W Nowym Testamencie nie ma ani jednego słowa „żyd”

 Nowy Testament

Słowo „żyd” zostało wymyślone przez przeciwników Słowa Bożego. W Nowym Testamencie nie ma ani jednego wyrazu „żyd”. To określenie przedstawiające wyznawców judaizmu, nigdy nie było używane w odniesieniu do sług Chrystusa, do prawdziwych wyznawców Boga.

Judaizm powstał z prawa mojżeszowego i z filozoficznych zapisków tysięcy przepisów w Talmudzie. Zbudowali swoją religie, którą dzisiaj nazywamy: „judaizm”, a wyznawcy judaizmu to „żydzi”. Słowo „żyd” nie ma nic wspólnego z narodem Izrael, utworzonym przez Boga.

Wyznawców prawdziwego rodu izraelskiego nazywamy Izraelitami oraz Judejczykami, Nazarejczykami, Pomazańcowymi, Chrystusowymi.

 „Żydzi” w Nowym Testamencie

Przeanalizujmy kilka przykładów na podstawie Grecko-Polskiego Nowego Testamentu z wydaniem interlinearnym. Widnieje tam tekst grecki i pod spodem bezpośrednie jego tłumaczenie po polsku. Obecnie jest to najwierniejsze tłumaczenie Nowego Testamentu z ogólnie dostępnych publikacji na rynku.:

Objawienie Jana 2,9

„Znam twój ucisk i biedę, ale bogaty jesteś, i bluźnienie od mówiących, że Judejczykami są oni, a nie są ale synagogą szatana”.

Żydzi próbowali naśladować i podszywać się pod prawdziwych Judejczyków, jednak apostoł Jan ich dyskredytuje. Mówi, że nie są Judejczykami tylko wyznawcami religii szatana.

Do Tesaloniczan 2,14

„Wy bowiem naśladowcami staliście się, bracia, społeczności wywołanych Boga, będąc w Judei w Pomazańcu Chrystusie bo te same wycierpieliście i wy od własnych współmałżonków jak i oni od Judejczyków, tych i Pana którzy zabili, Chrystusa i proroków i nas którzy zaczęli srogo ścigać”.

W powyższym wersecie mamy słowo „Judejczyków”. Tym razem nazwani tak zostali przeciwnicy Chrystusa. Z tego wynika, że tak samo jak słowo „Bóg – bóg” nie charakteryzuje Ojca Stwórcę, tak samo słowo „Judejczyk” nie jest z góry określeniem wyznawców Chrystusa.

Z Objawienia Jana wiemy, że pod Judejczyków podkładali się przeciwnicy Syna Boga. W pewnym momencie nazewnictwa wymieszały się. Dlatego Jan ostrzega:

Jana I 4,1

„Umiłowani, nie każdemu duchowi wierzcie, ale badajcie duchy, czy z Boga są, bo liczni kłamliwi prorocy wyszli na świat”.

Każdy chrześcijanin ma obowiązek czytać Biblie i sprawdzać czy poglądy danej osoby, religii pochodzą z Biblii czy z ludzkiej nauki. Prawda została raz przekazana apostołom, i nikt nie ma prawa jej zmieniać ani poszerzać. 

Jana 8,31

„Mówił więc Chrystus do tych którzy uwierzyli Mu, Judejczyków: jeśli wy pozostaniecie w słowie moim, prawdziwie uczniami moimi jesteście i poznacie prawdę, i prawda uwolni was”.

Tu mamy ostateczny dowód pochodzący od Chrystusa, który nazywa swoich wiernych „Judejczykami” a nie „żydami”.

Dokonania Wysłanników (Dzieje Apostolskie) 21,39:  

„Powiedział zaś Paweł: ja człowiekiem jestem Judejskim, Tarsyjczykiem z Cylicji, nie nieznacznego miasta obywatelem…”.

Apostoł Paweł nazywał siebie Judejczykiem, a nie żydem. Gdyby poddani Chrystusowi byli żydami, to Paweł na pewno nazwałby siebie żydem.

Do Galatów (do Galacjan) 2,13-15:

„I zaczęli być obłudni razem z nim i pozostali Judejczycy także i Barnaba dał się razem odprowadzić ich obłudzie. Ale gdy zobaczyłem, że nie prosto kroczą względem prawdy dobrej nowiny, powiedziałem Kefasowi przed wszystkimi: Jeśli ty Judejczykiem będąc na sposób pogan i nie na sposób judejski żyjesz, jak pogan zmuszasz, by żyć na sposób judejski?

My z natury Judejczykami i nie z pogan grzesznikami…”.

Analiza Nowego Testamentu wyraźnie mówi, że wyznawcy Chrystusa nigdy nie nazywali siebie żydami. Dlatego bardzo ważne jest prawidłowe nazywanie wysłanników Bożych. Polecam nigdy nie mówić na nich „żyd”, tylko Judejczyk.

Dlaczego?

Bo tak siebie nazywali.

Kim dzisiaj są żydzi?

Są to osoby, które należą do religii: judaizm. Nie uznają Chrystusa. Zbudowali w 1948 roku państwo Izrael. Nazwę „Izrael” ukradli od prawdziwego narodu zbudowanego przez Boga.

Jednak, zgodnie ze słowami Jana by nie dowierzać prorokom, tylko badać duchy. Co oznacza, że nie ważne są piękne słowa, tylko czy one pochodzą ze Słowa Bożego, wiemy, że ich religia: judaizm nie ma nic wspólnego ze Słowem Bożym.

Jest czystym satanizmem i odstępstwem od Słowa Bożego. Wzorują się na morderców Chrystusa.

Jana 8,31

„Powiedział im Chrystus: gdyby Bóg Ojcem waszym był, miłowalibyście mnie, ja bowiem od Boga wyszedłem i przybywam. Ani bowiem ode mnie samego przyszedłem, ale Ów mnie wysłał. Dlaczego mowy mojej nie poznajecie? Bo nie możecie słuchać słowa mojego. Wy z ojca przeciwnika jesteście i pożądania ojca waszego chcecie słuchać”.

. . ekonomia Robert Brzoza

P.S. Czy wolno modlić się do obrazów? => Bezpłatnie

Formularz z NeTeS



Foto: „Bible Art 2” (CC BY-SA 2.0) by Golden_Ribbon

Przeczytaj koniecznie:

23 Responses to “W Nowym Testamencie nie ma ani jednego słowa „żyd””

  • Damian on 18 września 2016

    Panie Robercie, proszę mi napisać ( zmieniając temat ), apropo Biblii i wiary, co sadzi Pan o Ziemi a konkretnie o układzie? Jest Pan zwolennikiem Płaskiej Ziemi czy Niebocentryzmu ( zakładam iż układ Heliocentryczny nie wchodzi w grę z wiadomych przyczyn ) ?

  • Robert on 18 września 2016

    Zapraszam tutaj – https://www.youtube.com/watch?v=vG7h3qa3eIw

  • Damian on 19 września 2016

    Panie Robercie, dziękuje za link. Bardzo lubię tego bloga. Czapki z głów. Najbardziej lubię dział „wiara”. Ale tez inne działy przeglądam i czytam bo sa bardzo przydatne i ciekawe. Jeszcze raz Dziekuje. Pozdrawiam.

  • Robert on 19 września 2016

    @Damian

    Dziękuję bardzo i pozdrawiam :)

  • Marko-polo on 20 września 2016

    Zgadzam sie z tym jesli oni mowili po Polsku ..
    Bo jesli nie to slowo ”żyd ” jest w naszym slowniku ale po zydowsku to jest jewish czy jakos tak wiec o jakie slowo konkretnie chodzi ? o jude ? my jude ale sw. Jan powiedzial
    – wy nie jude wy jewish … ?!!

  • Marko-polo on 20 września 2016

    Poza tym caly NT jest bardziej” Słowiański ”
    Jezus nie mial za uczniow – Abrahama , Izaaka itp. tylko Marek, Krzysztow ,Jan
    Wiec cala nasza Religia Chrześcijańska pochodzi aby napewno z tamtych rejonów ?

  • Farafel on 21 września 2016

    WItam

    wspomniał Pan że żydzi swoją religie opierają na mojżeszu oraz talmudzie. mam pytanie odnośnie starego testamentu. Czy powinniśmy go wogóle czytać? skąd wiadomo że nie został on sfałszowany przez żydów albo KK albo że część sterego testamentu to tak naprawdę talmud. Zawsze wydawało mi się że te księgi w które wierzą żydzi często się krzyżują z treścią starego testamentu. Może zapytam nieco inaczej. Jaki ma Pan stosunek do starego testamentu. Czyta Pan wszystkich proroków? Rozumiem ze pierwsze ksiegi o stowrzeniu świata o mojzeszu i pierwszych krolach mają jakis sens. przekaz ale czy należy brac caly stary testament na powaznie? często nie ma to dla mnie żadnego sensu np. ksiega daniel i te wszystkie bestie, (chociaż wiem że ona nawiązuje do ksiegi objawienia.) tyle razy juz zostalem zwiedziony przez KK, innych niby wyznacwow chrystusa, niby chrzescijanskich filmikow na youtube i dochodze do wniosku ze trzeba odciac sie od wszystkiego i samemu szukac prawdy. Tylko gdzie jej szukac i jesli Bog jest wszechmogący to nie mógł się zatroszczyc przynajmniej oto, żeby jego ksiega byla jedyna na swiecie, co do wersji ktorej człowiek nie może miec watpliwosci? Az tak musi pozwalac dzialac szatanowi? cos im tu nie gra i osmiesza troche moja inteligencje, bo nie mam zamiaru wirzyc w cos slepo jak np. muzulmanie w nieczystosc swini.
    Poza tym czekam na wyjscie uwspółczesnionej bibli gdanskiej
    https://www.wrotanadziei.org/ nowy testament jest do pobrania za darmo, ale powoli powątpiewam czy jest wogóle sens, bo wkoncu moze sie okazac ze znowu mam złą wersję i kluczowe cytaty nalezy rozumiec zupelnie inaczej. Czy miał Pan może do czynienia z tą wersją biblii i czy polecałby Pan kupno tej wersji starego testamentu? Czy jest jakiś literalny przekład starego testamentu albo po jaki stary testament należałoby sięgnąć jeśli wogóle należałóby.
    Pozdrawiam

  • Robert on 22 września 2016

    @Farafel

    Oczywiście, nie wiemy czy Stary Testament nie został miejscami sfałszowany.
    Polecam zakupić stary Testament w formie Septuaginty – https://zastopujczas.pl/biblia/czy-biblia-jest-falszywka/

    Jak najbardziej polecam czytać Stary Testament. Nie tylko Torę, ale mamy proroka Izajasza i jego bardzo ważne proroctwa.
    Często Chrystus powoływał się na księgi Starego Testamentu.

    Ja mam dwie biblie, które cenię: warszawsko-praską i interlinearną – https://fijor.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=162&category_id=11&option=com_virtuemart&Itemid=56

    Nie oglądam filmików na youtube, oprócz Krzysztofa Króla.
    Nie znam innych osób, które uczciwie badają Biblie.
    Polecam samemu czytać i wyciągać wnioski.

  • Robert on 22 września 2016

    @Marko-polo

    Nas obowiązują nauki Chrystusa.
    Nie wiem skąd masz takie info, że NT jest słowiański…?

    Słowo żyd użyte jest w takiej samej formie w różnych językach.
    W tych samych językach, powinno być Judejczyk-tak nazywali siebie apostołowie.

  • Rick on 23 września 2016

    Panie Robercie, niech Pan nie rozpowszechnia nieprawdy na temat „modlenia się do obrazów”, bo kręci Pan na siebie bicz boży !
    1. Nauka katolicka ZAWSZE była przeciwna modleniu się do obrazów, rzeźb różnych bożków !
    Sobór Trydencki mówi jasno:
    1) ” Cześć jaką oddajemy obrazowi odnosi się do tego, kogo obraz przedstawia” (Czyli nie modlimy się do obrazu, ale tego, kogo przedstawia.)
    Takim obrazom oddajemy zwykłą cześć. Natomiast tylko Bogu – cześć boską.
    Trzeba też pamiętać, że Magisterium Kościoła to nie tylko Biblia ale też wszystkie pisma św. Ojców Kościoła oraz Tradycja.
    Pan Robert zamienił się miejscami i ogłosił się nowym św. Tomaszem, Augustynem czy Ireneuszem. Teraz Pan Robert będzie nam wykładał Pismo św, zamiast Kościoła. A przecież wielu wiernych poległo śmiercią męczeńską za wiarę.
    To co głosi Pan Robert to zwykły protestantyzm,marne zarzuty świadków Jehowy, herezja przeklęta przez Kościół. Protestanci właśnie odrzucają Magisterium Kościoła (czyli pogłębione wraz z czasem rozumienie Pisma św oraz Tradycję)
    To że Pan Robert orientuje się w pewnych sprawach ekonomicznych, to nie znaczy, że ma łaskę wiary.
    Jedni ją mają inni jej nie dostają. Jak ktoś nie ma – niech się modli.
    Polecam też o obrazach

  • Robert on 24 września 2016

    @Rick

    Opisałeś się co nie miara… i co z tego wynika.
    Pustosłowie!!!

    Nie ważne tutaj są twoje filozofie ludzkie, życzenia.
    Sięgnij do Biblii i przedstaw mi argumenty na modlenie się do obrazów.

    KK robi to cały czas. Tak jak protestanci i inne religie.
    Jeżeli piszesz, że KK nie czyni bałwochwalstwa, to kłamiesz.

    Zmierz się z Biblią, zmierz się ze Słowem Bożym i przestań siań tu pustosłowie i kłamstwa:

    https://zastopujczas.pl/biblia/dlaczego-tak-trudno-uwierzyc

    Dzieje Apostolskie 17:29 (bwp)
    „Skoro więc jesteśmy z rodu Bożego, nie powinniśmy sądzić, że bóstwo jest podobne do złota, srebra albo do kamieni, dzieł rąk albo myśli człowieka”.

    Rzymian 1:22-23 (bwp)
    „I tak podając się za mądrych, stali się głupimi. Majestat nieprzemijającego Boga zamienili na obrazy przedstawiające zniszczalnego człowieka, ptaki, zwierzęta czworonożne i płazy”.

    Tu masz pole do popisu…

  • Damian on 25 września 2016

    Panie Robercie kolejne pytanie, trochę nie w temat, ale trudno. Co pan sadzi o ewangelii Pawła? Dużo osób ją podważa , uznając Pawła za zwodziciela.

  • Robert on 25 września 2016

    Ci co twierdzą, że Paweł to oszust są kłamcami.
    Chcą unieważnić prawie cały Nowy Testament.

    Zobacz co napisał o Pawle Łukasz w Dziejach:

    Dzieje 19:1-7
    „Paweł (..) przybył do Efezu i znalazł jakichś uczniów. (2)Zapytał ich: Czy otrzymaliście Ducha Świętego, gdy przyjęliście wiarę? A oni do niego: Nawet nie słyszeliśmy, że istnieje Duch Święty. (3) Jakie więc zanurzenie przyjęliście? – zapytał. A oni odpowiedzieli: Zanurzenie Janowe.(4) Jan udzielał zanurzenia nawrócenia, przemawiając do ludu, aby uwierzyli w Tego, który za nim idzie, to jest w Jeszu – powiedział Paweł. (5)Gdy to usłyszeli, przyjęli zanurzenie w imię Pana Jeszu. (6) A kiedy Paweł włożył na nich ręce, Duch Święty zstąpił na nich. Mówili też językami i prorokowali. (7) Wszystkich ich było około dwunastu mężczyzn”.

    Dzieje 19:8-10
    „Następnie wszedł do synagogi i odważnie przemawiał przez trzy miesiące rozprawiając i przekonując o królestwie Bożym. (9) Gdy jednak niektórzy upierali się w niewierze, bluźniąc wobec ludu przeciw Drodze, odłączył się od nich i oddzielił uczniów, i rozprawiał codziennie w szkole Tyrannosa. (10) Trwało to dwa lata, tak, że wszyscy mieszkańcy Azji, Żydzi i Grecy, usłyszeli słowo Pańskie”.

    Dzieje 19:11-12
    „Bóg czynił też niezwykłe cuda przez ręce Pawła, (12) tak że nawet chusty i przepaski z jego ciała kładziono na chorych, a choroby ustępowały z nich i wychodziły złe duchy”.

    Zobacz co napisał o Pawle Piotr:

    2 Piotra 3:15-16
    „Ceńcie sobie bardzo wielkoduszność Pana, jak to napisał, z właściwą sobie mądrością Bożą, umiłowany brat nasz Paweł w liście skierowanym do was. (16) oraz w pozostałych swoich listach zajmujących się tą sprawą. Są tam – przyznać trzeba – również rzeczy trudne do zrozumienia. Ludzie niedostatecznie przygotowani i nie utwierdzeni w wierze, pojmując je – podobnie zresztą jak inne pisma – w sposób niewłaściwy, tym samym ściągają na siebie wieczną zagładę”.

  • Michał on 26 września 2016

    Witam,
    przeczytałem dwa artykuły na Pańskiej stronie:
    1. Dzisiejsi Żydzi nie są potomkami Judejczyków
    oraz
    2. W Nowym Testamencie nie ma ani jednego słowa „żyd”

    W obu cytuje Pan Objawienie Jana 2,9:
    W 1. ten cytat wygląda tak:
    „Znam twój ucisk i ubóstwo – ale ty jesteś bogaty – i obelgę [rzuconą] przez tych, co samych siebie nazywają Żydami, a nie są nimi, lecz synagogą szatana”.
    W 2. wygląda tak:
    „Znam twój ucisk i biedę, ale bogaty jesteś, i bluźnienie od mówiących, że Judejczykami są oni, a nie są ale synagogą szatana”.

    Zgaduję że oba pochodzą z dwóch różnych tłumaczeń dlatego jest ta rozbieżność. Proszę mi powiedzieć, czy stosowanie w artykułach różnych tłumaczeń ma jakiś sens? O wiele prościej czytałoby się Pana artykuły gdyby używał Pan tylko jednego tłumaczenia. Z drugiej strony dwa tłumaczenia używają dwóch różnych słów ale przedstawiają „tych samych ludzi”. Zgaduję że autorom tłumaczenia 1. chodziło o to aby łatwiej było zrozumieć o kogo chodzi dla aktualnych czytaczy. A więc, może słowo „Judejczykami” w drugim tłumaczeniu było użyte bo po prostu tak ich nazywano 2000 lat temu. Tłumaczenie 1. zmieniło nazwę aby aktualnie czytającym było łatwiej zrozumieć o kogo chodzi a tłumaczenie 2. zostawiło tak jak było to 2000 lat temu. Proszę mi powiedzieć, czy dobrze zgaduję?

  • Robert on 26 września 2016

    W końcu tłumacze zostali zmuszeni do bezpośredniego tłumaczenia Słowa Bożego.
    Do tej pory stosowali wolne tłumaczenie.
    Dlatego pojawiło się wiele słów „światowych”, nie wychodzili poza nurt poprawności politycznej.
    Przyczyniali się do popularyzacji kłamstw, jak w przypadku słowa „żyd”.

    Kiedy mamy tłumaczenie interlinearne, nie ma mowy o własnej interpretacji.
    Tłumaczenie odbywa się słowo po słowie, dlatego zdania są trudniej czytalne.

    Nie każdy artykuł piszemy w oparciu o tłumaczenie interlinearne, choćby dlatego, że jest trudniej rozumiane.

    Różnica w tych dwóch artykułach wynika z daty ich napisania.
    Drugi napisany jest około rok temu, ale zgadzam się z sugestią, aby pilnować prawidłowych tłumaczeń, dlatego to poprawimy.

  • Michał on 26 września 2016

    Szkoda że pismo jest upraszczane w taki sposób. Myślę że Pana decyzja o stosowaniu łatwiejszego tłumaczenia ma sens. Możliwe że wystarczy jasno zaznaczyć z jakiego tłumaczenia Pan korzysta w artykule aby nie było niedomówień. Chciałem tylko mieć pewność czy poprawnie rozumiem o co chodzi w artykułach.

    Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

  • Farafel on 29 września 2016

    Witam Robercie

    jak najbardziej wole sam wszystko weryfikowac, ale ja sobie nie ufam. przez wiekszosc zycia czytalem biblie tysiaclatke. Jednakze dopiero od niedawna odkrylem jak kluczowe fragmenty sa przeklamywane. to mnie zszokowalo. dlatego teraz chce zaoszczedzic sobie kolejnych lat chodzenia po omacku.
    sporo ludzi krytykuje wersje biblii Septuaginte. Z drugiej strony widze malo negatywnych komentarzy jesli chodzi o biblie krola jakuba a w PL biblie gdanska. Co sadzisz o tych przekladach ?

  • Robert on 30 września 2016

    @Farafel

    Septuaginte znam, dlatego polecam.
    Jest najbardziej zbliżonym przekładem Starego Testamentu.

  • Piotr Tom. on 3 listopada 2016

    Witam serdecznie.
    To co napisałem, przeniosłem z innego artykułu tutaj, ponieważ potwierdza to wiedze Roberta!
    Co do wyrazu ŻYD . Jest to słowo sztuczne, wprowadzone do obiegu w średniowieczu!

    Juda ( יהודה hebr. Jehuda’ ). Polskie słowo Żyd, weszło do polszczyzny w średniowieczu poprzez wpływ języka czeskiego i pochodzi najprawdopodobniej od francuskiego juif, a to ze staro-francuskiego giu. Istnieją również teorie, że do języka czeskiego słowo to przyszło nie z francuskiego, ale z włoskiego (od Giudeo, z łacińskiego Iudeus ).
    Powtarzam jest to, sztuczny wyraz. Francuzi – ”J ” wymamiają jak ” Ż ” i z czasem, polacy tak zaczeli mówić – przecież to takie francuskie ,./ …

    Świetny wykład Krzysztofa Króla, ponieważ niczego nie narzuca i nie odrzuca. Za to go cenię!
    https://www.youtube.com/watch?v=vG7h3qa3eIw

    Pozdrawiam serdecznie :)

  • Robert on 10 sierpnia 2017

    Pierwsze zdanie artykułu:
    „Słowo „żyd” zostało wymyślone przez przeciwników Słowa Bożego.”

    Samo słowo Żyd pochodzi od „Juda” (z wymową typu francuskiego) i oznacza kogoś pochodzącego z Judei.

    Jest wyjaśniona etymologia słowa „Żyd”.
    Więc po co pisać że ostało „wymyślone” i to jeszcze przez przeciwników Słowa Bożego:)?
    W jakim celu mieliby to robić?

  • Robert on 10 sierpnia 2017

    Robert

    w Pismach greckich nie ma słowa „żyd”.
    Jest Judejczyk, Izraelita.
    Słowo „żyd” powstało dużo później, dlatego nieprawidłowo jest używać słowa „żyd” do sług Bożych.
    Można je używać do obecnych żydów, którzy zagarnęli ziemię Palestyńczykom.

  • Sebastian on 22 listopada 2017

    Witam.
    Napisałeś Robercie „To określenie przedstawiające wyznawców judaizmu, nigdy nie było używane w odniesieniu do sług Chrystusa, do prawdziwych wyznawców Boga.” a może spojrzeć na to inaczej co myślisz o takim zapisie? „To określenie przedstawiające wyznawców judaizmu, nigdy nie było używane w odniesieniu do sług Chrystusa, do wyznawców prawdziwego Boga.

  • Robert on 23 listopada 2017

    Sebastian,
    oczywiście, brzmi b. dobrze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *