Nie obowiązuje nas prawo mojżeszowe

 Prawo Mojżeszowe

„A przecież kresem Prawa jest Chrystus, dla usprawiedliwienia każdego, kto wierzy”.

Rzymian 10:4

Powyższy werset biblijny powinien kończyć wszelkie spory na temat przestrzegania czegokolwiek, co pochodzi z prawa mojżeszowego. Chrystus jest końcem prawa a jeśli ktoś nie wie, czym jest koniec, to niech przyjrzy się osobie umierającej. Zobaczy wówczas, jak coś się kończy i później jest martwe.

Ludzie są jednak uparci i bardzo przyzwyczajają się do swoich prywatnych przekonań, dlatego zamiast przyjąć tę prostą informację, upierają się, że niektóre elementy prawa należy nadal przestrzegać. W tym celu zrobili podział prawa na moralne i ceremonialne. Jest to podział fikcyjny służący tylko temu by część prawa przywrócić do życia wbrew woli Boga. 

Ktoś powie, że przecież nadal obowiązuje zakaz zabijania. Faktycznie jest nieco inaczej. Nie zabijamy, ale nie dlatego, że obowiązuje zakaz zabijania, tylko dlatego, że obowiązuje nas nakaz miłowania. Nikt nam nie musi mówić, że nie wolno zabijać, my to wiemy z sami od siebie, ponieważ to jest owocem miłości.

Jeśli unikamy tego czego zabrania prawo, to nie dlatego że prawo tego zabrania, ale dlatego że chcemy podobać się Bogu Ojcu i jego Synowi. Prawo dla nas już nie istnieje, gdyż dla prawa jesteśmy martwi a żyjemy dla Jeszu Pomazańca.

„Dlatego to uchodzić będzie za cudzołożną, jeśli za życia swego męża współżyje z innym mężczyzną. Jeśli jednak umrze jej mąż, wolna jest od tego prawa, tak iż nie jest cudzołożną, współżyjąc z innym mężczyzną. Tak i wy, bracia moi, dzięki ciału Chrystusa umarliście dla Prawa, by złączyć się z innym – z Tym, który powstał z martwych, byśmy zaczęli przynosić owoc Bogu. Jak długo bowiem wiedliśmy życie cielesne, grzeszne namiętności przez Prawo działały w naszych członkach, by owoc przynosić śmierci”.

Rzymian 7:3-5

Ktoś kto trzyma się prawa, nie może połączyć się z Chrystusem. Każdy więc kto trzyma się prawa, nie ma nic wspólnego z Mesjaszem. Ktoś kto chciałby zachować choćby część prawa i być jednocześnie z Chrystusem, przypomina nierządnicę, która ma męża a mimo to chce połączyć się z kimś innym.

Taki jest sens słów Pawła w liście do Rzymian. Nie możemy połączyć się z Chrystusem dopóki jesteśmy złączeni z prawem. Dalej w liście do Rzymian czytamy:

„Teraz zaś Prawo straciło moc nad nami, gdy umarliśmy temu, co trzymało nas w jarzmie, tak, że możemy pełnić służbę w nowym duchu, a nie według przestarzałej litery”.

Rzymian 7:6 

Każdy kto trzyma się przepisów prawa, choćby tylko jednego, zabiega o to by przywrócić nad sobą moc prawa i nie może pełnić służby w nowym duchu. Jest to działanie przeciw Chrystusowi, dlatego Paweł o tych co chcieli przestrzegać niektórych przepisów prawa powiedział:

„Obawiam się o was: czy się dla was nie trudziłem na próżno”.

Galatów 4:11

Nie ma nic z przepisów prawa, co zostałoby zachowane dla uczniów pomazańcowych. Jedyne rady, jakie mieli otrzymać poganie wstępujący na drogę pomazańcową, zostały wypunktowane przez będących pod wpływem Ducha Świętego braci z Jerozolimy.

„Postanowiliśmy bowiem, Duch Święty i my, nie nakładać na was żadnego ciężaru oprócz tego, co konieczne. Powstrzymajcie się od ofiar składanych bożkom, od krwi, od tego, co uduszone, i od nierządu. Dobrze uczynicie, jeżeli powstrzymacie się od tego. Bywajcie zdrowi!”.

Dzieje 15:28,29

Wszystkie te zasady obowiązywały zanim powstało prawo. Już Noe wiedział, że tego trzeba unikać. Nie ma na tej liście niczego, co pochodziłoby z prawa mojżeszowego, co byłoby charakterystyczne tylko dla niego. Tak postanowili apostołowie i Duch Święty. Jeśli ktoś dziś nam mówi, że jeszcze coś należy dodać do tej listy to znaczy, że chce poprawiać Ducha Świętego i że stawia siebie ponad Duchem.

Krzysztof Król 
.
P.S. Czy wolno modlić się do obrazów? => za darmo  SzokWiedzy.pl

.

12 Raportów/Ebooków i w Każdą Sobotę

Bezpłatna Gazeta „BrzozaInfo”.

.

Wpisz poniżej imię i email, a dostaniesz bezpłatnie 12 ebooków/raportów.

Dodatkowo uzyskasz dostęp do Polskiej Gazety Informacyjnej „BrzozaInfo”.

 Tematy poruszane w gazecie to: geopolityka, tajemnice, zdrowie.

(Po wpisaniu emaila i imienia (wymagane do loginu), automatycznie zostanie otwarte konto na SzokWiedzy.pl) 


Photo credit: (Ashley Field) via Foter.com / CC BY-NC-ND

Przeczytaj koniecznie:

44 Responses to “Nie obowiązuje nas prawo mojżeszowe”

  • Roman on 31 stycznia 2016

    Ktoś kto trzyma się prawa, nie może połączyć się z Chrystusem. Każdy więc kto trzyma się prawa, nie ma nic wspólnego z Mesjaszem. Ktoś kto chciałby zachować choćby część prawa i być jednocześnie z Chrystusem, przypomina nierządnicę, która ma męża a mimo to chce połączyć się z kimś innym.

    Taki jest sens słów Pawła w liście do Rzymian. Nie możemy połączyć się z Chrystusem dopóki jesteśmy złączeni z prawem.

    No i najprostszy wniosek Bóg się pomylił dając prawo Mojżeszowi dlatego Jego syn umarł za nas, a faryzeusz nam to oznajmił. Gratuluje wniosków i takiej interpretacji Pisma Świętego.

    Co za bzdura totalna, i jaki autorytet to mówi faryzeusz.
    W którym miejscu NT Jezus mówi iż prawo już nie obowiązuje?
    Słowa Boga Wiekuistego (prawo nadane przez Mojżesza) przeciwko słowom faryzeusza (nasienie diabła) to powiedział Jezus w NT.

  • nina on 31 stycznia 2016

    Witam :)) nas Słowian NIE OBOWIĄZUJE NIC ! co powstało w piaskach pustyni . Pozwolę sobie zapodać arcy ważny link . TRZEBA ! rozrzucić go wszędzie gdzie się da !.

    https://wspanialarzeczpospolita.pl/

  • Robert on 1 lutego 2016

    Cóż Roman, temat jest delikatny.

    Bóg się nie pomylił.
    Prawo dane Mojżeszowi na samym początku różniło się od późniejszego.
    Sam Chrystus mówił, że Mojżesz pozwalał na rozwody, ale wcześniej tak nie było.

    Prawo Mojżeszowe zostało wiele razy zmieniane, aby trzymać w ryzach Izrael.
    Był krnąbrny.
    Wiele lat życia w pogańskim Egipcie, nie pozwalało im wierzyć w jednego Boga.
    Dlatego Chrystus przyszedł i zniósł prawo Mojżeszowe.

    Powinieneś pamiętać, że sam Chrystus występował przeciwko prawu.
    Kiedy złapano nierządnice, prawo Mojżeszowe nakazywało ją ukamienować.
    Chrystus kazał ją uwolnić.
    Dlaczego sprzeciwił się prawu Mojżeszowemu?
    Czyżby Chrystus zgrzeszył przeciwstawiając się prawu?

    Przemyśl to, a później wypisuje tyrady…

  • Roman on 1 lutego 2016

    Robercie to nie żadne tyrady …

    Po prostu ciężko mi zrozumieć jak tak światły umysł jak Twój nie potrafi tak prostej i logicznej argumentacji zrozumieć.
    Bóg się nigdy nie myli nie ma potrzeby zmieniać swego Prawa, bo w przeciwnym razie to ludzie żyjący na ziemi nie mieliby tych samych Praw do przestrzegania tylko różne.
    Czy nie widzisz tu sprytnej działalności Szatana który nami ciągle manipuluje.
    To po co w ogóle Prawo Mojżeszowe było nadane, po to aby później je unieważnić tu brak logiki.

    Prawo Mojżeszowe zostało wiele razy zmieniane, aby trzymać w ryzach Izrael.
    Był krnąbrny.

    Pokaż mi w Torze ile to razy to Prawo zostało zmienione, bo ja jakoś się tego nie doczytałem. W ogóle w Starym Testamencie gdzie mamy to Prawo zmieniane.

    Jeśli czytamy ST to tam mamy wyraźnie napisane iż za przestrzeganie Prawa jest błogosławieństwo a za nieprzestrzeganie przekleństwo które się dziś na naszych oczach realizuje.

  • Robert on 1 lutego 2016

    Mam pytanie:czy ty stosujesz prawo mojżeszowe?

  • Roman on 2 lutego 2016

    Tak Robert odkąd doszedłem do wniosku iż to Prawo musi obowiązywać obecnie, to staram się je wypełniać.

    Nie składam ofiar ze zwierząt bo nie ma świątyni.
    Nie kamienuje cudzołożnic bo w dzisiejszym świecie to chyba co druga kobieta i mężczyzna musieli by być ukamieniowani, poza tym Bóg pozwolił rządzić Szatanowi więc Prawo zostaje notorycznie wypaczane.

    Zostańmy przy tym kamieniowaniu bo to ciekawe, długi czas nie potrafiłem tego pojąc jak Bóg może być tak okrutny dając takie prawo, jednak dziś już rozumiem iż chodzi o tłamszenie grzechu już w zarodku, pewnych rzeczy nie można tolerować i pozwalać się im rozwijać. Zresztą Twój dzisiejszy artykuł świetnie to ilustruje wszechobecna tolerancja i poprawność polityczna do czego nas doprowadzają.
    A teraz Twój argument że Jezus zabronił ukamieniować nierządnicę, to jest sedno problemu bo są tylko dwie możliwości; albo Bóg dając takie prawo się pomylił nie wiedząc iż nikt tego prawa nie będzie w stanie wykonać, albo nastąpiła w tym miejscu manipulacja Szatana i włożenie w usta Jezusa słów których nie mógł wypowiedzieć jako syn Boga.
    Tutaj nie może być mowy o zmianie Prawa bo to absurd (po co Bóg nadaje prawo które nikt nie może egzekwować), są tylko dwie możliwości gdzieś jest manipulacja Szatana albo w Prawie Mojżesza albo w Prawie Jezusa, nie ma drogi pomiędzy i pokrętnej logiki argumentacji Szatańskiej.
    Przecież wiemy iż Szatan to mistrz manipulacji.
    Jeśli Tora nie jest fundamentem to tym bardziej Nowy Testament który w głównej mierze jest stworzony przez nawróconego faryzeusza (o których Jezus powiedział iż są plemieniem żmijowym czyli Szatańskim).

    I teraz idźmy dalej całe wywody apostoła Pawła są oparte na jego rzekomym widzeniu Jezusa i zmianie o 180 stopni.
    Już same przekazy NT w ewangeliach oddają inne szczegóły tego cudownego zjawiska. A przecież Prawda=Bóg może być tylko jedna, reszta to kłamstwo i manipulacja.
    Wiem mam ortodoksyjne podejście.
    Prawda jest tylko jedna i jest nią Bóg. Kłamstwo i manipulacja też ma jednego ojca i jest nim Szatan. I pomiędzy nimi nie ma żadnej przestrzeni na zmiany, a jeśli są to tylko pochodzą od Szatana to bardzo proste i logiczne myślenie.

  • Roman on 2 lutego 2016

    Już same przekazy NT w ewangeliach oddają inne szczegóły tego cudownego zjawiska, miałem tu na myśli nawrócenie Szawła czyli Pawła.

  • Robert on 2 lutego 2016

    Moje pytanie było po to, abyś uświadomił sobie, że nie stosujesz, ani nigdy nie stosowałeś prawa mojżeszowego.
    Bo ono było tylko dla Izraela.
    My dzisiaj stosujemy prawo chrystusowe, a że dużo pokrywa się z prawem mojżeszowym to tylko świadczy o tym, że na początku było dane od Boga.
    Później wiele razy zostało zmienione.

    Dokładnie to nie ma zmiany prawa, tylko powrócenie do tego co było na początku.

    Nie masz dowodów na fałszywe wywody Pawła, jak również na fałsz Nowego testamentu.
    To są gdybania.
    Na pewno religie tłumaczą Biblie pod siebie, ale my mamy możliwość to sprawdzać.
    Tak robi Krzysztof Król.
    Wymaga to wiedzy i pracy, ale możliwość jest.

  • nina on 3 lutego 2016

    —KTO SZUKA ………… jedna z tez ! przyznaję, że ciekawa

    https://www.youtube.com/watch?v=6p1wav9bCT0

  • Roman on 4 lutego 2016

    „Na pewno religie tłumaczą Biblie pod siebie, ale my mamy możliwość to sprawdzać.
    Tak robi Krzysztof Król.
    Wymaga to wiedzy i pracy, ale możliwość jest.”
    Zgadzam się z Tobą, tylko że ja bardziej skłaniam się do tłumaczenia Brain Breaker i Jego bloga, a Ty skłaniasz się do Krzysztofa Króla którego zresztą ja też od czasu do czasu czytam.
    Obaj Oni badają Pismo Święte tylko dla jednego podstawą jest Stary Testament a dla drugiego Nowy Testament.
    I popatrz Robercie jakie są rozbieżności między tymi dwoma osobami.
    Wniosek dla mnie jest taki iż Prawda jest przykryta wielowarstwowym kłamstwem i trzeba naprawdę dużej pracy i oddania całkowicie serca Bogu aby ją poznać.
    Zresztą są wersety w Piśmie Świętym które mówią iż osoby szukające Boga całym swoim sercem i z wszystkich swoich sił odnajdą Go.

  • Andrzej on 7 lutego 2016

    Pismo nie jest do prywatnego wyjaśniania ,wielu poległo na tym polu przez samowolke .np przez odrzucenie prymatu papieża każdy protestant stał sie dla siebie ”papieżem” i każdy mówi ”prawdę” ile mamy wyznań protestantyzmu? kilka tysiecy ,a ja napiszę troche z przekąsem ,że tyle ile ludzi w tych wyznaniach.A Kosciół Katolicki z prymatem papieza ,z Magisterium Kościoła trwa nieprzerwanie tyle wieków.Pan Jezus wiedział jak strzec depozytu wiary w Kościele.Co Piotr usłyszał? Co zwiążesz na ziemi ,będzie związane w niebie…

  • Eugeniusz on 7 lutego 2016

    Jest również napisane, że Jezus Chrystus nie przyszedł znieś Prawo, ale je wypełnić. Wypełnił je Miłością. Również, że ani jedna jota , ani jedna kreska nie zostanie zmieniona w Prawie. Oraz że wszystkie włosy na głowie, są policzone. Nie może być zatem argumentacji – Bóg się pomylił. Bóg jest Drogą, Prawdą i Życiem. Prawda jest Jedna – kłamstw jest wiele.

  • Roman on 11 lutego 2016

    ‚Prawda jest Jedna – kłamstw jest wiele’
    Zgadzamy się Egeniuszu w 100%, mały tylko problem co jest tą Prawdą, i to nawet nam ludziom szukających Boga z wszystkich swoich sił sprawia wiele trudności, nieporozumień.
    Bóg jest Prawdą, Religia jest kłamstwem.

  • Sylwia on 15 lutego 2016

    Polecam wszystkim przeczytanie książki ,,Od Szabatu do Niedzieli” napisana przez S.Bacchiocchi, która zmieniła moje pojmowanie czwartego przykazania. Tak w ogóle Dekalog jest prawem moralnym nie mojzeszowym: polecam tez wejście na stronę : the-ten-commandments.org gdzie jest wyjsniona różnica miedzy Dekalogiem i Prawem Ceremonialnym.

  • Bartek on 8 kwietnia 2016

    Co do prawa jest werset w ewangelii Mateusza który mówi coś na temat prawa… Chrystus powiedział, Nie mniemajcie że przyszedłem wznieść zakon, nie przyszedłem wznieść ale wypełnić… Chrystus w doskonały sposób wypełnił prawo mojżeszowe… Myśle że powinniśmy iść za jego głosem… ,,Każdy kto jest z prawdy głosu mego słucha” To Paweł pisze iż prawo nas nie obowiązuje… Pytanie teraz jest takie: Jaki autorytet może mieć apostoł nie wymieniony w ewangelii i podający w dziejach apostolskich że Chrystus powołał go podczas jego objawienia w drodze do damaszku? i kazał mu głosić inną ewangelię? to jest nie logiczne ewangelia jest jedna… Chrystus przekazuje nam że znawienie jest z uczynków. Nawet księga objawienia o tym wspomina… ,, I osądzeni zostali umarli na podstawie uczynków swoich” Sąd jest z uczynków na podstawie prawa… A nie na podstawie samej wiary jak to Paweł pisze w swoich listach… Myślę że powinniśmy zaufać Chrystusowi jako naszemy Panu posiadającemu jedyny autorytet dla nas;) Pozdrawiam serdecznie;)

  • Wiesiek on 9 kwietnia 2016

    Czytam te komentarze i widzę że piszecie o prawie, ale widzę że niektórzy mało zrozumieli z lektury Biblii. Piszecie o prawie Mojżeszowym, przecież w Biblii jest wyraźnie napisane, że wszelkie prawo od Boga pochodzi. Po pierwsze Mojżesz dostał dwie tablice obustronnie zapisane Palcem Bożym, które zostały umieszczone w Arce, po wtóre prawo które było złożone obok Arki, tak było spisane przez Mojżesza, ale to sam Bóg podyktował Mojżeszowi, także Mojżesz nie był jego autorem.
    Odniosę się jeszcze do komentarza p. Andrzeja że „Pismo nie jest do prywatnego wyjaśniania, itd” i powiem że bardzo się p. Andrzej myli, bo nie ma nic trudnego w zrozumieniu Słowa Bożego, tylko krk tak uważa bo wie doskonale że jak ludzie poznają Słowo Boże to wystąpią z kościoła.

  • Robert on 15 kwietnia 2016

    @Bartek

    Nie uznawanie prawa Mojżeszowego nie oznacza odejścia od Boga.
    Po to przyszedł Chrystus, aby znieść to prawo, które zostało zmienione wiele razy, a po Babilonie zmanipulowane.
    Sam Chrystus występował przeciwko tzw. prawo Mojżeszowemu, które w tym czasie nie miało wiele wspólnego z tym danym Mojżeszowi.

    Nas obowiązuje prawo Chrystusa.

    Widzę, że jesteś zwolennikiem wyszydzania Pawła?

    Zostałeś zmanipulowany.
    Przeczytaj to:

    Tak o Pawle pisze Łukasz:
    Dzieje 19:1-7
    „Paweł (..) przybył do Efezu i znalazł jakichś uczniów. (2)Zapytał ich: Czy otrzymaliście Ducha Świętego, gdy przyjęliście wiarę? A oni do niego: Nawet nie słyszeliśmy, że istnieje Duch Święty. (3) Jakie więc zanurzenie przyjęliście? – zapytał. A oni odpowiedzieli: Zanurzenie Janowe.(4) Jan udzielał zanurzenia nawrócenia, przemawiając do ludu, aby uwierzyli w Tego, który za nim idzie, to jest w Jeszu – powiedział Paweł. (5)Gdy to usłyszeli, przyjęli zanurzenie w imię Pana Jeszu. (6) A kiedy Paweł włożył na nich ręce, Duch Święty zstąpił na nich. Mówili też językami i prorokowali. (7) Wszystkich ich było około dwunastu mężczyzn”.

    Dzieje 19:8-10
    „Następnie wszedł do synagogi i odważnie przemawiał przez trzy miesiące rozprawiając i przekonując o królestwie Bożym. (9) Gdy jednak niektórzy upierali się w niewierze, bluźniąc wobec ludu przeciw Drodze, odłączył się od nich i oddzielił uczniów, i rozprawiał codziennie w szkole Tyrannosa. (10) Trwało to dwa lata, tak, że wszyscy mieszkańcy Azji, Żydzi i Grecy, usłyszeli słowo Pańskie”.

    Dzieje 19:11-12
    „Bóg czynił też niezwykłe cuda przez ręce Pawła, (12) tak że nawet chusty i przepaski z jego ciała kładziono na chorych, a choroby ustępowały z nich i wychodziły złe duchy”.

    Tak o Pawle pisze Piotr:

    2 Piotra 3:15-16
    „Ceńcie sobie bardzo wielkoduszność Pana, jak to napisał, z właściwą sobie mądrością Bożą, umiłowany brat nasz Paweł w liście skierowanym do was. (16) oraz w pozostałych swoich listach zajmujących się tą sprawą. Są tam – przyznać trzeba – również rzeczy trudne do zrozumienia. Ludzie niedostatecznie przygotowani i nie utwierdzeni w wierze, pojmując je – podobnie zresztą jak inne pisma – w sposób niewłaściwy, tym samym ściągają na siebie wieczną zagładę”.

    Piotr i Łukasz potwierdzili, że Paweł jest apostołem.
    Jeżeli Pawła nie uznajesz, to równie połowy Nowego Testamentu, który napisali Piotr i Łukasz.

  • Aleksander on 4 maja 2016

    Cóż, autor posługuje się fałszywym cytatem fałszywego , samozwańczego apostoła Pawła. Można i tak, to są stare metody walki z Biblią. Tymczasem sam Chrystus przestrzegał że nie przyszedł Prawa znieść …. A Paweł…. kłamał od samego początku, wywrócił nauki Chrystusa o 180 stopni, był zwalczany przez Prawdziwych Apostołów… Kto chce niech mu wierzy, ja jednak wybieram słowa Chrystusa , a Pawła odrzucam w całości. Podobnie jak Łukasza – jego ucznia.

  • Robert on 4 maja 2016

    Aleksander, chyba nie znasz wersetów, w których inni apostołowie uwiarygadniają Pawła?
    Paweł nie jest żadną fałszywką.
    Sekta, która tak mówi manipuluje naiwnymi, którzy nie znają Pism.

  • Agnieszka on 5 maja 2016

    Robercie, pozwolę sprostować Twoja wypowiedź.
    Jezus nie przyszedł by ZNIEŚĆ PRAWO lecz je WYPEŁNIĆ. Ew. Mateusza 5:17 – 20 i proszę uważnie przeczytać.
    Dziękuję.

  • Robert on 5 maja 2016

    Chrystus przyszedł znieść prawo mojżeszowe o czym w artykule i wypełnić nowe prawo chrystusowe, które ogłaszali apostołowie.
    Prawo mojżeszowe nas nie obowiązuje.
    Sam Chrystus występował przeciwko niemu, nie identyfikował się z nim.
    To samo zrobił Józef, który po oddaleniu Maryi nie został za ten czyn potępione, a według prawa mojżeszowego zgrzeszył oddalając Maryję.
    Powinien przeprowadzić śledztwo i poznać oblubieńca Maryi.
    Tak nakazywało prawo mojżeszowe.
    Kiedy to Maryja zgrzeszyłaby, czyli zaszła w ciążę z obcym mężczyzną, należałoby ją zabić poprzez ukamienowanie.
    Tak stanowiło prawo mojżeszowe.

  • Aleksander on 5 maja 2016

    Mylisz się Robercie , znam Pismo i właśnie dlatego twierdzę, ze Paweł jest szatańską v-tą kolumną w Biblii. Kocham Boga i Chrystusa , gardzę pawłowym kłamstwem i nie wmawiaj mi że Prawdziwi Apostołowie uwiarygadniają Pawła bo to jest właśnie kolejne kłamstwo na podstawie sfałszowanego listu Piotra. Ja wierzę Chrystusowi i jego naukom a nie faryzeuszowi który mordował chrześcian a potem zmienił jedynie styl walki z chrześcijaństwem. Jeśli chcesz dyskusji na ten temat – bardzo proszę , tylko merytorycznie i faktami a nie kato-bełkotem o nieomylności Biblii – bo ta teza też jest przedstawiona przez przez Pawła – największego fałszerza słów Chrystusa.

  • Agnieszka on 5 maja 2016

    Prawo Mojzeszowe to 10 przkazań i żadne nie zostało zniesione tylko wypełnione. Znajdz mi werset w Biblii gdzie Chrystus mówi, że zniósł prawo, czyżbym coś w Słowie Bożym przeoczyła? Powołaj się na wersety nie na artykuł proszę.
    Dziękuję.

  • Robert on 5 maja 2016

    Agnieszka, masz wszystko w artykule.
    Jeżeli nie przekonuje Cię co mówił Chrystus o prawie mojżeszowym, to nic na to nie poradzę.
    Za długo przebywałaś z żydami chazarskimi, dlatego ciężko zrozumieć ci zwykłe wersety.

    Czym według ciebie jest obrona nierządnicy przed ukamienowaniem?
    W tym momencie Chrystus wystąpił przeciw prawu mojżeszowemu.

    Czym według ciebie jest powiedzenia „w waszym prawie”?

    I na koniec uwaga: prawo mojżeszowe to nie tylko 10 przykazań.
    To jest cały stos przepisów, które utrudniały życie Izraelitom, o czym pisze Biblia.

  • Robert on 5 maja 2016

    @Aleksander

    Poniższe wersety nie napisał Paweł!

    Jeżeli nie uznajesz Biblii, to ten blog nie jest dla Ciebie.
    Zdajesz sobie sprawę, że nie tylko są Biblie katolickie?

    Sekta niszcząca Pawła jest zwykłym satanizmem.
    Jeżeli niszczysz Pawła, to również Łukasza i Piotra, którzy uwiarygodnili Pawła.
    Zastanów się, w takiej sytuacji nie uznajesz połowy Nowego testamentu.
    Nie daj się sekcie, która krąży po internecie i ośmiesza prawdę.

    Uważasz, że Paweł i Łukasz to kłamcy?

    Tak o Pawle pisze Łukasz:

    Dzieje 19:1-7
    „Paweł (..) przybył do Efezu i znalazł jakichś uczniów. (2)Zapytał ich: Czy otrzymaliście Ducha Świętego, gdy przyjęliście wiarę? A oni do niego: Nawet nie słyszeliśmy, że istnieje Duch Święty. (3) Jakie więc zanurzenie przyjęliście? – zapytał. A oni odpowiedzieli: Zanurzenie Janowe.(4) Jan udzielał zanurzenia nawrócenia, przemawiając do ludu, aby uwierzyli w Tego, który za nim idzie, to jest w Jeszu – powiedział Paweł. (5)Gdy to usłyszeli, przyjęli zanurzenie w imię Pana Jeszu. (6) A kiedy Paweł włożył na nich ręce, Duch Święty zstąpił na nich. Mówili też językami i prorokowali. (7) Wszystkich ich było około dwunastu mężczyzn”.

    Dzieje 19:8-10
    „Następnie wszedł do synagogi i odważnie przemawiał przez trzy miesiące rozprawiając i przekonując o królestwie Bożym. (9) Gdy jednak niektórzy upierali się w niewierze, bluźniąc wobec ludu przeciw Drodze, odłączył się od nich i oddzielił uczniów, i rozprawiał codziennie w szkole Tyrannosa. (10) Trwało to dwa lata, tak, że wszyscy mieszkańcy Azji, Żydzi i Grecy, usłyszeli słowo Pańskie”.

    Dzieje 19:11-12
    „Bóg czynił też niezwykłe cuda przez ręce Pawła, (12) tak że nawet chusty i przepaski z jego ciała kładziono na chorych, a choroby ustępowały z nich i wychodziły złe duchy”.

    Tak o Pawle pisze Piotr:
    2 Piotra 3:15-16
    „Ceńcie sobie bardzo wielkoduszność Pana, jak to napisał, z właściwą sobie mądrością Bożą, umiłowany brat nasz Paweł w liście skierowanym do was. (16) oraz w pozostałych swoich listach zajmujących się tą sprawą. Są tam – przyznać trzeba – również rzeczy trudne do zrozumienia. Ludzie niedostatecznie przygotowani i nie utwierdzeni w wierze, pojmując je – podobnie zresztą jak inne pisma – w sposób niewłaściwy, tym samym ściągają na siebie wieczną zagładę”.

    Piotr i Łukasz potwierdzili, że Paweł jest apostołem.
    Jeżeli Pawła nie uznajesz, to równie połowy Nowego Testamentu, który napisali Piotr i Łukasz.

  • Aleksander on 5 maja 2016

    Zastanawiam się na ile masz otwarty umysł żeby przeanalizować wszystko to co chcę Ci przekazać.

    Na początku – żeby było jasne – jestem Chrześcijaninem a nie katolikiem. Czym to się różni ? Tym czym krzesło od krzesła elektrycznego. Ja Wierzę słowom Jezusa , katolicy słowom księdza. CAŁY katolicyzm jest oparty na dwóch fałszerzach nauk Jezusa czyli na Pawle i Łukaszu. Wiem, wiem , zaraz odpowiesz że przecież Piotr….

    Otóż NIE – Piotr NIGDY nie uznał Pawła za Apostoła . Jest masa dowodów na wielki konflikt między nimi . List Piotra w którym ten potwierdza apostolstwo Pawła jest fałszywką – dopiskiem do prawdziwego listu Piotra. Piotr był prostym człowiekiem, wyrażał się bardzo prosto , podobnie jak Jan. I list Piotra taki właśnie jest – do pewnego momentu w którym właśnie „potwierdza że Paweł jest apostołem” – ten fragment pisany jest zupełnie innym , wręcz bardzo elokwentnym , wyszukanym stylem do którego przyzwyczaił nas….Paweł.

    Zastanówmy się nad tym kim był Paweł… Katolicyzm jest dziś największą religią na świecie , jednak pomimo wiary w tego samego Boga i pomimo jednej Biblii , podziały doktrynalne wśród Chrześcijan są ogromne więc należy zadać sobie pytanie co jest ich przyczyną…?
    Nawet jednokrotne przeczytanie Biblii unaocznia nam wielkie różnice między Biblią a naukami Kościoła. Kolejny raz zadajemy to samo pytanie – co jest ich przyczyną ?
    Chrześcijaństwo jest też najbardziej niszczoną na świecie religią. Zwalczają ją z całą bezwzględnością Żydzi, nie ma rzeczy bardziej znienawidzonej przez islamistę od Chrześcijanina , nawet Żyd zasługuje „tylko” na śmierć , natomiast wyznawca Jezusa musi jeszcze cierpieć…Więc trzeci raz zadajemy fundamentalne pytanie – co jest przyczyną…?

    Odpowiedz jest JEDNA – Paweł i jego uczniowie.

    Kontrowersyjna postać, samozwańczy apostoł , autor listów, dziejów apostolskich i hymnów. Na podstawie jego pism Kościół Katolicki zbudował religię którą wyznaje jedna trzecia ludzkości… Jeśli starczy Ci cierpliwości i odwagi przeanalizujemy nauki Pawła , odpowiemy na od dawna nurtujące nas pytania – kim był ten człowiek, czego nauczał , w czyim imieniu mówił i jaki jest jego prawdziwy stosunek do Jezusa i Boga… Poznamy prawdziwe owoce…Zobaczymy ogromne różnice pomiędzy słowami Boga , naukami Chrystusa , naukami Prawdziwych Apostołów a „naukami” Pawła…

    Szaweł urodził się w Tarsie w Cylicji (obecnie Turcja) około 5-10 roku po Chrystusie. Pochodził z żydowskiej rodziny silnie przywiązanej do tradycji. Byli niewolnikami, którzy zostali wyzwoleni. Szaweł odziedziczył po nich obywatelstwo rzymskie. Uczył się rzemiosła – tkania płótna namiotowego – bardzo poszukiwanej wówczas i dochodowej profesji…. Później przybył do Jerozolimy, aby studiować Torę. Był uczniem Gamaliela (Dz 22, 3). Gorliwość w strzeżeniu tradycji religijnej sprawiła, że mając około 25 lat i będąc dobrze wykształconym faryzeuszem , stał się zdecydowanym przeciwnikiem i prześladowcą chrześcijan . I wtedy nastąpiło „coś” co po raz pierwszy rzuca cień na wiarygodność Pawła. Około 35 roku (a więc już po ukrzyżowaniu Chrystusa) z własnej woli udał się z listami polecającymi do Damaszku (Dz 9, 1n; Ga 1, 15-16), aby tam ścigać chrześcijan. Jak podają Dzieje Apostolskie, u bram miasta „olśniła go nagle światłość z nieba. A gdy upadł na ziemię, usłyszał głos: «Szawle, Szawle, dlaczego Mnie prześladujesz?» – «Kto jesteś, Panie?» – powiedział. A On: «Jestem Jezus, którego ty prześladujesz. Wstań i wejdź do miasta, tam ci powiedzą, co masz czynić» (Dz 9, 3-6).
    Po tym nagłym, niespodziewanym i cudownym nawróceniu przyjął chrzest i zmienił imię na Paweł.
    Niby nic , tak działa Chrystus można by powiedzieć… Tyle że … Paweł podaje trzy RÓŻNE , wzajemnie się wykluczające wersje tego zdarzenia . Tylko jedna może być prawdziwa – w dwóch pozostałych – kłamał… Moim skromnym zdaniem KŁAMAŁ we wszystkich trzech wersjach . Dlaczego ? Bo w tym czasie Chrystus był fizycznie na ziemi miał jako Syn Człowieczy ludzkie ciało , a Paweł zobaczył świetlistą postać… A przecież sam Jezus przestrzegał nas przed tym który przyjmuje postać Anioła Światłości ….
    Analizując postać Pawła , jego działalność misyjną , nauki i pisma zarówno jego jak i jego uczniów , powoli kształtuje się nam obraz drastycznie odmienny od świętego wizerunku pobożnego Apostoła rozkochanego w Chrystusie i poświęcającego całego siebie Bogu jaki serwuje nam kościół katolicki… Wyłania się złowroga postać która będąc niezmienna w swoich przekonaniach , zmieniła jedynie sposób walki z chrześcijaństwem…

    Najważniejszym przesłaniem Biblii są Słowa Boga informujące nas o istnieniu PRAWA BOZEGO i konieczności życia zgodnego z tymi prawami. Otrzymaliśmy z rąk Boga 10 przykazań które są naszym kluczem do zbawienia. Ta droga jest prosta i zrozumiała – żyj zgodnie z Prawem Bożym, przestrzegaj przykazań i głoś PRAWDĘ o Królestwie Bożym na Ziemi , a będziesz zbawiony…
    Głównym celem działań Pawła było UKRYCIE tych PRAWD BOŻYCH i zastąpienie ich własną ewangelią, diametralnie odmienną od tych które głosili zarówno sam Jezus jak i Prawdziwi Apostołowie. Dlaczego piszę „Prawdziwi” ? Bo kiedy Chrystus wędrował po ziemi judzkiej i wybierał swoich uczniów , z góry wiedział kim są. Ojciec Go o tym poinformował i dał Synowi owych 12 uczniów. Nic nie wspominał o planowanym trzynastym…a przecież w tym samym czasie żył w Izraelu wykształcony faryzeusz (Saul) Paweł, lekarz Łukasz i ewangelista Marek, jednak żaden z tych trzech nie został przez Boga wybrany na apostoła Baranka.
    Dlaczego Chrześcijaństwo uważa teksty pisane przez tych ludzi za ważniejsze niż słowa Chrystusa?

    Dlaczego uważam Pawła za fałszywego apostoła ? Bo podstawowym wymogiem bycia Apostołem Chrystusa było bezpośrednie uczestnictwo w życiu i męczeńskiej śmierci Jezusa. Paweł w tym czasie mordował Chrześcijan…..Ale to właśnie Paweł ze swymi uczniami, Markiem i Łukaszem stanowią trzon Nowego Testamentu. Zamiast słów Boga i Syna Chrześcijaństwo jest oparte na słowach fałszerzy tegoż Słowa ! Dlaczego „fałszerzy” ? Przyjrzyjmy się ich „naukom” …..

    Po swoim „cudownym” nawróceniu Paweł zaczął głosić ewangelię która na pierwszy rzut oka i ucha była oparta na wielkiej miłości do Boga. W tamtych czasach umiejętność czytania była niezwykle rzadka co dawało Pawłowi przewagę nad niemogącymi niczego sprawdzić rzeszami wiernych. Wieści o działalności Jezusa na ziemi były żywe i poruszały serca ludzi . Zakładał więc zbór za zborem i cieszył się z ilości „ nawróconych”. Miał jednak pecha , bo w podróż jego śladami wybrali się Prawdziwi Apostołowie , a wszystkie zbory które odwiedzili natychmiast odrzucały nauki Pawła. Różnica w przekazie była ogromna. Rozwścieczyło to Pawła czemu dał wyraz w listach –
    2Tymoteusza 1:15 Wiesz o tym, że odwrócili się ode mnie WSZYSCY , którzy są w Azji…..

    Galacjan 1:8 Ale choćbyśmy nawet my albo anioł z nieba zwiastował wam ewangelię odmienną od tej,
    którą myśmy wam zwiastowali, niech będzie przeklęty!

    Panuje powszechna opinia, że Paweł ma na myśli demony i szatana, których to przeklina w przypadku głoszenia nieprawidłowej Ewangelii, ponieważ on, Paweł głosił tę właściwą. Niestety owa opinia nie jest zgodna z prawdą, ponieważ Paweł ubolewa nad… rzeczywistymi apostołami Chrystusa, którzy odciągali Galacjan od ewangelii Pawła. Proszę sobie dokładnie przeczytać kontekst Pawła wypowiedzi. Wyraźnie mówi on w wersecie 6, że on ich powołał, ale inni odwodzą Galacjan do INNEJ ewangelii.
    Jedynymi osobami, które powodowały porzucanie Pawła byli właśnie Apostołowie Chrystusa, którzy głosili inną Ewangelię niż Paweł.
    Uwiarygodnienie Pawła przez Łukasza jest tylko aktem zawiązanie Towarzystwa Wzajemnej Adoracji….

    Niewielu zdaje sobie sprawę z wielkiego konfliktu, jaki istniał pomiędzy Pawłem a Prawdziwymi Apostołami Chrystusa.
    Głównym problemem było anulowanie przez Pawła Prawa Bożego, sabatu, uświęcenia praw istniejącej w czasach Pawła świątyni oraz negowanie zwyczaju obrzezania. Słowa Pawła. Warto przeczytać całe jego wyjaśnienie :
    Rzymian 7:19 Albowiem nie czynię dobrego, które chcę, tylko zło, którego nie chcę czynię..
    Rzymian 3:7 Jeśli przez moje kłamstwo prawda Boża tym bardziej przyczynia się do chwały jego, to dlaczego jeszcze i ja miałbym być sądzony jako grzesznik ?

    Paweł anulował całe Prawo Boże wraz z 10 Przykazaniami , usunął zakaz spoczywania pokarmów ofiarowanych bałwanom co z czasem doprowadziło do skrajnego bałwochwalstwa Chrześcijan opierających się właśnie na listach Pawła.
    Skoro Prawo nie obowiązuje, to mamy Matkę Boską, jej obrazy i posągi oraz narzędzie śmierci Chrystusa – krzyż. (1 Kor 10:25-31)
    Paweł był fałszywym prorokiem i głosił Królestwo Boże w niebie, a nie na ziemi. (1 Kor 15:49-53) .
    Głosił porwanie wszystkich Chrześcijan do nieba, co także oznacza rozwiązanie wszystkich małżeństw .
    Paweł nie znał planów Boga – ponownego zjednoczenia 12 pokoleń Izraela. Uznawał Żydów i Edomitów za 12 pokoleń Izraela a pogan nazwał Izraelem duchowym. Nie znał proroctwa o drugim zburzeniu Jerozolimy w roku 70 n.e. Uwiarygodniał Żydów jako Naród Wybrany – wszystkie 12 pokoleń, posiadający bezwarunkowe zbawienie z powodu ich pochodzenia. (Czyli Żydom wolno grzeszyć – zbawienie mają w kieszeni. (Rzy 11:25-36)
    Paweł nauczał, że publicznie wyznanie Chrystusa wystarcza nam do zbawienia – z łaski – a nie z powodu przestrzegania Przykazań. (dokładnie tak jak religia szatana – islam)
    Łukasz i Paweł nauczają, że w żadnym imieniu nie ma zbawienia, tylko w Chrystusie. W ten sposób odrzucono Boga Izraela! (Dzieje 4:12)
    Żadna z tych nauk nie ma potwierdzenia w proroctwach Starego Testamentu oraz w naukach Chrystusa.

    Rzeczywiści apostołowie zapoznawszy się z naukami Pawła dosłownie publicznie go zmiażdżyli naukami otrzymanymi od samego Chrystusa. Nawet cuda charyzmatyczne Pawłowi w niczym mu nie pomogły.

    Na dziś wystarczy , wiem że ilość faktów jest duża , ale z faktami dyskutować się nie da….

  • Aleksander on 5 maja 2016

    I jeszcze jedno – sekta jak to nazywasz odrzucająca Pawła nie jest satanizmem – jeśli takowa istnieje to właśnie walczy z satanizmem….. Miej odwagę spojrzeć PRAWDZIE w oczy . „Badaj Pismo” – ktoś mądry kiedyś tak napisał…. :))

  • Robert on 5 maja 2016

    1 – Z całym szacunkiem Aleksander, nie podałeś ani jednego wersetów, w którym apostoł uznany przez Chrystusa odrzucił Pawła.
    Dajesz poszlaki, domysły, filozofie.
    Ktoś zbudował historię, a ty ją powielasz.
    Znam te argumenty, ponieważ nie pierwszy raz się z tym spotykam.

    Ja podaję ci dokładnie potwierdzenia wiarygodności Pawła przez Łukasza i Piotra.

    Co ty na to?
    Fałszywka?

    Jeżeli eliminujesz z Nowego Testamentu Pawła, Piotra i Łukasza to jest to czysty satanizm.
    W takim razie musisz wyeliminować Chrystusa, ponieważ On potwierdził apostołowanie Piotra.

    Jeszcze raz proszę Cię, podaj jeden werset w Biblii, gdzie Paweł jest odrzucony przez apostołów.
    Dosłowny werset.
    Jeżeli jest to prawda, to na pewno taki werset musi być.

    Oto kilka nieprawidłowości:

    2 – To nie Paweł anulował prawo mojżeszowe tylko Chrystus.
    3 – Paweł nigdy nie głosił kultu Maryi.
    4 – Jeżeli znasz Biblie to powinieneś wiedzieć, że część wybranych będzie rządzić w niebie. Pisze o tym również Objawienie.

  • Aleksander on 5 maja 2016

    Robercie – nigdzie nie napisałem że Piotr nie jest Apostołem – wręcz przeciwnie – napisałem wyraźnie że jest Prawdziwym Apostołem i że to między innymi ON prostował w zborach Azjii fałszywą ewangelię Pawła. Napisałem i podtrzymuję że cała grupa Pawła to fałszywi apostołowie, nie wybrani przez Boga (ani nie przez Jezusa) i że wszystkie ich pseudonauczania są sprzeczne ze słowami Chrustusa. Cała ta ich pisanina została włączona do Biblii już po śmierci ostatniego Prawdziwego Apostoła. Paweł sam nie rozpoczął kultu Maryi tylko jego uczeń Łukasz – to on zaczął „zdrowaś Mario” – a na tym kościół zbudował bałwochwalczy kult maryjny – jedno z najbadziej satanistycznych zjawisk w kościele katolickim – sprzeczne z wolą Boga i Chrystusa , sprzeczne z dekalogiem – czyli ZAMYKAJĄCE nam drogę do zbawienia – czym to jest jeśli nie satanizmem ? Jak nazwać ludzi którzy świadomie zmieniają PRAWO BOŻE i zaprzeczają słowom Chrystusa ?

    Pytasz o werset potwierdzający odrzucenie Pawła – no to masz…jego słowa :

    Galacjan 1:7 Chociaż innej nie ma; są tylko pewni ludzie, którzy was niepokoją i chcą przekręcić ewangelię Chrystusową.
    8 Ale choćbyśmy nawet my albo anioł z nieba zwiastował wam ewangelię odmienną od tej, którą myśmy wam zwiastowali, niech będzie przeklęty!
    9 Jak powiedzieliśmy przedtem, tak i teraz znowu mówię: Jeśli wam ktoś zwiastuje ewangelię odmienną od tej, którą przyjęliście, niech będzie przeklęty!

    Według Pawła Chrystus i jego apostołowie nie głoszą rzeczywistej ewangelii. Podpiera się on w tym tekście niezwykle ostrym i stanowczym przekleństwem.
    PRZEKLINA APOSTOŁÓW I CHRYSTUSA – czy potrzeba większy dowód ??

    Robercie , otwórz oczy , czy naprawdę tego nie dostrzegasz ? Jesteśmy po tej samej stronie….Pamiętaj że Biblia przez 2000 lat była w łapach tych którzy ją zwalczali – jest okrojona z słów Chrystusa i dodano do niej wiele innych rzeczy , ale PRAWDY nie udało się ukryć . Tą PRAWDĄ są nauki Jezusa. Przeanalizujmy kilka z nich i to co zrobił z tego Paweł.

    Jest zrozumiałe, że ci, którzy umieścili Pawła i jego uczniów w kanonie biblijnym najwyraźniej zadbali, abyśmy nie dowiedzieli się o porażkach Pawła. Ale… popełniono pewne błędy i wszystko wyszło na jaw. Jest więc ewidentne, że nie mamy Biblii kompletnej i istnieje podejrzenie, iż wiele przed nami ukryto. Ale nie na długo, ponieważ o Pawle, Łukaszu i Marku już wiele wiemy.
    Panuje niesłuszne przekonanie, że cała Biblia jest natchnionym Słowem Bożym. Opierając się na tym błędnym dogmacie większość Chrześcian nawet nie próbuje listów Pawła zrozumieć, ponieważ cytuje im się poniższy werset… :
    2 Tymoteusza 3:16 Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania błędów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwości, –
    – zapomina się jednak o tym że jest to tekst ….Pawła… Paweł, lub siły które nim kierowały w ten sposób ‚uwiarygodniły’ owe listy jako natchnione. Sprytne…..

    Co najciekawsze: w listach Pawła prawie nie ma słów Boga. Paweł pisze wyłącznie od siebie i w sekciarski sposób wywiera presję na Chrześcijan, aby się mu podporządkowali. Są to więc dogmaty autorstwa Pawła a inne części Biblii o nich nie wspominają.
    Poznanie rzeczywistych słów Boga ukazuje nam olbrzymią różnicę pomiędzy jakąkolwiek doktryną człowieka a słowem Boga. Chrystus dał nam kilka oczywistych wskazówek, jak rozróżniać kłamstwo od prawdy. Nauczał nas, że jedynie On jest doskonałym wyrazicielem woli swego Ojca, jego kopią i naśladując Go uzyskamy zbawienie. Także wyraźnie oznajmił, że naucza tego, czego Go Ojciec nauczył.
    Czytając Stary Testament, Ewangelię Mateusza i Jana oraz Objawienie natychmiast zauważamy, że te trzy części pochodzą z tego samego źródła, czyli zawierają Słowa Boga.
    Majestat oraz moc Słów Boga, skierowanych do proroków, Mojżesza czy Abrahama ukazuje nam oczywisty autorytet Boga, który uderza nas prostotą, majestatem, wiedzą i mocą.
    Identyczne wrażenie odnosimy czytając słowa wypowiedziane przez Chrystusa np. w Kazaniu na Górze w którym Mateusz wyjaśnia, że On mówił jak moc mający a nie jak ich uczczeni w piśmie ..
    Mateusza 7:29 Albowiem uczył je jako moc mający, a nie jak ich uczeni w Piśmie.
    I bezpośrednia rada Chrystusa :
    Mateusza 7:26 A każdy, kto słucha tych słów moich, lecz nie wykonuje ich, przyrównany będzie do męża głupiego, który zbudował swój dom na piasku.

    I ponownie…

    Mateusza 28:19 Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego, 20 Ucząc je przestrzegać wszystkiego, co wam przykazałem.
    A oto Ja jestem z wami po wszystkie dni aż do skończenia świata.

    Jest to niezwykle proste polecenie.
    Nauczający powinni uczyć innych przestrzegania wszystkiego, czego nauczał Chrystus, ponieważ jego Ojciec tak go nauczył. Nie ma tam miejsca na jakąkolwiek inną osobę jako autorytet moralny, poprawiający moc słowa wypowiedzianego przez Boga, czy Syna. Jakiekolwiek teksty ludzkie, traktowane na równi ze Słowami Boga są praktycznie odbieraniem Bogu chwały! Są grzechem nieposłuszeństwa wobec pierwszego przykazania – nie będziesz miał innych bogów przede mną!
    Skupienie się wyłącznie na słowach Chrystusa daje nam wszystko, co jest nam potrzebne do zbawienia, ponieważ On jest naszym Zbawicielem i dał nam proste instrukcje, wprost od Ojca, co jest nam potrzebne do zbawienia. Moc tych słów w nas owocuje!

    Mateusza 5:16 Tak niechaj świeci wasza światłość przed ludźmi, aby widzieli wasze dobre uczynki i chwalili Ojca waszego, który jest w niebie.
    17 Nie mniemajcie, że przyszedłem rozwiązać zakon albo proroków; nie przyszedłem rozwiązać, lecz wypełnić.
    18 Bo zaprawdę powiadam wam: Dopóki nie przeminie niebo i ziemia, ani jedna jota, ani jedna kreska nie przeminie z zakonu, aż wszystko to się stanie.

    Jak być zbawionym? Poniżej bezpośrednia rada wprost z ust Chrystusa:

    Mateusza 19:(16) I oto ktoś przystąpił do niego, i rzekł: Nauczycielu, co dobrego mam czynić, aby osiągnąć żywot wieczny?
    (17) A On mu odrzekł: Czemu pytasz co dobre? Jeden jest tylko dobry, Bóg. A jeśli chcesz wejść do żywota, przestrzegaj przykazań.
    (18) Mówi mu: Których?
    (19) Czcij ojca i matkę, i miłuj bliźniego swego, jak siebie samego.
    (20) Mówi mu młodzieniec: Tego wszystkiego przestrzegałem od młodości mojej; czegoż mi jeszcze nie dostaje?
    (21) Rzekł mu Isus: Jeśli chcesz być doskonały, idź, sprzedaj, co posiadasz, i rozdaj ubogim a będziesz miał skarb w niebie, potem przyjdź i naśladuj mnie.
    (22) A gdy młodzieniec usłyszał to słowo, odszedł zasmucony, miał bowiem wiele majętności…

    Mamy także modlitwę Ojcze Nasz, która jest wzorem dla nas. Oto doskonała recepta na zbawienie
    Mateusza 6:9 A wy tak się módlcie: Ojcze nasz, któryś jest w niebie, Święć się imię twoje,
    10 Przyjdź Królestwo twoje, Bądź wola twoja, jak w niebie, tak i na ziemi.
    11 Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj
    12 I odpuść nam nasze winy, jak i my odpuszczamy naszym winowajcom;
    13 I nie wódź nas na pokuszenie, ale nas zbaw ode złego; Albowiem twoje jest Królestwo i moc, i chwała na wieki wieków. Niech się stanie.

    Mamy także wyjaśnienie, dlaczego powinniśmy przebaczać innym.

    Mateusza 6:14 Bo jeśli odpuścicie ludziom ich przewinienia, odpuści i wam Ojciec wasz niebieski.
    15 A jeśli nie odpuścicie ludziom, i Ojciec wasz nie odpuści wam przewinień waszych. (BM, Mat 6:14,15.)

    Rozważmy doktrynę Królestwa Bożego ze Starego Testamentu. Bóg uczynił Izrael Królestwem Bożym, ale Izrael złamał przymierze z Bogiem i Bóg był zmuszony do ukarania Izraela i rozproszenia go na północy.
    Bóg ponownie dąży do ustanowienia Królestwa Bożego i składa prorocze zapowiedzi ustanowienia Królestwa Bożego na ziemi a Chrystus jako Król tego Królestwa pokazuje nam osobiście, jak dążyć do Królestwa.
    Izraelici znali te proroctwa i z nadzieją oczekiwali Mesjasza.
    Cała misja Chrystusa to ukazanie miłości Boga Ojca do Izraela i do odnowienia Królestwa Bożego za cenę krwi Chrystusa, która obmywa nas z grzechów i umożliwia zbawienie czyli życie wieczne w Królestwie Bożym na ziemi.
    Wybrani apostołowie obserwowali Mesjasza oraz byli osobiście pouczani przez Niego, jak mają postępować w obliczu Bożych Przykazań i proroctw. On dał im przykazanie naśladowania siebie i dalszego przekazywania Jego nauk. I to wszystko.
    Żadnych innych skomplikowanych, zawiłych nauk czy doktryn. Z tych powodów na apostołów zostali wybrani prości, nie wykształceni apostołowie.

    A co z tego zrobił Paweł ? –
    Ani słowa o Królestwie Bożym na ziemi. Łukasz kopiując Mateusza wspomniał o Królestwie… Niebios, ale niczego nie wyjaśnił. Mamy też scenę wniebowstąpienia Chrystusa, zesłanie Ducha Bożego i mówienie językami, ale Chrystus tego nigdy zapowiadał.

    Mamy także rytuał celebracji Ostatniej Wieczerzy o którym Prawdziwi Apostołowie nigdy nie wspomnieli. Niemal całe Dzieje Apostolskie to opis Łukasza, który sam nigdy niczego nie widział.
    W Ew. Łukasza mamy Zdrowaś Mario i wiele innych nie sprawdzonych i nielogicznych doktryn, rzekomo wypowiedzianych przez Chrystusa. Łukasz posunął się tak daleko, że stwierdził że w żadnym innym imieniu nie ma zbawienia. A….. Bóg? W naukach Pawła i Łukasza Bóg staje się jakimś tam mitycznym duchem starotestamentowym , mało ważnym i wartym zapomnienia… „Nie będziesz miał innych bogów przede mną” – zostało zakwestionowane i zniesione pomimo wyraźnych nauk Chrystusa.

    Paweł wprowadził wbrew wyraźnym słowom Isusa zupełnie inną doktrynę – unieważnienie Prawa. Zbawienie jest z łaski Bożej. Wystarczy zaakceptować Chrystusa i wyznać to przed ludźmi i już się jest zbawionym. Innymi herezjami Pawła są tzw. sprawy duchowe. Paweł i naśladowcy Pawła wybierają się t do nieba. Dlatego Paweł nie głosi Ewangelii o fizycznym, cielesnym Królestwie Bożym na ziemi. Forsuje on doktrynę rzekomego unieważnienia Prawa i wraz z Łukaszem obaj forsują temat.. pogan, uważając Żydów za 12 pokoleń Narodu Wybranego. Katolicyzm bez cytatów Pawła i Łukasza nie może istnieć. Głównie szerzy się fałszywa nauka o zbawieniu z łaski i o anulowaniu Prawa, czyli Przykazań.
    Chrześcijaństwo do dzisiaj nie ma zielonego pojęcia o tym co to jest Królestwo Boże, ponieważ Paweł oficjalnie przeklął Prawdziwych Apostołów i samego Chrystusa!
    Naród Wybrany i zastępując go tzw. Izraelem duchowym. W ten sposób Ewangelia apostołów Baranka została skutecznie zagłuszona przez ewangelię ‚apostoła’ Pawła.
    Co jest także znamienne – Paweł – według JEGO relacji spotkał Chrystusa, który go tytułował Saulem, czyli jego rzeczywistym imieniem. Dlaczego zmienił imię, które Chrystus rzekomo zaaprobował i nazwał się Pawłem? Aby nie skojarzono go z królem Saulem, zwalczającym pra ojca Chrystusa, czyli króla Izraela, Dawida.
    Jest dla mnie coraz bardziej oczywiste, że nauki Pawła musimy kategorycznie odrzucić – jeżeli znamy plan Boga, który obwieścił swoim sługom i prorokom zjednoczenie wszystkich plemion Izraela. Szczególnie podejrzane jest to, że faryzeusze oraz Herod doskonale o tym wiedzieli i wiedziało o tym całe kapłaństwo żydowskie. Dlatego Herod obawiając się utraty tronu chciał zabić Jezusa w Betlejem. Kapłani żydowscy także o tym wiedzieli, wiedzieli o tym planie pospolici słuchacze Chrystusa, a nie wiedział doskonale wykształcony faryzeusz Paweł ? Jego uczniem był Łukasz, który spisał Ewangelię Łukasza dokładniej niż Mateusz, który znał to wszystko od samego Jezusa :
    Łukasza 1:32 Ten będzie wielki i będzie nazwany Synem Najwyższego. I da mu Pan Bóg tron jego ojca Dawida.
    33 I będzie królował nad domem Jakuba a jego królestwu nie będzie końca.

    Dom Jakuba to 12 synów Jakuba czyli 12 pokoleń Jakuba czyli… Izraela! Łukasz, uczeń i przyjaciel Pawła o tym doskonale wiedział ! Czyli Paweł… świadomie i z premedytacją po raz kolejny KŁAMAŁ
    Tymczasem Chrystus został posłany właśnie do zagubionych owiec Izraela.
    W ten sposób szatan świadomy porażki rozpoczął wywrotową robotę i jego dziełem są listy Pawła i prace dwóch przyjaciół, Łukasza i Marka, którzy razem skutecznie przykryli chwastami czystą pszenicę, aby nauki Chrystusa nie wywierały tak mocnego wpływu na słuchaczy Słowa. Katolicyzm niemal zupełnie porzucił Stary Testament wraz z Królestwem Bożym na ziemi a zajął się sprawami duchowymi i popieraniem dzisiejszego szatańskiego Izraela, co ma oczywiście podstawy wyłącznie w listach Pawła.
    Opracował on system wierzeń oparty na człowieku pełnym ducha, który potrafi mówić językami, a nawet czynić cuda, jak… uzdrawianie czy wypędzanie demonów. Człowiek tak wyposażony to kontrast w stosunku do człowieka cielesnego.
    Paweł określał każdego, kto przestrzega Zakon, jako człowieka cielesnego, który jeszcze nie poznał głębszych nauk, prowadzących do wyższego etapu wiary czyli człowieka duchowego.
    Człowiek duchowy – według Pawła – był na wyższym etapie Chrześcijanina, który w ten sposób przygotowywał się do życia w duchu, w niebie.
    Doktryny tej Chrystus nie nauczał… Nie znano tego i w Starym Testamencie. Znamy za to dziś – to New Age…..

    Robercie , bronisz uparcie czegoś , czego obronić się nie da….

  • Robert on 5 maja 2016

    1 – Podaj werset, że Piotr wypowiadał się przeciwko Pawłowi (nie ma takiego wersetu!!!)

    2 – Podaj werset w którym Łukasz powiedział: „Zdrowaś Marjo…” (nie ma takiego wersetu!!!)

    3 – Galacjan 1:7 nie jest żadnym dowodem przeciwko Pawle. Dopiero jak dołożysz swoją filozofie, wtedy możesz go przekręcić pod swoje wierzenia.

    4 – Z całym szacunkiem co ty za bzdury piszesz?
    „Według Pawła Chrystus i jego apostołowie nie głoszą rzeczywistej ewangelii. Podpiera się on w tym tekście niezwykle ostrym i stanowczym przekleństwem.
    PRZEKLINA APOSTOŁÓW I CHRYSTUSA – czy potrzeba większy dowód ?”
    O jakim wersecie mówisz?

    5 – 2 Tymoteusza 3:16 Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania błędów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwości,
    Czyli Tymoteusz jest Pawłem?… Też jest satanistą?

    TYLE!

    Przeczytałem tylko początek.
    Reszty nie da się czytać, dopóki nie zmierzysz się z prawdą.

    Ani jednego wersetu nie podałeś, w którym ktokolwiek potępia Pawła!

    Jak myślisz kto to napisał?

    2 Piotra 3:15-16
    „Ceńcie sobie bardzo wielkoduszność Pana, jak to napisał, z właściwą sobie mądrością Bożą, umiłowany brat nasz Paweł w liście skierowanym do was. (16) oraz w pozostałych swoich listach zajmujących się tą sprawą. Są tam – przyznać trzeba – również rzeczy trudne do zrozumienia. Ludzie niedostatecznie przygotowani i nie utwierdzeni w wierze, pojmując je – podobnie zresztą jak inne pisma – w sposób niewłaściwy, tym samym ściągają na siebie wieczną zagładę”.

    PIOTR!!!!!!!!!!!
    Apostoł Chrystusa.
    Jeżeli nie wierzysz w Pawła, to nie wierzysz w Piotra, a tym samym nie wierzysz w Chrystusa.

    Proszę cię nie pisz tej propagandy (nie będę jej publikował), tylko konkretnie odpowiedz na słowa Piotra, który pisze „Ceńcie sobie bardzo wielkoduszność Pana, jak to napisał, z właściwą sobie mądrością Bożą, umiłowany brat nasz Paweł w liście skierowanym do was”.

  • Aleksander on 5 maja 2016

    No cóż, widzę że tzw czytanie ze zrozumieniem sprawia ci trudność. WSZYSTKO co chcesz żebym ci wyjaśnił – już napisałem , wystarczy dokładnie przeczytać . Cały czas udowadniasz że Łukasz potwierdził apostolstwo Pawła. Przecież to była spółka fałszerzy Słowa Bożego – obaj głosili ewangelię której nie nauczał Chrystus ani Prawdziwi Apostołowie. Nie wydaje Ci się dziwne żeby akurat IM Chrystus przekazał inne Prawdy Wiary i INNĄ Ewangelię od tej za którą oddał życie ?

    Przytaczasz z uporem maniaka sfałszowany fragment listu Piotra który w zupełnie innym stylu gloryfikuje Pawła – jest to ewidentny dopisek samego Pawła . A najważniejszym dowodem są fałszywe nauki samego Pawła – czy naprawdę tego nie widzisz????

    Pytasz o Tymoteusza…. Naprawdę nie wiesz że on spisywał nauki Pawła ? Naprawdę tego nie wiesz ???

    Pytasz o wersety Łukasza dotyczące Matki Bożej – 1-28 wg Biblii Mesjańskiej – od tego zaczął się kult maryjny.

    Pytasz o wersety potępiające Pawła – całe Dzieje Apostolskie są dowodem na to, że Prawdziwi Apostołowie szli za Pawłem krok w krok i prostowali jego fałszywe nauczanie. I wszystkie zbory które Paweł stworzył odwróciły się od Niego. On sam się do tego przyznał. Zauważ – porzuciły Pawła nie chrześcijaństwo….
    Zarzucasz mi że bredzę… A nie dziwi cię że Paweł nigdy nie zacytował Chrystusa ? Nie znał żadnych jego nauk, nie cytował ani jednej przypowieści – więc jakiej prawdy nauczał ??? Może to i brednie , ale trzymam się Chrystusa nie Pawła , bo „przeklętym ten co polega na człowieku”….. Naprawdę myślałem że podyskutujemy, ale widzę że masz postawę typu „nie bo nie i już !”… Szkoda…

  • Robert on 5 maja 2016

    Aleksander, skończmy to.
    Chyba z tej nienawiści do Pawła nie przeczytałeś żadnego jego listu, skoro twierdzisz, że nie przedstawiał nauki Chrystusa.
    Nie podałeś żadnego wersetu, w którym ktokolwiek, imiennie skrytykował Pawła.
    Aleksander… nie ma takiego wersetu.
    To co prezentujesz, te wszystkie wersety są filozofią.
    Przykro mi, ale kupiłeś brednie od satanistów.
    Nawet nie jesteś w stanie obalić słów Piotra chwalącego Pawła, tylko napisałeś: sfałszowane.

    Do reszty się nie odnoszę, bo dopóki nie podasz konkretnego wersetu, dopóty twoja historia jest wymyślona.

    Wszystkie osoby, które nie uznają Pawła, nie uznają również Piotra i Chrystusa.

    Myślą, że zakończyliśmy temat.
    Miałeś prawo się wypowiedzieć.
    Więcej nie ma sensu miałkować tematu.
    Biblia obnaża wasz fałsz.
    Sekta przeciwko Pawle nie ma szans przetrwania, ponieważ werset Piotra pokazuje jakimi są kłamcami.

  • Piotr on 14 maja 2016

    Piotr on 8 maja 2016

    Gdy byłem dzieckiem, myślałem ….. że uczniowie Jezusa, byli polakami, a On sam był rzymianinem, ze wzgledu na końcówkę – us, np: Zeus, Ursus, Bahus. Ja mam na imię Piotr, występuje ono, tylko w naszym kraju!!! Piotr w żadnym języku nie oznacza SKAŁĘ !!!!!! W innych to, petros, kefa, tyr. Biblia, to z greckiego – ”biblos”- czyli ”słowo” .
    Moi koledzy, mają imiona – Tomasz, Marek, Łukasz, itd. Eureka !!! Biblię napisali Polacy??? Piotr- uczeń Chrystusa, w innych krajach, Peter, Petro, Pietja, Jak można było, uczniom Chrystusa tak pozmieniac imiona!!!!!!! No chyba, że nasz KLER TAK LUBI. Miast napisac ”Symeon zwany Kefas – czyli skała” jest – ”Szymon zwany Piotrem – czyli skała”!!!??? Chrystus, też nie miał na imię Jezus, Jesus, ani Jeszua!!! Ale komu to przeszkadza!!!!!! Każdy muł , tłumaczy biblię na swoją modłe. Tak samo, jak imiona , tak i różne księgi sa mocno korygowane!

  • Farafel on 19 maja 2016

    Hej Robert

    Dzięki za ten artykuł. Doszedłem do tego samego wniosku. Jednak nie jestem pewien co kryje się pod słowem „nierząd”.
    Bo te wcześniejsze zakazy co do krwi i ofiary są jasne, ale nierząd? Czy chodzi o cudzołóstwo? a jeśli tak to czemu nie ma tam cudzołóstwa. Wiesz może o jakie czyny chodzi gdy mowa o nierządzie?
    Pozdrawiam

  • Robert on 19 maja 2016

    Nierząd to raczej zdrada męża/żona.
    O jaki werset chodzi?

  • Farafel on 25 maja 2016

    „Postanowiliśmy bowiem, Duch Święty i my, nie nakładać na was żadnego ciężaru oprócz tego, co konieczne. Powstrzymajcie się od ofiar składanych bożkom, od krwi, od tego, co uduszone, i od nierządu. Dobrze uczynicie, jeżeli powstrzymacie się od tego. Bywajcie zdrowi!”.
    Dzieje 15:28,29

    czyli przy nierządzie chodzi o zdradę męża/żony.
    A odnośnie krwi. Czy to oznacza że np. nie możemy jeść krwistego mięsa, albo kaszanki? w jaki sposób należy rozumieć powstrzymywanie sie od krwi.

    Pozdrawiam

  • Piotr Tom. on 1 listopada 2016

    Robercie :)
    Wiesz już :) ,że lubię porównywać biblię z pismami, które nie znalazły sie w niej. Cytuję z pisma/ewg. Tomasza.

    53 Spytali Go uczniowie Jego: „Obrzezanie jest pożyteczne czy nie?” Odrzekł im: „Gdyby było potrzebne, ojcowie płodziliby obrzezanych w ich matkach,
    ale obrzezanie w Duchu znalazło prawdziwie pełny pożytek”.

    Dodaję Pawła:
    „Oto ja, Paweł, mówię wam: Jeżeli poddacie się obrzezaniu, Chrystus wam się na nic nie przyda. (…) w Chrystusie Jezusie ani obrzezanie, ani jego brak nie mają
    żadnego znaczenia, tylko wiara, która działa przez miłość.” [Ga 5, 2-6]

    Proszę , odnieś sie do tego. Pozdrawiam serdecznie :)

  • Robert on 2 listopada 2016

    Chrystus przyniósł nowe prawo i nowe zasady.
    Może przyniósł to za duże słowo, raczej przywrócił.
    W tych prawach nie ma słowa o obrzezaniu, dlatego jeżeli ktoś wraca do prawa mojżeszowego, to jakby nie akceptował/nie ufał prawu chrystusowemu.

  • Piotr Tom. on 2 listopada 2016

    Witam :)
    I właśnie, dlatego podałem te cytaty. Niektórzy i to w naszym kraju, nie mający nic wspólnego z judaizmem … pragną się obrzezać. To jakiś dziwny fanatyzm. Brak wiary… może nawet
    szpan, pokazanie sie za wszelką cenę. Madonna, np: od lat negatywnie zaskakuje … i wielu innych.
    Pozdrawiam serdecznie :)

  • Anna on 11 listopada 2016

    ” Bo w tym czasie Chrystus był fizycznie na ziemi miał jako Syn Człowieczy ludzkie ciało , a Paweł zobaczył świetlistą postać… A przecież sam Jezus przestrzegał nas przed tym który przyjmuje postać Anioła Światłości ….”

    Przecież Jezus już dawno temu wstąpił do Nieba, nie mógł już przebywać na ziemi! Więc mógł ukazać się pod postacią Światła. Po tym były dzieje między innymi Piotra i Pawła.

    „Pytasz o wersety Łukasza dotyczące Matki Bożej – 1-28 wg Biblii Mesjańskiej – od tego zaczął się kult maryjny.”

    Anioł ukazał się Maryi i ją pozdrowił przecież.

  • gals on 28 listopada 2016

    znowu się mylisz kolego. Proponuję –

  • Robert on 28 listopada 2016

    gals,

    Nie podawaj proszę żadnych stron tylko pełne wersety biblijne i argumenty.

  • Asia on 27 grudnia 2016

    Skoro jest tak ze Jezus zniosl prawo mojzeszowe to co z kultem obrazow ?

  • Robert on 28 grudnia 2016

    Asia,

    Prawo Mojżeszowe nie obowiązuje, ponieważ zostało przejęte i zmanipulowane przez odstępczych żydów w Babilonie:

    Hebrajczyków 7:18-19
    „Tak więc zostało zniesione uprzednio istniejące Prawo, gdyż okazało się słabe i nieużyteczne. (19) Niczemu bowiem nie dało pełnej doskonałości. Miejsce Prawa zajęła nadzieja lepszej przyszłości i poprzez tę nadzieję zbliżamy się do Boga”.

    Hebrajczyków 8:7
    „Otóż [Jeszu] otrzymał w udziale posługiwanie o tyle wznioślejsze, o ile doskonalsze było przymierze, którego stał się pośrednikiem i które było oparte na lepszych obietnicach. (7) Gdyby owo pierwsze przymierze było w pełni doskonałe, nie byłoby potrzeby zastępowania go drugim”.

    Hebrajczyków 8:13
    „Ponieważ mówi [Pan] o nowym [przymierzu], wynika z tego, że pierwsze [przymierze] uznał za przestarzałe. Otóż to, co się już przedawnia i starzeje, niebawem przestanie istnieć”.

    Co do bałwochwalstwa to zapraszam tutaj – https://zastopujczas.pl/biblia/dlaczego-tak-trudno-uwierzyc

    Jest co najmniej 16 wersetów w Nowym i Starym Testamencie zabraniających modlenia się do obrazów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *