiedziano im w dawnych czasach: ‘Szanuj Ojca twego niebieskiego i twą Matkę ziemską, spełniaj ich przykazania, ażeby dni twoje na ziemi długie były!’ A następne dane było przykazanie: ‘Nie będziesz zabijał!’ Bo życie dane jest wszystkiemu od Boga, a co dane zostało od Boga, niech żaden człowiek nie waży się zabrać. Bo mówię wam w prawdzie, od Matki pochodzi wszystko życie na ziemi; dlatego ten, który zabija, zabija swego brata. A od niego ziemska Matka odwróci się i oderwie od niego swoje ożywiające piersi. I przepędzą go jej aniołowie, a Szatan zamieszka w jego ciele. A ciało zarżniętych zwierząt w jego ciele stanie się jego własnym grobem. Bo mówię wam w prawdzie, ten który zabija, zabija siebie; a ten kto spożywa ciało zarżniętych zwierząt, spożywa ciało śmierci… I ich śmierć stanie się jego śmiercią. Bo zapłatą za grzech jest śmierć!”
    “Nie zabijaj, ani też nie spożywaj ciała twych niewinnych ofiar, ażebyś nie został niewolnikiem Szatana. Bo jest to droga cierpień i prowadzi do śmierci. Lecz spełniaj wolę Bożą, ażeby Jego aniołowie mogli ci służyć na drodze twojego życia. Dlatego bądź posłuszny słowom Boga: ‘Oto dałem wam wszelkie ziele, wydawające z siebie nasienie, które jest na obliczu wszystkiej ziemi; i wszelkie drzewo, na którym jest owoc drzewa, wydawające z siebie nasienie, będzie wam ku pokarmowi. I wszelkiemu zwierzowi ziemskiemu, i wszystkiemu ptactwu niebieskiemu, i wszelkiej rzeczy poruszającej się na ziemi, w której jest dusza żywiąca; wszelka jarzyna ziela będzie ku pokarmowi.’ Także mleko wszystkiego, co porusza się i żyje na ziemi, będzie dla ciebie pożywieniem; tak jak dane im zostało wszystko zioło zielone, tak ja daję wam ich mleko. Ale ciała i krwi, która je ożywia, nie będziesz jadł”. ( Ewangelia Esseńska św. Jana )

    Jak widać cytat jest najzupełniej jasny w swej wymowie. Pod koniec Jezus cytuje wersety Genezis 1.29-30, które nadal istnieją w niezmienionym stanie w Starym Testamencie i są bardzo jednoanaczne. Tymczasem w ciągu czterech pierwszych wieków chrześcijaństwa nauki Jezusa uległy metamorfozie o 180 stopni . Z pism kanonicznych starannie wymazano wszelkie wzmianki o wegetariańskiej diecie Jezusa i Jego uczniów oraz pierwszych chrześcijan pierwszego wieku, zastępując je zmyślonymi historiami o rybach i jedzeniu baranka. Za to wczesnochrześcijańskie żródła apokryficzne podają słowa Mistrza pozbawione zniekształceń, które wyrażnie świadczą o jego nastawieniu do zabijania. Są tam również obszerne fragmenty dowodzące, że wszyscy apostołowie oraz św Paweł i ludzie przyłączający się do tworzonej przez niego religii, byli ścisłymi wegetarianami. Jednakże w miarę upływu czasu i materializacji tej religii sytuacja zaczeła ulegać zmianie. Zapomniano o prawdziwych powodach wegetarianizmu i zaczęto przywiązywać coraz mniejszą wagę do diety. Zasady mistyczne są tak stare, jak stare jest człowieczeństwo .Tak samo jak obowiązywały kiedyś, obowiązują do dziś i będą zawsze aktualne. Człowiek nie jest uprawniony do ich modyfikowania i zmieniania – jeżeli to próbuje robić, musi się liczyć z konsekwencjami . W powyższym fragmenie Jezus mówi wyrażnie , że zapłatą za grzech zabijania jest śmierć. Idąc sladem mistyków można powiedzieć, że tej śmierci zawsze towarzyszą cierpienia, które ją poprzedzają.

    (usunięte przez Robert)

  • Przemyslaw Mach on 17 stycznia 2015

    mistycyzm i Gnostycyzm to nic innego jak satanistyka a Piotr Listkiewicz na którego ty tak dumnie Waldku się powołujesz jest zwykłym dla mnie filozofem wcześniej też uważałem że może głosić prawdę ale to co on głosi jest to buddyzm połączony z chrześcijaństwem a co do wegetarianizmu to ja osobiście uważam że dla zbawienia nie ma to żadnego znaczenia czy jesz to czy tamto i jeszcze jedno wpisz prawidłowy adres strony bo pokazuje że strona nie istnieje

  • harmon on 18 stycznia 2015

    mnie lekko śmieszy to że egzorcyzmy są w stanie za pomocą kilku bzdurnych formulek wygonic z ciała potężną istotę, jest wręcz przeciwnie, ta istota się tym bawi i napawa; jeśli chodzi o gnostycyzm to prawda że isrnieje we wszechświecie dualizm, ale życie na ziemi jak i poza ciałem po śmierci sklada się z czasami bolesnych a czasami wspanialych doznań i wieczna szczesliwosc jest niemożliwa, bilbia w zasadzie daje wiele cennych wskazówek ale należy traktować ją fragmentarycznie a nie jako prawdę absolutną, tak jak w życiu nie powinno się do niczego zbytnio przywiazywac, unikać uzależnień lub z nimi walczyć, starać się szanować i współpracować z każdym i wszyskim i ich energią, nawet z pożywieniem, wodą czy swoimi wrogami, wegetarianizm zdecydowanie nie jest konieczny, ale lepiej unikać zwierząt z chowu klatkowego

  • Robert on 18 stycznia 2015

    Waldek, na siłę próbujesz wcisnąć księgę niewiadomego pochodzenia.
    Usilnie próbujesz wcisnąć nauki tego starszego Pana.
    Nie wiem, może ty nim jesteś.
    On wiele rzeczy mówi niezgodnych z Biblią.
    Ma swoje filozoficzne podejście do wiary.

    To jest ostatni fragment jakiegokolwiek pisma, które nie stanowi Biblii, a ja pozwalam publikować.

    Proszę Cię nie propaguj formy satanizmu.

    To tak samo jakbyś napisał sam jakąś księgę i wciskał ludziom, jako dzieło Boga.

    Chcesz rozmawiać proszę bardzo, ale nie propaguj satanizmu.

  • Gutek on 18 stycznia 2015

    Osobiscie mysle ,ze kazde ZABIJANIE warte jest szerszego omówienia z odpowiedzia na pytanie :

    DLACZEGO ZABIJANO,ZABIJA SIE ZYWE STWORZENIA w tym LUDZI i ZWIERZETA,PTAKI,GADY,PLAZY a nawet SZARANCZE i INSEKTY ?

    Z Waldkiem warto podyskutować bez powoływania się na wszelkie pisma.
    Każdy ma swój punkt widzenia swiata i na nim zycia,co nie znaczy ,ze z poglądami innych mamy się zgadzać lub nie.

    Proszę pamietac,ze my ludzie jesteśmy tez SYNAMI BOZYMI,podobnie lub nie czynimy w naszym zyciu wiele (dobra i zla).
    Warto sledzic jaka spelnial role/powinnosci SYN BOZY JEZUS przez swe krotkie zycie i tragiczna smierc na krzyzu (wymowa jego imienia przez rozne narody nie jest wazna,wazne jest jego zycie na tej ziemi w postaci ludzkiej, udowodnione przez historie).
    Z naukami Jezusa WARTO SIE ZAPOZNAC, jedni się z tym zgadzają i biora sobie do serca,zgodnie z nimi postepuja w swym zyciu, inni nie i brna w ZLO .
    Nie spotyka się by Jezus namawial do grzechu i czynienie ZLA,wprost przeciwnie ,dal wiele wskazówek do UCZCIWEGO DOBREGO ZYCIA
    Tak od siebie i szczerze ,bez ukierunkowan na to czy inne pismo swiete lub obłudne warto dyskutować i wyciagac własne wnioski,nie być slepym i głuchym,brnac w zle postepowanie i czynic ZLO .

    BADZ DOBRYM SPRAWIEDLIWYM CZLOWIEKIEM ,
    CZYN DOBRO ,WYNAGRADZAJ ZA NIE ,ZLA NIE TOLERUJ i KARZ ZA NIE !

  • waldek on 19 stycznia 2015

    Nauki mistyczne czyli duchowe mówią o Bogu i sposobach jak Go znależć i osiągnąć. Jednakże samo słuchanie lub czytanie nauk nie ma możliwości nigdzie człowieka zaprowadzić. Książka jest jedynie informacją, która mówi naszej inteligiencji, że istnieją możliwości poznania Boga i dotarcia do Niego. Nauki mistyczne można i trzeba praktykować jak to się mówi w laboratorium swojej własnej jażni. Jednakże żeby praktykować trzeba mieć nauczyciela duchowego który praktycznie pokaże jak się to robi. Księgi koscioła nie dostarczają nam wiedzy o Bogu ani nie zawierają informacji o metodach wejscia w siebie na Jego spotkanie. Żaden kapłan z koscielnej hierarchi od zwykłego plebana począwszy na papieżu skończywszy nie jest nauczycielem duchowym, który mógłby pokazać jak to się robi bo musiałby najpierw sam to praktykować i przejsć całą drogę do Boga. Czy może prowadzić do zbawienia ktoś kto sam nie został za życia zbawiony? Ślepa wiara powoduje, że człowiek ma zamkniętą drogę do zbawienia tak długo dopóki nie wyzwoli się z drapieżnych objęć organizacjii religijnej. Ślepa wiara prowadzi wstecz, w mroki ciemnogrodu, przesądów i zabobonów. W polskim języku o kimś ślepym mówi się ociemniały, bo błądzi po omacku po ciemnosciach. Jezus powiedział, że gdy ślepiec prowadzi ślepego więcej niż prawdopodobne obaj wpadną w dół

    pozdrawiam

  • waldek on 19 stycznia 2015

    Mistycyzm uczy o Bogu, nie propaguje satanizmu skąd te słowa Robercie?
    Mistykami byli np w chrzescijaństwie św jan od krzyża, czy św teresa i wielu innych czy oni propagowali satanizm?
    Mistyk to ktoś kto dświadzcza Boga w sobie, czy to takie złe z twojego punktu widzenia.’
    Mistyk to ktoś kto nosi Boga w sobie cały czas i jest z Nim jedno.
    Jezus był również mistykiem….JA i Ojciec jedno jesteśmy albo królestwo Boże jest w was…
    Chrystus mówi …czyż nie powiedziałem gdzie masz szukać królestwa Bożego, dlaczego więc szukasz gdzie indziej.
    św Paweł piasał to co mistycy piszą od początku.
    Duch Boży mieszka w was..
    BIblia uczy o tym że Bóg jest w Człowieku, czyż nie Robercie?
    Na podstawie Biblii można zasugerować się gdzie szukać Boga, nie w religii, w kosciołach ale w sobie…To jest mistycyzm, a misryzyzm jest korzeniem wszystkich religii

    Jak można znależc Boga w sobie?

    Ludzie zorientowani w strone świata pełni ambicji i zachcianek, nie mają żadnych szans chociaż Bóg cały czas w nich jest. Nie można być jednocześnie na dwóch stronach tej samej monety albo jak powiedział Jezus: Nie można równocześnie służyć Bogu i mamonie. Można obrazowo powiedzieć, że gdy człowiek wyrywa się do świata, Bóg w nim idzie spać i przestaje się nim interesować.
    Ludzie ukierunkowani duchowo stronią od zgiełku tego świata i chociaż muszą w nim normalnie żyć to jednak wykorzystują każdą okazję żeby być w samotności sami ze sobą. To pomaga aby na moment oderwać się, zastanowić się nad sobą, a może nawet pomyśleć o wyższych sprawach.
    Żeby znależc Boga w sobie czeba Go szukać i samotnośc temu sprzyja. Jezus powiedział u Mateusza….szukajcie a znajdziecie. Bo tylko ten kto szuka znajduje. Bóg się człowiekowi nie narzuca. To człowiek musi zrobić pierwszy krok w Jego kierunku, a wtedy On robi w stronę człowieka dziesięć kroków, sto i tysiąc jak powiada wschodnie przysłowie.
    Poszukiwanie Boga świadczy, że ktoś chce Go znależć, że jest gotów na Jego spotkanie. Przecież nie poszukujemy osób i rzeczy których nie chcemy. Ta chęć budzi ukrytego w nas Boga i wtedy daje On znać o sobie, o swoim istnieniu, zaczyna nam pomagać we wzmacnianiu tej chęci i w budowaniu się prawdziwej wiary.

    Twierdzi się, że nabożeństwo w kościele tworzy nastrój i wzbudza emocje pobożnosci.

    Tak tworzy nastrój, już sam budynek robi wrażenie i wywołuje nastrój grozy. Szczeliste wieże, wysokie sklepienia, kolumny, witraże, ołtarze,figury i obrazy, złocenia, tajemniczy półmrok, woń kadzidła i woda święcona. A kiedy zabrzmią dzwony i hukną organy, człowiek ma się czuć maleńki wobec potęgi Boga. Człowiek ma się bać Boga, ma milczeć i płacić. Ma się czuć nędznym, bezwartosciowym grzesznikiem który zostanie surowo ukarany jeśli nie podporządkuje się temu co mu kościół każe.
    Czy człowiek może wzbudzić w sobie miłośc do Boga w takich warunkach?
    Niewątpliwie u niektórych ludzi nabożeństwo wzbudza emocje. Po to jest każdy rytuał – wzbudzić emocje i dokonać czegoś w rodzaju zbiorowej hipnozy. Taki jest również cel praktyk szamańskich, które pomagają w koncentracjii umysłu, już samo to przenosi wiernego na nieco wyższy poziom psychiczny. Przez eskalacje emocjii człowiekowi może się nawet wydawać, że czuje Boga w sobie, może wpaśc w ekstaze czyli religijną histerię. Ale to są tylko emocje które z uduchowieniem nie mają nic wspólnego.
    Czy to jest złe co napisałem????????

  • Przemyslaw Mach on 19 stycznia 2015

    Waldku masz rację to co napisales ze my sami mamy szukac Boga i go poznawac tylko nie wiem czemu ciągle tak jak inni z resztą piszez o kosciele ani ja ani Robert nie neleżymy do żadnej organizacji mafijnej która na ziemi dziala nie zgodnie zpp rawem i zamyslem bożym mistycyzm i gnoza byly dobre na początku krótko po śmierci Jezusa pózniej oni coraz bardziej zaczeli uciekać w filozofie a dzisiaj mamy co mamy a co do tereski to okultystka w normalnym swiecie za gloszenie tych glupot dostala by kare smierci i z prawdą bożą to nie ma nic wspólnego.pozdrawiam

  • WALDEK on 19 stycznia 2015

    Prawdziwa duchowośc to działanie na polu duchowym, do którego potrzebny jest spokojny kąt w domu lub na łonie natury. Tam jest łatwiej spotkać Boga.
    Świątynie i obowiązek uczęszczania do nich to wymysł religii aby ludzi zebrać do kupy i żeby jeden drugiemu patrzył na ręce ile ten drugi daje na tace….

    Jezus nie stworzył żadnej organizacji bo nie po to przyszedł. Przyszedł, aby nauczyć ludzi, w jaki sposób dojść do zbawienia, czyli ponownego połączenia się z Ojcem oraz odprowadzić ich tam. Religia zaczęła powstawać dopiero w dwa pokolenia po nim, pod wpływem działalności Pawła. Jezus nie zalecał budowania kościołów i odprawiania tam rytuałów i ceremonii, czczenia pamiątek, celebrowania świąt i rocznic. W jego naukach nie ma śladu o namaszczaniu, komunii, spowiedzi itd.

    Ja poprostu uczulam na kosciół i religie
    Dusza która chce wrócić do Boga musi wyrosnąć z Religii..
    POzdrawiam

  • waldek on 19 stycznia 2015

    a oto dowód jak manipulowano ewangelią, polecam się odnięsc do tego fragmentu, pozdrawiam

    Wieleć i innych cudów uczynił Jezus przed oczyma uczniów swoich, które nie są napisane w tych księgach.
    Ale te są napisane, abyście wy wierzyli, że Jezus jest Chrystus, Syn Boży, a żebyście wierząc żywot mieli w imieniu jego.

    (usunięte admin)

  • Robert on 19 stycznia 2015

    Waldek nachalny jesteś.

    Drukujesz jakieś powieści i na siłę wciskasz kłamstwa.

    Wiem, że jest sekta w internecie, która zwalcza Jana, ale do niej nie należę.

  • Robert on 19 stycznia 2015

    Tak, dobry fragment.
    Chciałem tylko dodać.

    Moim zdaniem chrześcijanin nie powinien zachwycać się światem i powinien mieć umiejętność nie ulegania błyskotkom szatana.
    Ale to nie znaczy, że mamy schować się w szałasach i oczekiwać przyjścia Chrystusa.
    Taka postawa, to zakopanie talentu z przypowieści Chrystusa.

  • WALDEK on 20 stycznia 2015

    Robercie wiem tego nie przeczytasz, a szkoda…pozdrawiam i zadam ci pytanie na końcu tego tekstu…

    Chrześcijanie jedzą mięso, mahometanie jedzą mięso, judaiści jedzą mięso… gdyż żadna z tych religii nie przeżyła rewolucji, którą powoduje medytacja. Chrześcijaństwo, islam, judaizm nie znają medytacji. Wyznawcy tych religii modlą się do fikcyjnego Boga, co nie powoduje żadnej przemiany, gdyż Bóg nie istnieje. Twoje modlitwy są adresowane do pustych przestworzy – nigdy nigdzie nie docierają, nigdy nikt ich nie słyszy, nigdy na nie nikt nie odpowie. Nie istnieje nikt, kto mógłby na nie odpowiedzieć. Wszystkie religie, które koncentrują się na Bogu, dopuszczają jedzenie mięsa. Postaraj się zrozumieć to zjawisko.

    Zwierzęta są częścią nas, także drzewa są częścią nas. Naukowcy odkryli, że drzewa czują i są nawet bardziej wrażliwe od nas. Umieszczono na drzewach specjalne urządzenia, rodzaj kardiografów, które pokazują “bicie serca” drzew. Gdy do drzewa podchodził człowiek mający je ściąć, kardiogram natychmiast wykazywał silną reakcję drzewa – tak jakby się bało. W dodatku nie tylko ono – także pozostałe drzewa reagowały, mimo iż ścięte miało być tylko jedno drzewo… pozostałe współczuły… Lecz najdziwniejsze było to, że jeśli nadchodzący z siekierą człowiek jedynie udawał, że zamierza je ściąć, wtedy wykres kardiogramu był harmonijny. To nieprawdopodobne – drzewo wyczuwało, czy człowiek naprawdę chce je ściąć, czy tylko udaje!

    Drzewa są bardziej wrażliwe od ciebie. Nie byłbyś w stanie rozpoznać, czy ten facet z siekierą zamierza cię nią uderzyć, czy tylko udaje. Twoja wrażliwość nie byłaby w stanie tego rozpoznać.

    Od tysięcy lat człowiek żyje tak niewrażliwie, że utracił jedną z cenniejszych właściwości swojego istnienia. Medytacja jest tym, co przywraca ci wrażliwość. Człowiek, który poznał ekstazę medytacji staje się tak wrażliwy jak drzewa, jak zwierzęta, jak cała egzystencja.

    Ta wrażliwość czyni moich uczniów wegetarianami. Wrażliwość przywrócona dzięki medytacji czyni cię współczującym, kochającym, czującym piękno. Stajesz się wrażliwy na wspaniałą muzykę – muzykę wiatru wiejącego wśród sosen; muzykę płynącego strumienia. Stajesz się wrażliwy także na muzykę ciszy – jest pozbawiona dźwięków, ale można ją poczuć. Czy potrafisz wsłuchać się w ciszę? Czy potrafisz poczuć, że wszyscy ludzie są jednym – pulsują tym samym rytmem; ich serca biją w tym samym rytmie?

    Wegetarianizm jest niewielką rzeczą. Musimy stworzyć świat wypełniony ludźmi wrażliwymi, którzy rozumieją muzykę, poezję, malarstwo; którzy rozumieją naturę; którzy rozumieją piękno ludzkiego istnienia; którzy rozumieją otaczający ich świat – gwiazdy, księżyc, słońce. Zwykły ptak lecący na wietrze może wypełnić cię bezgraniczną radością. Wolność małego ptaka, jego śpiew – mogą wywołać w tobie taniec, rozbudzić pieśń.

    Ludzkość utraciła serce. Musimy je przywrócić tym, którzy tego pragną.
    Niech twoją religią będzie medytacja. A wszystko inne przyjdzie samo. Nie będziesz musiał tego wymuszać, nie będziesz musiał narzucać sobie jakiejś dyscypliny. Nie mam nic wspólnego z wegetarianizmem, ale wiem, że jeśli będziesz medytował, pojawi się w tobie nowa wrażliwość – nie będzie możliwe zabijanie zwierząt; nie będzie możliwe zabijanie żywych istot.

    Powtarzam raz jeszcze: jedząc mięso możesz osiągnąć oświecenie, ale zagubisz jedną, wspaniałą ceche – poczucie estetyki. Dlaczego masz to utracić? Dlaczego nie mieć całości?

    Pytanie brzmi czy kochasz BOGA?
    zanim odpowiesz na pytanie odpowiedz sobie czy kochasz najpierw zwierzęta

    POZDRAWIAM

  • WALDEK on 20 stycznia 2015

    PRZEPRASZAM JEŚLI CZUJESZ SIĘ OBRAŻONY, CHCĘ POPROSTU DAĆ LUDZIOM DO MYŚLENIA I TYLE I SZANUJE TWOJE WPISY. TRZYMAJ SIĘ ROBERTO

  • sceptyk on 20 stycznia 2015

    Te dudnienie, przypomina trochę te trąby z Apokalipsy.
    Zapowiedź wielkich zmian, może właśnie Apokalipsa opisuje
    te złe demony jako nowoczesną technologię, elektronikę, wiercenie tuneli, bunkry, podziemne schrony przed zbliżającą się Apokalipsą. Do tego te dwie planety za plutonem które mogły być tuszowane przez naukowców.
    https://www.geekweek.pl/aktualnosci/21684/tajemnicze-dzwieki-na-calym-swiecie
    https://alexjones.pl/pl/aj/aj-technologia-i-nauka/aj-kosmos/item/45656-%C5%9Bwiat-astronomiczny-wstrz%C4%85%C5%9Bni%C4%99ty-informacj%C4%85-%C5%BCe-poza-plutonem-mog%C4%85-by%C4%87-kolejne-planety

  • Przemyslaw Mach on 20 stycznia 2015

    Waldku przytoczę ci fragment z listu do efezjan 4-14 Chodzi oto abyśmy już nie byli dziećmi którymi miotają fale i porusza każdy powiew nauki na skutek oszustwa ze strony ludzi i przebiegłości w sprowadzaniu na manowce fałszu

    jak czytam twoje komentarze to nasuwa mi się ten werset bardzo dobrze że próbujesz szukać Boga żywego tylko ty go szukasz w pismach które w przyszłości posłużą do tego żeby stwierdzić że Jezus i jego nauki to zwykła mitologia i w ostateczności obalić słowo boże do tego również dąży global
    tam prawdy nie ma są bardzo podobne do nauk Jezusa ale jest tam zasiane ziarno fałszu tak właśnie szatan zwodzi ludzi przychodzi pod postacią Jezusa ty idziesz w księgę uratnii w wedy w filozofie połączoną z medytacją to nie jest dobre wiesz mi sam kiedyś robiłem tak jak ty

    zobacz sam spójrz dookoła praktycznie wszyscy wyśmiewają biblię i podważają pisma Pawła nie czytaj tych gówien których w internecie pełno sam zacznij myśleć i badaj a co do medytacji to bardzo dużo ludzi jak zaczyna się w to bawić zaczyna mieć choroby psychiczne gdzieś około 30% praktykujących więc na pewno nie jest to potrzebne żeby poznawać Boga a co do modlitw to jeżeli wierzysz że w tobie żyje i wierzysz w to że jest wszechmogący to wystarczy to tobie żeby zacząć się modlić bo on przez tą zwykłą modlitwę cię wysłucha i nie potrzebujesz skomplikowanych form komunikacji z nim a tego gościa z youtube to sobie odpuść bo to zwykły filozof który ładnie mówi i nic więcej zrobisz jak uważasz ale pamiętaj życie jest jedno szkoda go zmarnować mi Jezus ukazuje cały czas prawdę w pokorze cierpliwości miłości.pozdrawiam cię Waldku w imię Jezusa Chrystusa i pana Boga naszego

  • waldek on 21 stycznia 2015

    biblia jest pełna sprzecznosći..

    MODLITWA W OGROJCU

    Tylko raz wrocil do uczniow gdy spali i od razu zbudzil ich (Lk 22:44-46).

    3 razy wracal i zastawal ich spiacych (Mt 26: 40-46).

    To w końcu ile razy wracał i kto słyszał Jego modlitwe skoro wszyscy spali

    NIEWOLNIK

    Wierzacy nie sa niewolnikami Chrystusa (Gal 4: 6-7).
    Wierzacy sa niewolnikami Chrystusa (1 Kor 7: 22).

    JUDASZOWE SREBRNIKI ZA KTORE ZDRADZIL JEZUSA

    Judasz rzucil swe srebrniki (Mt 27: 3-5).

    Nie mogl wyrzucic bo nabyl za nie pole (Dz Ap. 1: 1

    pozdrawiam

  • Przemyslaw Mach on 21 stycznia 2015

    Jusasz wyrzucil swoje srebniki jak wydał Jezusa poszedl do faryzeuszów i wyznal ze tego załuje i rzucul im srebniki a oni mu powiedzieli ze co ich to obchodzi on wyszedl i popelnil samobójstwo oni sie wiec naradzili i za te pieniądze postanowili nabyc ziemie do dnia dzisiejszego to miejsce nosi nazwe tylko nie pamietam jakie bo jestem w pracy i nie mam dostepu do biblii

  • waldek on 21 stycznia 2015

    CHRZEST NAD JORDANEM I NATYCHMIAST PO TYM KUSZENIE CHRYSTUSA ?

    Natychmiast po swym chrzcie w Jordanie Jezus jest wziety na pustynie i
    kuszony przez szatana 40 dni (Mt 3:16- 4:2, por Mk 1: 9-12; Lk 4: 1-2).

    Po chrzcie Jezus nie byl wyprowadzony i kuszony na pustyni przez 40 dni, bo
    dzien pozniej spotkal ponownie Jana a kolejnego dnia Filipa (Jan 1: 29-43).

    coś ze ST np

    SMIERC SAULA

    Zginal z wlasnych rak (1 Sm 31:4-5).
    Zginal zabity przez mlodzienca (2 Sm 1:10).
    Zabili go Amalekici (2 Sm 1: Cool
    Zabili go filistyni (2 Sm 21: 12).

    NIE WALCZE Z BIBLIĄ WSKAZUJE JEDYNIE SPRZECZNOSCI PONIEWAŻ OPRÓCZ JANA EWANGELISTY NIKT Z EWANGELISTÓW NIE ZNAŁ I NIE ŻYŁ W CZASACH JEZUSA , WIĘC NIE MÓGŁ BYĆ BEZPOŚREDNIM ŚWIADKIEM TEGO CZEGO JEZUS RZECZYWISCIE NAUCZAŁ

    POZDRAWIAM

  • Przemyslaw Mach on 21 stycznia 2015

    Waldku przeczytaj fajny artykuł o biblii i nt ok

    https://mieczducha888.blogspot.com/2015/01/logos-dowody-dla-najwiekszych.html

  • waldek on 24 stycznia 2015

    z listów do Tymoteusza …Jeśli ktoś dąży do biskupstwa, pożąda dobrego zadania. 2 Biskup więc powinien być nienaganny, mąż jednej żony, trzeźwy, rozsądny, przyzwoity, gościnny, sposobny do nauczania itd….
    Skoro Jezus nie zalecał budowania kosciołów i odprawiania tam rytuałów, skoro na każdym kroku wytykał błędy duchownym czytaj faryzeuszom, skoro nie założyłorganizacjii religijnej bo ta powstała w dwa pokolenia po Nim czyli pokolenie Pawła założyło Religie, to takie słowa ja te powyżej i wiele innych są zwykłym dopiskiem i Jezus by się pod nimi nie podpisał w żadnym wypadku…
    Zamiast cytować listy takie ja te to radze skupić się na naukach Jezusa czystych naukach a nie jakiś listów do Efezjan itp…skupmy się Na Chrystusie a nie jakiś Pawłach i innych rzekomych apostołów.
    Polecam przeczytać NT uważnie i ze zrozumieniem, Jezus nigdy by nie powołał jakiś biskupów, diakonów itd…To są póżniejsze dopiski koscioła na potwierdzenie tworzacej się religi, teologi i dogmatów ..
    W naukach Jezusa nie ma ani śladu namaszczania chorych,spowiadania itd…to póżniejszy wymysł koscioła i religii chrzescijańskiej więc żadem cytat a tymbardziej z jakiś listów nie jest dla mnie żadnym argumentem i dowodem, Ja się skupiam na czystych naukach Chrystusa i Jego i tylko Jego słowach…
    Tyle odemnie
    Pozdrawiam wszystkich

  • waldek on 24 stycznia 2015

    Skoro Jezus powiedział
    Bo życie dane jest wszystkiemu od Boga, a co dane zostało od Boga, niech żaden człowiek nie waży się zabrać.

    To żeby sie usprawiedliwić każdy tak zwany wierzący w Chrustusa szuka jakiś cytatów Pawła i innych, nie zastanawiając się nad słowami Jezusa i Tylko Jego.
    W biblii jest wiele cytatów na usprawiedliwienie zabijania każdy znajdzie coś co go usprawiedliwi..

    Dlatego bądź posłuszny słowom Boga: ‘Oto dałem wam wszelkie ziele, wydawające z siebie nasienie, które jest na obliczu wszystkiej ziemi; i wszelkie drzewo, na którym jest owoc drzewa, wydawające z siebie nasienie, będzie wam ku pokarmowi. I wszelkiemu zwierzowi ziemskiemu, i wszystkiemu ptactwu niebieskiemu, i wszelkiej rzeczy poruszającej się na ziemi, w której jest dusza żywiąca; wszelka jarzyna ziela będzie ku pokarmowi.’ Także mleko wszystkiego, co porusza się i żyje na ziemi, będzie dla ciebie pożywieniem; tak jak dane im zostało wszystko zioło zielone, tak ja daję wam ich mleko. Ale ciała i krwi, która je ożywia, nie będziesz jadł”.

    I to jest świat doskonały, ale człowiek to głupie stworzenie, egoistyczne, i ani myśli słuchać Boga…
    Pozdrawiam

  • Krystyna52 on 10 lutego 2015

    Waldek spakuj walizke – iedz do Indi tam sa krowy podobno swiete, pogadaj sobie z tymi swietymi krowami moze zrozumia twoj mistycyzm. Szkoda ze Platon niezyje mialbys z kim pogadac filozofie. Ciekawe jaka ty masz diete – bo mysle zes sie bani najadl.

  • mariusz on 22 marca 2015

    „Teraz możecie zrozumieć MOJE Pismo Święte, które mówi: ‚Zabiegajcie o swoje zbawienie z bojaźnią i drżeniem’ (List do Filipian 2:12).

    Reinkarnacja jest kłamstwem ojca wszelkiego kłamstwa! Wy nie umieracie i nie powracacie wiele razy na ziemie w innym życiu, aż staniecie się na tyle doskonali, aby pójść do Nieba. Jak mówi Pismo Święte: ‚Postanowione ludziom raz umrzeć, a potem Sąd’ (List do Hebrajczyków 9:27).

    Każda dusza już podjęła tą decyzję zanim fundamenty ziemi zostały założone – albo decyzja za JA, JAHWEH, albo za szatanem, ojcem kłamstwa. Pierwszym kłamstwem powiedzianym przez szatana było to, że szatan stanie się jak JA, JAHWEH i będzie miał MÓJ autorytet. Jedna trzecia część wszystkich Aniołów uwierzyła temu kłamstwu wspólnie z mnóstwem dusz, które wybrały różne strony, gdyż JA dałem każdej duszy wolną wolę (Apokalipsy 12:4-9).

    Kiedy sądziłem szatana, któremu było na imię Lucyfer, JA również osądziłem, potępiłem i przekazałem wyroki nie tylko Lucyferowi, ale także wszystkim upadłym aniołom i wszystkim duszom, które zdradziły JA, JAHWEH i JAHUSZUA.

    Te dusze, które były wierne JA, JAHWEH, przed założeniem świata jak również te dusze, które zdradziły JA, JAHWEH, posłałem na Ziemię poprzez nasienie Adama i Ewy.

    Szatan również został zrzucony na ziemię. Szatan ponownie próbował zwrócić MOJE stworzenie przeciw MNIE, zarówno człowieka jak i zwierzę.

    Ponownie MOJE Dzieci sprzeciwiły się i zbuntowały przeciw ich miłującemu OJCU.

    Motywacją szatana było dążenie do prowokacji JA, JAHWEH, do takiego stopnia, bym unicestwił to, co MY, JA, JAHWEH i MÓJ SYN JAHUSZUA z taką miłością stworzyliśmy, ale zamiast tego, po upadku Adama i Ewy, MÓJ ukochany SYN JAHUSZUA zaoferował SIEBIE jako ZBAWCĘ, by narodzić się jako człowiek stworzony wyłącznie przez JA, JAHWEH, w sposób nadprzyrodzony.

    JAHUSZUA stał się jak Drugi Adam, mający ciało i krew, ale jak Adam sprowadził grzech na ten świat, MOJA Święta Krew płynąca w żyłach JAHUSZUA zmyła grzechy i pożądanie do grzeszenia z każdego, kto zaakceptował MÓJ DAR, który JA, JAHWEH, zaoferowałem na Górze Kalwarii.

    Tylko te Dusze, które przed założeniem świata były lojalne względem JA, JAHWEH i JAHUSZUA, zaakceptują teraz miłość i posłuszeństwo oraz będą zwalczać bezbożność i szatana, a także wszystkie te ohydności.

    Te dusze, które zostały stworzone przed założeniem Ziemi i które poszły za Lucyferem w buncie przeciw JA, JAHWEH, JAHUSZUA i MOJEMU niezliczonemu zastępowi Świętych Aniołów, miały daną możliwość wyboru w tamtym czasie przed założeniem świata, ale kiedy narodziły się na ziemi, były już po dokonanym przez siebie wyborze.

    Te dusze, które poszły wtedy za Lucyferem nie maja wyboru innego, jak tylko iść teraz za szatanem na ziemi i zbierać to, co szatan zasiał. To jest wyrok sądowy na człowieka! „

  • Augustyn P. on 22 marca 2015

    Powiedziano:

    WIARA CZYNI CUDA !
    Ale wiara w kłamstwa prowadzi do upadku czlowieczenstwa !!!

    Dyskutanci !

    Niech Wam nikt z klamcow nie przewraca w glowach .

    Sztuka jest odroznic kłamstwo od prawdy .

    Pytanie:
    Czy zwierzęta klamia ?

    Co się z ludzmi stało,ze klamia i w jakim celu to czynia ???

    We wspolczesnym swiecie mamy już KLAMCOW ZAWODOWYCH (na etatatach) od mniejszych do największych.

    Bolesnym jest,ze religie klamia i z tego powodu LUDZIE ZATRACAJA WIARE w …….. .

    CZLOWIEKU !

    NIE TRAC WIARY W SWEGO STWORCE !!!
    Gdy ja stracisz jest niczym !

  • nadia on 25 grudnia 2015

    Wstawiam link o septuagincie :

    ( link znalazlam dzieki Panu Robertowi, ktory wstawil artykul z tej strony ” 75 procent polskich Zydow jest pochodzenia chazarskiego”
    https://tajemnice.robertbrzoza.pl/zydzi-chazarscy/75-procent-polskich-zydow-pochodzenia-chazarskiego/ )

  • Robert on 26 grudnia 2015

    @nadia

    Wyrzuciłem ten link, ponieważ artykuł jest wielką bzdurą.

    Proszę badać prawdy biblijne, a nie kopiować kłamstwa.

    Wystarczy kupić Septuaginte i przeczytać.

  • Farafel on 25 maja 2016

    Dzięki Robert za ten artykuł. Ostatnio włączyłem sobie blokade na youtube, fb i portale z wiadomosciami, bo one tylko bazują na najniższych instynktach człowieka. Co chwila morderstwo, oszustwo, leki… . Pozostawiłem tylko Twoją stronę, bo czy się to komuś podoba czy nie – mówisz prawdę. A jak ktoś ma wątpliwości to niech czyta biblie i sprawdza, bada… . Dz. 17.10 Natychmiast w nocy bracia wysłali Pawła i Sylasa do Berei. Kiedy tam przybyli, poszli do synagogi Żydów. 11 Ci byli szlachetniejsi od Tesaloniczan, przyjęli naukę z całą gorliwością i codziennie badali Pisma, czy tak się sprawy mają.

    mam uwspółcześnioną biblie gdańską (tylko nowy testament) i czytałem że pod koniec tego roku ma wyjść również uwspółcześniony stary testament biblii gdanskiej.

    Mam zamiar kupić całą biblie warszawską, na pewno nie tysiądzlatke. Robercie którą biblie Ty czytasz, i którą byś polecił?

    Pozdrawiam

  • Farafel on 25 maja 2016

    Poza tym wydawało mi się że Denzel Washington należy do tych dobrych. Np. wywnioskować można to z filmu ksiega ocalenia. Poza tym (tylko słyszałem) że on jest wiernym mężem i ma cały czas tą samą żonę. Jestem w błędzie?

  • Robert on 25 maja 2016

    @Farafel

    Dziękuję za miłe słowa.
    1 – Najpierw przeczytałem Tysiąclatke, później przekład warszawsko-praski. Teraz biorę się za Nowy Testament – przekład interlinearny.
    Polecam jeszcze Stary Testament – Septuaginte.

    2 – Krew: moim zdaniem chodzi o typowe potrawy z dużą zawartością krwi. Na pewno nie chodzi o zakaz jedzenia, które miało krew, jak mięso zwierzęce.
    Izraelici zanim zjedli mięso, musieli „wylać” z niego krew.

  • DOMINIKB on 27 grudnia 2016

    No to do meritum;pale fajki(bl.ks.J.Popieluszko do konca tez palil…),biore,wlasciwie cpam narkotyczne leki p.bolowe(choc tak silne nie sa mi potrzebne),(uusunięte – admin) golej baby nie widzialem na zywo(nie mowiac o dotykaniu)od ponad 10 lat,te tabletki nawet sobie wstrzykuje po przerobce bo lubie ten spokoj i brak strachu,ktorego u Boga wymodlic jedna modlitwa nie moge,choc chcialbym(nie jestem cierpliwy).Dalej nie wymieniam bo juz teraz to „niezly”material na pieklo,ktorym jestem przerazony i u jednego pastora uslyszalem,ze slepo wierz,a nie polegaj na wlasnym rozumie,uczuciach,rozwazaniach tylko UWIERZ,a Ty mi kazesz cala biblioteke Aleksandryjska posiasc,zeby dac odpor szatanowi,wiec krotko-jestem zbawiony czy nie??!Dodam,ze jestem „normalnym”,a nawet pyszac(unoszac sie pycha) troche wiecej,katolem.Taki katobeton wrecz w niektorych sytuacjach.To jak-NIEBO czy pieklo???

  • jesteś kłamcą on 20 stycznia 2017

    „Aby wiedzieć, czy Cię Bóg chroni musisz wchodzić w każdy zakamarek wiedzy.
    Jeżeli na przykład robisz wszystko co Chrystus nakazuje, ale lekceważysz zasadę zdobywani wiedzy, to jak Syn Boga ma Cię ochronić?
    Powiedzmy, że powiesz: mnie nie interesują te głupoty z NWO, iluminatami, masonami, systemem finansowo-kredytowym i….” serio patałachu?

  • Robert on 20 stycznia 2017

    jesteś kłamcą,

    jeżeli chcesz żyć w ciemnogrodzie, w zakłamaniu to twoja decyzja, twój wybór.
    Jednak nie miej do nikogo pretensji, jeżeli ty lub twoja rodzina umrze na chorobę wyleczalną, straci dom, tylko dlatego, że ty infantylnie podchodzisz do życia.

    Twojej złośliwości nie będę komentował…

  • Wolny słuchacz on 22 stycznia 2017

    Panie Robercie.

    Ciemnogród jest dla tych, którzy nie dają – ”wyrwać sobie biblii z reki” i mają wstret do nauki i wiedzy!!! Wybiera pan z biblii, tylko to co pan rozumie. Nawet bystre wpisy ignoruje pan!!!

    Czyż nie jest napisane??? ” Nie ma nic ukrytego, ani nic tajemnego, co nie miałoby wyjść na jaw, czy być poznane” . . . . to też cytat z ciemnogrodu? ignoruje pan Jezusa.?
    Łącze wyrazy szacunku!

  • Robert on 22 stycznia 2017

    wolny słuchacz

    jak Pan rzuca jakieś dziwne hasła, to proszę o argumenty, które wersety są nieprawdziwe.
    Tak będzie uczciwie.
    Najgorsza metoda to rzucić poczwar, czy zasiać zamęt i odejść.
    Już nie napiszę kto takich metod używał.
    Mam nadzieję, że robi to pan nieświadomie.
    Jednak w każdej dyskusji liczą się argumenty, a nie puste słowa.

  • Wolny słuchacz on 23 stycznia 2017

    Panie Robercie

    To sa dziwne hasła? dla pana,dla mnie nie.
    Zanim cokolwiek odpisałem, już mnie pan osądził : ”””’Najgorsza metoda to rzucić poczwar, czy zasiać zamęt i odejść””””.
    Pisząc: nie dają ”wyrwać sobie biblii z reki” , zawsze mam na myśli , POŁOZ NA CHWILE BIBLIE I POSŁUCHAJ! Znam takie osoby , które nie położą, wtedy nie dyskutuję!
    Różnimy się tym, ze pan uznaje tylko biblię , ja wolę księgi zakazane i odrzucane przez kościół ! Pan tez ich nie dopuszcza! W nich, odnajduję wiecej prawdy. Ufam pismom apokryficznym czyli zakazanym i agnostycznym. Gnoza = wiedza. Tak więc, żle trafiłem, nie ma szans, chociażby na mały consensus!
    Jednak w artykułach, na stronie TAJEMNICE, jest pan dobry, naprawde. Inne myslenie inna mowa.
    Wyrazy szacunku.

  • Robert on 24 stycznia 2017

    Wolny słuchacz

    nie twierdzę, że nie ma innych Pism, jednak należy spokojnie do nich podchodzić.
    Najpierw zbadać czy nie ma tam fałszywych przekazów, a to wymaga zespołu ludzi.
    Pytanie jest: kto je bada?
    Ludzie przyjmują za oczywistość coś co może był fałszywe.
    Dlaczego trzymam się Septuaginty i Nowego testamentu w wersji interlineranej?
    Bo mamy dużo już zbadane.

    Pytanie jest, czy badałeś którąś z ksiąg, analizowałeś dokładnie?

  • Wolny słuchacz on 25 stycznia 2017

    Panie Robercie

    Osobiście znam ludzi, którzy mają biblie opanowana niemal na pamieć, sypią wersetami jak z rękawa. Jednak wiedzę mają tak małą, że mi ich żal. Poza biblią nie czytają nic , lub prawie nic. Cytuję pana:
    ”””Pytanie jest: kto je bada?
    Ludzie przyjmują za oczywistość coś co może był fałszywe”””’
    Właśnie, zależy kto je bada. Np: specjaliści od stylistyki pisania, uważają, ze kazda ewangelia w biblii jest zmanipulowana ! Zaciekli obroncy biblii, uważaja , że ci specjaliści myla się!
    Jeśli coś będzie zmanipulowane, zaciekli i tak to przyjmą, a specjaliści, jesli nie beda mieć oryginału, ich analiza nigdy nie bedzie pewna. JEDNAK ROZPOZNAWANIE STYLU , BEDZIE ICH ATUTEM !
    Sporo osób, cytowało tutaj nie biblijne pisma, nie zauwazyłem jednak, zeby pan, poparł któryś – choć raz !

    Z szacunkiem !

  • Robert on 25 stycznia 2017

    Wolny słuchacz

    proszę nie krytykować innych i nie szukać usprawiedliwień.

    Niech każdy i Pan się zastanowi czy uczciwie bada Pisma.

    Jeszcze raz zapytam: czy Pan zbadał jakieś niebiblijne Pismo i ręczy za jego pochodzenie, czyli że napisał sługa Boży, a nie mąciciel?

  • Wolny słuchacz on 26 stycznia 2017

    Panie Robercie.
    To nie krytyka, to stwierdzenie faktów. Ja nie obrażam, gdy mówię, że ktoś ma małą wiedze pozabiblijną, nie oznacza, że jest gorszy ode mnie!
    Gzie pan widzi moje usprawiedliwienia? Łącze wiedze z religia ! Ja mam zastanowić się, czy uczciwie badam Pisma? Dziwne pytanie! Juz mnie pan ocenił, no zasugerował, że uczciwie nie badam pism!
    Pan na przykład, rzadko odpowiada na pytania i odpowiada – zadając pytania, a innym ciagle coś zarzuca ! Sprytne, byleby tylko nie odpowiedzieć !
    Nic pan nie odpisał, jesli chodzi o stylistyke , ci stylisci tez sa w błedzie?
    Pyta pan:
    ”””Jeszcze raz zapytam: czy Pan zbadał jakieś niebiblijne Pismo i ręczy za jego pochodzenie, czyli że napisał sługa Boży, a nie mąciciel?””””
    Teraz ja odpowiem, zadając pytanie! Czym, czym pan zaręczy, że pisma – które pan uznaje, są naprawde AUTENTYCZNE? Septuaginta, pisma interlinearne – pieknie to brzmi, lecz czy tłumaczenie jest prawidłowe?

    Nie musi pan odpisywać, bo i tak pan bedzie, zbywać pytaniem. Przeczytałem wiele pana „odpowiedzi”.

    Wyrazy szacunku.

  • Robert on 26 stycznia 2017

    Wolny słuchacz,

    Księgi, które są w Septuagincie i na przykład w tysiąclatce, łączą się ze sobą.
    Czyli wiele z nich o sobie świadczy.
    Na przykład sam Chrystus powoływał się na niektóre. Inne są na tym samym kierunku myśleniowym.
    Wersety, które są dziwne, niespójne badamy, sięgając do pojedynczych słów i ich znaczeń oraz historii.

    Bardzo słaba jest nasza rozmowa merytorycznie.
    Proszę przejść na przykłady biblijne, wersety biblijne, jeżeli Pan chce dalej prowadzić dyskusje.
    Nie ma sensu mnie atakować.

    Jest Pan nieobiektywny.
    Proszę dokładnie sprawdzić na ile pytań odpowiedziałem.
    Natomiast, jak ktoś od razu ma złe zamiary, chce atakować zamiast rozmawiać, to stosuję metodę samego Mistrza.
    Chrystus często na pytanie odpowiadał pytaniem…

  • Wolny słuchacz on 27 stycznia 2017

    Ok Panie Robercie!
    Nie licytujmy się już, kto taki a kto owaki – nie atakuje pana, dobrze przejdzmy do rzeczy. Poniżej wstawiłem fragment z pana artykułu.

    ”””’Zdecydowanie zachęcam Cię do poznawania każdej wiedzy, nawet na pierwszy rzut oka bezsensownej, irracjonalnej. Nie pozwól, aby szatan znalazł wytrych do Twojego życia. On jest bardzo inteligentny, dlatego nie powie Ci „tu jestem, to ja”.””””’

    W którymś z artykułow, pewna osoba, zapytała : KIM JEST SZATAN ? Jesli Jezus mówi do Piotra ”””Idz precz ode mnie szatanie…..”””” Bardzo mnie to zafrapowało, wczesniej nie zastanawiałem sie nad tym.
    Prosze o prosta odpowiedz, jesli takowa jest mozliwa. Piotr szatanem? Dziwne prawda?

    Wyrazy szacunku!

  • Robert on 27 stycznia 2017

    Wolny słuchacz,

    tak nazwał go Chrystus, ale to było jednorazowo. Nie powiedział o Piotrze, jako sataniście, tylko w tym jednym przypadku. Skarcił go za złe myślenie.
    Skąd o tym wiemy.
    Po śmierci Chrystusa, Piotr miał dary uzdrawiania i wyganiania demonów.
    Człowiek nie ma takich zdolności, aby sam od siebie leczył czy wyrzucał demony.
    Również demony nie mogą leczyć czy wyganiać siebie.

    Piotr był wiernym sługom do samego końca. Miał dary ducha św.
    Tu jest przykład: Dzieje Apostolskie: 3,1-3,8

  • Wolny słuchacz on 28 stycznia 2017

    Panie Robercie,
    wystarczajaca odpowiedż!
    Od siebie dodam, ze szatan, to nie jest, jakas konkretna jedna osoba. Z tego co wiem, satanah – to nie przetłumaczony wyraz. W naszym jezyku – satanah = przeciwnik, nieprzyjaciel!
    Wiec Jezus powiedział do Piotra „”””IDZ PRECZ ODE MNIE PRZECIWNIKU …..””””.
    Każdy kto jest przeciwko Chrystusowi , jest przeciwnikiem/szatanem. Widocznie, komus spodobał sie oryginalny wyraz i nie przetłumaczono go.
    To takie, moje odkrycie. Co pan na to?

    Łacze wyrazy szacunku!

  • Robert on 28 stycznia 2017

    Akurat w tym wersecie został użyty grecki wyraz „satana”.
    Mateusza 16:23
    „On zaś odwróciwszy się powiedział Piotrowi: Odejdź ode mnie szatanie (satana)…”.

    Szatan jest jeden jako postać duchowa.
    Biblia opisuje go jak inteligentnego osobnika:

    Ezechiela 28: 13-17
    „Mieszkałeś w Edenie, ogrodzie Bożym; okrywały cię wszelkiego rodzaju szlachetne kamienie: rubin, topaz, diament, tarszisz, onyks, beryl, szafir, karbunkuł, szmaragd, a ze złota wykonano okrętki i oprawy na tobie, przygotowane w dniu twego stworzenia. Jako wielkiego cheruba opiekunem ustanowiłem cię na świętej górze Bożej, chadzałeś pośród błyszczących kamieni. Byłeś doskonały w postępowaniu swoim od dni twego stworzenia, aż znalazła się w tobie nieprawość. Pod wpływem rozkwitu twego handlu wnętrze twoje napełniło się uciskiem i zgrzeszyłeś, wobec czego zrzuciłem cię z góry Bożej i jako cherub opiekun zniknąłeś spośród błyszczących kamieni.Serce twoje stało się wyniosłe z powodu twej piękności, zanikła twoja przezorność z powodu twego blasku. Rzuciłem cię na ziemię, wydałem cię królom na widowisko”.

    Natomiast szatan ma całą zgraje pomocników – demonów.

    Zgadzam się, każdy kto jest przeciwko Chrystusowi to satanista.

  • Wolny słuchacz on 28 stycznia 2017

    Czy aby napewno z greckiego?
    Szatan (hebr. שטן, satan – ‘przeciwnik’, ‘oskarżyciel’, ‘oszczerca’; gr. Σατανᾶς, Satanás; arab. شيطان, Szajtan)

  • Robert on 28 stycznia 2017

    W tym wersecie zostało użyte słowo greckie: „satana”.
    polecam kupić Nowy Testament w przekładzie interlinearnym.
    Jest tam zapis grecki i polski.
    Wtedy łatwiej zrozumieć przekaz.

    https://fijor.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=162&category_id=11&option=com_virtuemart&Itemid=56

  • Piotr Tom. on 29 stycznia 2017

    Witaj Robercie, witaj Wolny słuchaczu :) !

    Tylko Wy Panowie piszecie, gdzie inni :) ???

    Proszę, chociaż kilka razy przeczytać, poniższe kazanie, nie majace , równego sobie odpowiednika !!! Nigdzie !!! Nie zmuszam nikogo, zreszta jest to trudne, jesli nie jestesmy otwarci na Ksiegi , nie uznawane przez całe chrzescijaństwo!!!

    Rozdział piąty – Kazanie na górze

    1. Kiedy Jmmanuel ujrzał ludzi idących za nim, wszedł na wzgórze i usiadł; a jego uczniowie
    podeszli do niego.
    2. A on nauczał ich tymi słowami:
    3. „Błogosławieni, którzy są bogaci w duchu i rozpoznają prawdę, gdyż życie jest ich.
    4. „Błogosławieni, którzy znoszą trudności, gdyż tak rozpoznają oni prawdę i zostaną pocieszeni.
    5. „Błogosławieni duchowo zrównoważeni, gdyż zdobędą wiedzę.
    6. „Błogosławieni są ci, którzy są głodni i spragnieni prawdy i wiedzy, gdyż zostaną oni
    nasyceni.
    7. „Błogosławieni żyjący zgodnie z prawami natury, gdyż żyją oni zgodnie z planem Kreacji.
    8. „Błogosławieni którzy mają czyste sumienie, gdyż nie muszą się lękać.
    9. „Błogosławieni którzy wiedzą o Kreacji, gdyż nie są oni zniewoleni fałszywymi naukami.
    10. „Błogosławieni prawi, gdyż natura jest im podatna.
    11. „Błogosławieni jesteście jeśli z mojego powodu i z powodu naszych nauk, ludzie urągają i
    prześladują was i mówią wszelkie zło przeciwko wam; w ten sposób kłamią oni o naukach.
    12. „Bądźcie dobrej myśli i zostańcie pocieszeni; to życie i następne życie wam wynagrodzi. Tak
    jak lekceważący prawdę prześladowali proroków, którzy byli przed wami, tak będą też was
    prześladować.
    13. „Jesteście solą Ziemi, a jeśli sól straci swój smak, czymże solić? Przyda się wtedy tylko na to
    by zostać wyrzuconą i przez ludzi podeptaną.
    14. „Jesteście światłem świata, i zważcie: Miasta leżącego na szczycie góry nie da się ukryć.
    15. „Nikt nie zapala świeczki by umieścić ja pod korcem, lecz na świeczniku; tak więc świeci
    ona dla wszystkich którzy są w domu.
    16. „Podobnie wasze światło będzie lśniło przed ludźmi, tak że ujrzą oni wasze dobre czyny i
    rozpoznają prawdę waszej wiedzy.
    17. „Nie myślcie że przyszedłem by znieść prawo czy proroków; nie przyszedłem by odczyniać,
    lecz by spełnić i ujawnić wiedzę.
    18. „Zaprawdę, powiadam wam: Dopóki nie przeminą niebiosa i Ziemia, ani litera ani kropka
    prawa Kreacji i praw natury nie przeminie, zanim wszystko nie zostanie spełnione.
    19. „Ktokolwiek narusza jedno z najmniejszych praw czy nakazów i naucza ludzi fałszywie,
    będzie zwany najmniejszym; lecz ktokolwiek rozprzestrzenia nauki prawdziwie, będzie zwany
    wielkim i otrzyma nagrodę ducha.
    20. „Mówię wam: Jeśli wasza prawość nie przekracza tej skrybów i faryzeuszy, nie otrzymacie
    nagrody ducha i życia.
    21. „Słyszeliście, że powiedziano waszym przodkom: ‘Nie zabijajcie; a ktokolwiek zabija będzie
    winnym przed sądem’.
    22. „Jednakże mówię wam: Wymierzajcie sprawiedliwość zgodnie z naturalnymi prawami
    Kreacji, tak by odnaleźć osąd w logice.
    23. „Winnymi są wszyscy ci, którzy zabijają nie działając w obronie własnej, czy zgodnie z
    legalnym orzeczeniem opierającym się na obronie własnej. Podobnie winnymi są wszyscy ci,
    którzy angażują się w złe mowy i działania.
    24. „Jedynie sprawiedliwość zgodna z naturalnymi prawami Kreacji tworzy logiczny osąd.
    25. „Nie przekonujcie waszych adwersarzy jeśli macie rację, a sędzia prawdopodobnie będzie
    musiał zdecydować na waszą korzyść.
    26. „Zaprawdę, powiadam wam: Uzyskacie sprawiedliwość jedynie gdy sami ją odnajdziecie i
    sprawicie, że wasi bliźni ją zrozumieją.
    27. „Słyszeliście, że mówiono: ‘Nie cudzołóż’.
    28. „Lecz mówię wam: Ktokolwiek ma stosunek seksualny z kimś innym niż jego małżonek,
    będzie powoływany przed sądy, gdyż jest to działanie niegodne ludzi, godne pogardy i jest to
    wykroczenie przeciwko prawom natury.
    29. „Jednakże jeśli twoje prawe czy lewe oko cię trapi, wykol je i odrzuć od siebie, gdyż lepiej
    jest dla ciebie by jeden z twoich członków został zniszczony, niż twoje całe ciało.
    30. „Jeśli myśl cię trapi, wykorzeń ją i wygnaj ze swego umysłu. Lepiej zniszczyć myśl, która
    wzbudza strapienie, niż wprowadzić cały świat myśli we wzburzenie.
    31. „Mówiono także, ‘Ktokolwiek rozwodzi się ze swoją małżonką powinien dać jej list
    rozwodowy.
    32. „Jednakże, mówię wam: Ktokolwiek odchodzi od małżonka, za wyjątkiem odpowiedzi na
    cudzołóstwo, popełnia cudzołóstwo; ktokolwiek poślubia osobę winną w rozwodzie, także
    popełnia cudzołóstwo.
    33. „Słyszeliście dalej, że waszym przodkom mówiono: ‘Nie składaj fałszywej przysięgi i
    dochowuj przysięgi przed bogiem’.
    34. „Jednakże, mówię wam, że nie powinniście w ogóle przysięgać; nie przysięgajcie na
    niebiosa, gdyż są nieskończone i niezmierzone.
    35. „Ani nie przysięgajcie na Ziemię, gdyż jest nietrwała, ani na Jeruzalem, gdyż jest nietrwałym
    miastem zbudowanym rękoma ludzi.
    36. „Nie przysięgajcie też na własną głowę, gdyż nie możecie zmienić koloru pojedynczego
    włosa.
    37. „Także nie przysięgajcie na pamięć o osobie, czy rzeczy, gdyż wszystko to jest nietrwałe.
    38. „Niech waszą mową w każdej chwili będzie po prostu: ‘Tak, tak’ lub ‘nie, nie’. Wszystko co
    ponadto, wykracza poza prawa.
    39. „Słyszeliście jak mówiono: ‘Oko za oko, ząb za ząb.
    40. „Lecz ja mówię wam, wymierzajcie sprawiedliwość w zgodzie z naturalnymi prawami
    Kreacji, po to aby odnaleźć orzeczenie w logice.
    41. „Ofiarujcie miłość gdziekolwiek jest to zasadne i karajcie gdziekolwiek prawo natury
    wymaga kary.
    42. „Dawajcie tym co wasz proszą, jeśli robią to w szczerości, odwracajcie się od tych którzy
    chcą pożyczać od was w nieszczery sposób.
    43. „Słyszeliście jak mówiono, ‘Kochaj swojego sąsiada i nienawidź swojego wroga.
    44. „Jednak mówię wam: Praktykujcie miłość i zrozumienie zgodnie z naturalnymi prawami
    Kreacji, tak by przez logikę znaleźć właściwe działanie i postrzeganie.
    45. „Ofiarujcie waszą miłość gdzie jest to zasadne i pogardzajcie tam, gdzie prawo natury tego
    wymaga.
    46. „Bądźcież mądrzy i zdobywajcie wiedzę, gdyż staniecie się doskonali w duchu, tak jak
    Kreacja która was stworzyła. ”

    Ja ciągle poszukuję, odkrywam i poznaje nowe, staram sie to przekazywać, choc jest to trudne do przyjęcia! Nie tak dawno pisałem, jak łatwo można zmącić naszą PODŚWIADOMOŚĆ …. bo gdy już mamy w niej MATRYCE – spolszczenie od – MATRIX Jest to bardzo trudne!!! Automatycznie wypieramy, to co nie znane, tak broni sie NASZ UMYSŁ !!! NAWET JESLI WEWNETRZNIE W SERCU CZUJEMY , ZE JEST INACZEJ !!!

    SZATAN !!! BARDZO DOBRZE O TYM WIE !!!

    Tak manipuluje, abysmy to co Stwórcze i Boskie , uznali za satanistyczne !!! To jego – DOSKONAŁA PRZEBIEGŁOŚC !!!!!

    :) pozdrawiam panów serdecznie !!!

  • Wolny słuchacz on 30 stycznia 2017

    Piotrze Tom
    Widze ,ze mamy podobne przemyslenia i wiedzę, rówież szukam w pismach „jakoby nie kanonicznych” . Mam Apofryfy Starego i Nowego Testamentu! Ciekawe jest ”””’Dzieciństwo Chrystusa””’, ””’ew. Jakuba””” i wiele wiele innych!

    Z wyrazami szacunku!

  • Marcin on 14 października 2024

    Dla tych którzy nie wiedzą co przedstawia obraz tzw czarnej Madonny radzę zagłębić się w hinduskie obrazy/wierzenia… kościół katolicki jest tylko nowym wytworem albo Potworem wychwalającym kobiecą postać szatana. Ten folwark należy do niego a uwolnić możemy się tylko wtedy gdy zrozumiemy iż karmimy go strachem i uwagą bo to my go kreujemy. Gdy zrozumiesz nie będziesz już musiał unikać kul…tylko ten kto się boi ponownie reinkarnuje aby dalej go karmić przecież on do niczego nas nie zmusza ? To nasz wolny wybór ,więc Miłości i pokory tego wam i sobie życzę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *