Uwaga! 666 to nie jest liczba szatana

 666

Cały świat przyjął tezę, że liczba 666 jest liczbą szatana. Nawet sataniści, różne ugrupowania wielbiące lucyfera przyjęli 666 za swój amulet, znak utożsamiający ich z szatanem.

Czytając Biblie i Objawienie Jana odkryłem, że cyfra 666 niekoniecznie oznacza liczbę zwierzęcia (bestii), którą zbudował szatan…

Dlaczego mamy obliczyć imię zwierzęcia?

W Grecko-Polskim Nowym Testamencie z wydaniem interlinearnym widnieje tekst grecki i pod spodem bezpośrednie jego tłumaczenie po polsku. Obecnie jest to najwierniejsze tłumaczenie Nowego Testamentu z ogólnie dostępnych publikacji na rynku.

W Objawieniu Jana 13,18 czytamy:

„Tu mądrość jest: mający rozum niech przeliczy liczbę zwierzęcia, liczbą bowiem człowieka jest. A liczba jego sześćset sześćdziesiąt sześć”.

Pan Bóg poprzez Jana informuje nas, byśmy obliczyli liczbę zwierzęcia. Jest ona potrzebna do zrozumienia czym jest liczba imienia zwierzęcia.

W jakim celu? 

W Objawieniu Jana 13,16-18 pisze:

„I czyni wszystkich małych i wielkich i bogatych i biednych i wolnych i niewolników, aby dali im piętno na rękę ich prawą lub na czoło ich i aby nie ktoś mógł kupić lub sprzedać, jeśli nie mający piętno, imię zwierzęcia lub liczbę imienia jego. Tu mądrość jest: mający rozum niech przeliczy liczbę zwierzęcia, liczbą bowiem człowieka jest. A liczba jego sześćset sześćdziesiąt sześć”.

Nie będziemy mogli ani kupić ani sprzedać

W przyszłości czeka nas dramatyczny okres opisany w Biblii. Wszystkie osoby na ziemi, aby móc kupować – sprzedawać będą musiały przyjąć: znamię zwierzęcia, zaakceptować imię zwierzęcia lub liczbę imienia jego.

Taka sytuacja wydarzy się niedługo.

Jeden z możliwych scenariuszy tego czasu może wyglądać następującą:

będzie to okres panowania pieniądza elektronicznego. Każdy obywatel ziemi lub dane narody będą miały założone indywidualne konta elektroniczne.

Gotówka zostanie wycofana z obiegu.

Państwo/zarządca systemu, będzie mógł dowolnie operować twoim kontem. Na przykład, gdy nie zaakceptujesz nowych przepisów – wyłączy konto. Wtedy nie masz dostępu do pieniędzy lub do swojej tożsamości, ponieważ jedno konto będzie miało informacje: medyczną, identyfikacyjną, pracowniczą, finansową. Wystarczy, że wpiszesz swój ciąg cyfr lub zbliżysz kod kreskowy/chipa do czytnika, aby na ekranie komputera wyświetliły się wszystkie informacje o tobie.

Pojedyncze instytucje mogą mieć dostęp tylko do części twoich danych. Bank do pieniędzy, lekarz do historii choroby itd.

Jeżeli zablokują ci konto, to… nie żyjesz,… nie ma cię…

Co oznacza liczba 666?

Biblia informuje nas, że przyjęcie piętna (np. naklejanego tatuażu/chipa/kodu kreskowego), imienia zwierzęcia (nazwa organizacji), liczby imienia zwierzęcia (?) spowoduje zaakceptowanie systemu, ale również oddanie pokłonu szatanowi.

Dlatego tak ważne jest obliczenie imienia zwierzęcia.

Do tej pory utarło się, że 666 to liczba szatana. Niektóre manuskrypty podają inną liczbę, ale teraz skupmy się na tej wypromowanej, czyli 666.

W Objawieniu Jana 13,18 czytamy:

„Tu mądrość jest: mający rozum niech przeliczy liczbę zwierzęcia, liczbą bowiem człowieka jest. A liczba jego sześćset sześćdziesiąt sześć”.

Liczba zwierzęcia, to liczba człowieka. Wynosi 666. Jednak gdyby to było takie proste, gdyby liczba zwierzęcia wynosiła 666, to nie potrzebna byłaby informacja o mądrości i jakimkolwiek jej obliczaniu.

Proszę zwrócić uwagę na to zdanie: „A liczba jego sześćset sześćdziesiąt sześć”.

Co oznacza „jego?”

O jaką tu liczbę chodzi: zwierzęcia czy człowieka?

Gdyby chodziło o liczbę zwierzęcia, to po co Pan Bóg nakazałby nam ją obliczyć, skoro Sam ją podał?

Po co pisałby: „Tu mądrość jest: mający rozum niech przeliczy”. 

Nowa Biblia Gdańska tak pisze:

„Tu jest mądrość. Kto ma rozum niech zliczy liczbę bestii; gdyż istnieje liczba człowieka, a jej liczba sześćset sześćdziesiąt sześć”.

Z tego wynika, że liczba 666 – sześćset sześćdziesiąt sześć jest liczbą człowieka. Na jej podstawie musimy dopiero obliczyć liczbę imienia zwierzęcia (bestii). Na tym etapie nie wiemy, kim jest człowiek. 

Przecież człowiek nie został stworzony przez szatana, nie jest jego własnością. Został stworzony na podobieństwo Boga (Księga Rodzaju 1:26).

Dlatego 666 nie jest ani liczbą demoniczną, ani cyfrą oznaczającą szatana.

Jest zwykłą fałszywką wypromowaną przez świat…

. . ekonomia Robert Brzoza

P.S. Czy wolno modlić się do obrazów? => Bezpłatnie

Formularz z NeTeS


Foto: Robert B.

102 Responses to “Uwaga! 666 to nie jest liczba szatana”

  • nadia on 7 sierpnia 2016

    Liczba 666 nie jest wypromowana przez swiat, tylko to jest fakt istniejacy w Biblii, jako liczba czlowieka. Szatan jeszcze musi dzialac w ukryciu, wiec podaje falszywe dane, ale przyjdzie czas, ze ”rozlozy swoje karty na stol”.
    Bardziej by mnie interesowala ta liczba zwierzecia, jak ja obliczyc? Czy ktos posiada juz taka madrosc i potrafi to zrobic? Pozdrawiam.

  • Robert on 7 sierpnia 2016

    Liczba 666 została fałszywie wypromowana przez świata, jako liczba szatana.

  • Ania on 7 sierpnia 2016

    Za liczbą 666 kryje się papieski tytuł: Vicarius Filii Dei , czyli
    Zastępca Syna Bożego. 6 to liczba człowieka, ponieważ to 6 dnia Bóg stworzył Adama. 6 to stawianie ludzkich uczynków w miejsce dzieł Boga i uzurpacja atrybutów Boga przez człowieka. 6 to także piętno Bestii i ludzkie uczynki ( Kain i budowa wieży Babel ). Przyjęcie piętna jest akceptacją autorytetu Bestii. Można go przyjąć w formie imienia lub liczby Bestii. Przyjęcie jej oznacza lojalność z wiarą ( na czole )
    i przyjęcie w formie kompromisu ( na rękę ). Toczy się duchowa wojna o ludzkie serca i umysły między Bogiem, a szatanem, między dobrem i złem, między prawdą i kłamstwem. Po której stronie stanie każdy człowiek, to zależy, to od każdego z nas. W tej wojnie nie można być neutralnym.

  • Robert on 7 sierpnia 2016

    @Ania

    Polecam dokładnie przeczytać werset i odrzucić stare poglądy.
    Biblia wyraźnie pisze, że 666 to nie jest liczba besti/zwierzęcia czy papieża.
    666 to liczba człowieka, na jej podstawie dopiero trzeba obliczyć liczbę zwierzęcia czyli szatana.
    Jakiego człowieka?
    Tego nie wiemy.

  • Juliusz on 7 sierpnia 2016

    Kabala zajmuje sie znaczeniem liczb. Wskazówka?

  • Juliusz on 7 sierpnia 2016

    Wedlug biblii Bog stworzyl człowieka szóstego dnia.

  • Robert on 8 sierpnia 2016

    @Juliusz

    Jaki to ma związek z 666?

  • Richard on 8 sierpnia 2016

    Spotkalem sie z opinia sredniowiecznego filozofa ze 666 jest liczba cech zwierzecych ktore czlowiek moze posiadac.Czyli moze byc drapiezny jak wilk,przebiegly jak lis czy poprostu swinia.

  • Robert on 8 sierpnia 2016

    Richard… nie wiem jak to komentować…
    Proszę o fakty, odnośniki itd.

  • Juliusz on 8 sierpnia 2016

    Ciekawa jest interpretacja kabalistyczna znaczenia tej liczby. W hebrajskiej Biblii istnieje tylko jedno słowo, którego wartość wynosi 666 – to ith(e)ron – zysk, pożytek, górowanie, a także jedno imię człowieka s(e)thur – „Utajniony”. Słowo ith(e)ron jest jednocześnie anagramem greckiego słowa oznaczającego „bestia”. 666 było też symbolem związanym z targowiskiem – gdyż podstawowym narzędziem używanym tam był abakus (liczydło) którego kolumny wynosiły 500-100-50-10-5-1 – co w sumie dawało 666. Św. Jan, który nie był kabalistą ale był światłym człowiekiem, mógł znać te symboliczne powiązania, co skłoniło go do użycia owej liczby jako symbolu przekupstwa i materialistycznego patrzenia na świat, w przeciwieństwie do bezinteresowności: „i że nikt nie może kupić ni sprzedać, kto nie ma znamienia – imienia Bestii lub liczby jej imienia.” (Ap.13,17). (Na podstawie Andrzej Wierciński „Przez wodę i ogień. Biblia i Kabała”)

  • Malina on 8 sierpnia 2016

    „666” Biorąc pod uwagę Nowy testament, nie jest to imię a jest to nic innego jak cod matematyczny. Biorąc pod uwagę historię pisania Biblii, która to redagowana była przez starożytnych Greków, cyfry, podobnie jak w hebrajskim, były pisane literami. Małe litery (alfa, beta, gamma) reprezentują liczby 1,2,3…. Duże liczby tworzone są (jak w rzymskich) przez specyficzną kombinację.
    Każde słowo ma swoje numeryczne odzwierciedlenie, swą „numeryczną własność”, specyfikę.
    W wersjach starszych Biblii, liczba „666” jest faktycznie napisana po hebrajsku. I jeśli brać pod uwagę to tłumaczenie to po „rozszyfrowaniu” pisze tam nic innego jak „Nero Caesar” co uzasadnia równoległość czasów pisania Biblii z wydarzeniami tamtego okresu. W wielu innych przekładach Biblii, znaleźć można cyfrę „616” która także po „przełożeniu” na pismo daje imię Cezara.
    Nikt za czasów Nero, nie odważyłby się napisać ” Cezar Nero jest szatanem (diabłem) czy jest diabelskim nasieniem. Wrogowie Cezara, musieli uciec się do zakodowania swych przekazów.

  • Robert on 8 sierpnia 2016

    @Malina

    Wszystko zależy jaki algorytm zastosujesz do obliczania 666.
    Są takie, które z nazwiska Hitler robią 666.
    Teraz piszesz, że 666 oznacza Cezara.
    Dlatego to wszystko są zabawy a nie fakty, badania.

  • Malina on 8 sierpnia 2016

    Ależ byłam pewna, że wyraziłam wszystko wystarczająco jasno. Jeśli natomiast chcielibyśmy się bawić liczbami (co jest wspaniałą zabawą) to możemy zacząć od np. dodawania:
    Wszystkie kolejne (następujące po sobie) liczby od 1 do 36 dodane dadzą sumę 666. Organiczne molekuły
    to baza węgla – 12 z 6 protonami, 6 neutronami i krążących w okół nich 6 elektronami. Jeśli dodamy pierwsze 6 rzymskich numerów następujących po sobie (IVXLCD) suma wyniesie 666. Bawić się można tak na wszelkie sposoby.
    Jednak jak dokładnie przeczytasz mój tekst, to nie ma w liczbie 666 nic tajemniczego, zwłaszcza biorąc pod uwagę wszystkie aspekty historyczne. Jeśli jednak ktoś się uprze i będzie chciał wyczytać misterium z chmur, to przy rozbuchanej wyobraźni, wyczyta tam nawet swój nie tylko życiorys w czasie przeszłym ale także swą wydumaną przyszłość. Biblia jest książką napisaną przez człowieka odnoszącego się do otaczających go realiów społeczno politycznych. I to należącą do jednej z gatunku tych, do których stosuje się metodę wolnej interpretacji na zasadzie „co też poeta miał na myśli”właśnie ze względu na zewnętrzne uwarunkowania. Ilu czytelników, tyle interpretacji. Zdaję sobie sprawę, że misterium jest bardziej „interesująca” a tajemnice, sekrety mają siłę przyciągania ale pod koniec dnia i tak składamy się w 90% z H2O, a podstawą naszej egzystencji pozostaną zachodzące w nas reakcje chemiczne i fizyczne konsekwencje przepływu ładunków elektrycznych w dendrytach i neurytach.

  • qrdeblade on 8 sierpnia 2016

    Liczba ta to 600 60 6 i dotyczy ona człowieka, Słowianina z haplogrupy A1R1a1 grupa krwi ARh+ Szukajcie w nr PESEL, a znajdziecie. Urodzony w latach 60 ubiegłego wieku i tak dslej, co wymaga umiejętności liczenia…

  • Robert on 8 sierpnia 2016

    Z grupą krwi jest to kolejna teoria, filozofia, którą podrzucił świat.
    Na jakiej podstawie rozdzieliłeś cyfrę 666 na trzy człony?
    Skoro tę liczbę mamy w Biblii, to również rozwiązanie znajduje się w Biblii, a nie w świecie.

  • Robert on 8 sierpnia 2016

    Zgadza się, to wszystko co publikują na temat obliczania 666 bez Biblii jest zabawą.
    Jednak różnimy się w dużej przestrzeni.
    Dla mnie Biblia nie jest zwykłą książką, pokaż mi taką książkę w której jest około 100 proroctw dotyczących przyjścia Chrystusa.
    Pokaż mi taką książkę, w której jest kilkaset proroctw, gdzie wszystko się sprawdziło…
    Jakbyś analizowała i badała Biblie, to zrozumiałabyś jaka jest spójna.

  • qrdeblade on 8 sierpnia 2016

    Według Żydów człowiek musi być wyłącznie żydowskiego pochodzenia. Natomiast goje wegług tej interpretacji to zwierzęta, bestie. Oczywiście to również manipulacja gdyż człowikiem dumnie nazywano ludzką hybrydę posiadającą krew RH minus. Co do samej liczby to w oryginake jest właśnie 600 60 6, natomiast kolejne manipulacyjne przekłady zrobiły z tego sumę tych liczb…

  • Robert on 8 sierpnia 2016

    Jaki masz na to dowód?

  • qrdeblade on 8 sierpnia 2016

    Taki sam jak dowód na podniosłą prawdziwość Biblii. Wszystko w cokolwiek uwierzy 1% populacji lub nawet pierwiastek z 1 procenta zgodnie z wielokrotnie potwierdzonym doświadczalnie prawem Maharashiego ponad wszelką wątpliwość spełni się w ten czy inny sposób. Co do jednak wiadomej liczby, to. PESEL charakteryzujący kaźdego z nas ma 11 cyfr i musi być symetryczny, to to znaczy obojętnie w którą stronę liczony musi dawać ten sam wynik 600 60 6. Tak więc nie będzie tak prosto, gdyż 11 cyfr musi dać symetryczny wynik z 0 na 6 miejscu w środku i jak sądzę musi zawierać inne magiczne liczby. Ponieważ każdy PESEL zawiera informacje o rasie co w żałosny w skutkach sposób próbowała udowodnić Helena Wróbel tłumacząc kabalistyczne metody jego odczytywania z całą pewnością niesie on właśnie informacje o oświeconym Słowianie znającym prawdę o losach Jezusa który przeżył własne ukrzyżowanie po 40 dnia h uciekł do Kaszmiru 8 dalej tamnauczał na co rząd Indii przekazał Watykanowi kilkadziesiąt oficjalnych dowodów. Jego opuszczony przez Chrześcijan grób znajduje się w miejscowości Sri Nagar.

  • Robert on 9 sierpnia 2016

    Ta informacja o ucieczce Chrystusa z krzyża jest zabawna.
    Polecam nie wierzyć we wszystko co sataniści wymyślają.

  • qrdeblade on 9 sierpnia 2016

    Zapominasx, że Jezus należał do wtajemniczonej sekty Nazarenczyķów tzw. białych kapłanów z siedzubą w Myrth nad morzem Martwym i po 40 dniach postu przeszedł tzw. inicjację slynną ma-na monoatomowym złotem po czym był kuszony – efekt uboczny po spożyciu ww. nadprzewodnika . Procedura ta daje poza innymi długowieczność i nieprawdopodobne siły witalne nadal uważane za quasi nieśmiertelność. Poza tym stary żydowski rytual spożywania w święto Paschy rytualnego ciała i krwi syna człowieczego doskonale regenerował i odmładzał, co było przez wieki do teraźnieszości wykorzystywane w obrządkach rytuaknego kanibalizmu również wczesnych chrześcijan zabronionego krzyżowaniem dopiero przez Hadroana. To właśnie dlatego Rzymianie rzucali chrześcijan na pożarcie lwom brzydząc się ich praktykami.. Jednak te rytuały były niezwykle skuteczne ( elita rzymska praktykowała picie krwi menstruacujnej młodyxh dziewic Westalek ) ratowały życie zranionym nw walce i przedłużającym żywotystarcom. To właśnie dlatego Jezus dożył aż 105 lat.

  • Robert on 9 sierpnia 2016

    Bardzo cię proszę, posługujemy się Biblią, a nie science fiction.
    nawet nie pytam, bo nie jesteś w stanie tego udowodnić.
    Czy zdajesz sobie sprawę, że propagując te kłamstwa robisz usługę satanistom?
    Tą jedną teorią twierdzisz, że cały Nowy Testament kłamie.
    Nie wiem czy to robisz świadomie czy nie?
    Jeżeli nieświadomie, to przemyśl to…

  • komentator on 9 sierpnia 2016

    Liczba 666 określa konkretnego człowieka do którego wstąpił szatan, choć duch antychrysta istnieje od początku.
    Człowiek ten jest określony w Biblii jako „fałszywy prorok” bezbożnik” przeciwnik”itd.
    Przykładem jest król Tyru z Księgi Ezechiela 28:

    Eze 28:1 I doszło mnie słowo Pana tej treści:
    Eze 28:2 Synu człowieczy, powiedz księciu Tyru: Tak mówi Wszechmocny Pan: Ponieważ twoje serce było wyniosłe i mówiłeś: Jestem bogiem, siedzibę bogów zamieszkuję pośród mórz – a wszak jesteś tylko człowiekiem, a nie Bogiem, i za zamysły Boże uważałeś swoje zamysły -Eze 28:11 I doszło mnie słowo Pana tej treści:
    Eze 28:12 Synu człowieczy, zanuć pieśń żałobną nad królem Tyru i powiedz mu: Tak mówi Wszechmocny Pan: Ty, który byłeś odbiciem doskonałości, pełnym mądrości i skończonego piękna,
    Eze 28:13 Byłeś w Edenie, ogrodzie Bożym; okryciem twoim były wszelakie drogie kamienie: karneol, topaz i jaspis, chryzolit, beryl i onyks, szafir, rubin i szmaragd; ze złota zrobione były twoje bębenki, a twoje ozdoby zrobiono w dniu, gdy zostałeś stworzony.
    Eze 28:14 Obok cheruba, który bronił wstępu, postawiłem cię; byłeś na świętej górze Bożej, przechadzałeś się pośród kamieni ognistych.
    Eze 28:15 Nienagannym byłeś w postępowaniu swoim od dnia, gdy zostałeś stworzony, aż dotąd, gdy odkryto u ciebie niegodziwość.

    Tak jak Chrystus jest objawieniem Boga w człowieku tak
    antychryst będzie manifestacją szatana w człowieku.
    Znamię bestii na czole wskazuje na zgodę z systemem antychrysta a znamię na ręce wskazuje współudział w
    systemie antychrysta.

    2 List do Tesaloniczan mówi otym że antychryst będzie konkretną osobą:
    2Ts 2:1 Co się zaś tyczy przyjścia Pana naszego Jezusa Chrystusa i spotkania naszego z nim, prosimy was, bracia,
    2Ts 2:2 Abyście nie tak szybko dali się zbałamucić i nastraszyć, czy to przez jakieś wyrocznie, czy przez mowę, czy przez list, rzekomo przez nas pisany, jakoby już nastał dzień Pański.
    2Ts 2:3 Niechaj was nikt w żaden sposób nie zwodzi; bo nie nastanie pierwej, zanim nie przyjdzie odstępstwo i nie objawi się człowiek niegodziwości, syn zatracenia,
    2Ts 2:4 Przeciwnik, który wynosi się ponad wszystko, co się zwie Bogiem lub jest przedmiotem boskiej czci, a nawet zasiądzie w świątyni Bożej, podając się za Boga.
    2Ts 2:5 Czy nie pamiętacie, że jeszcze będąc u was, o tym wam mówiłem?
    2Ts 2:6 A wiecie, co go teraz powstrzymuje, tak iż się objawi dopiero we właściwym czasie.
    2Ts 2:7 Albowiem tajemna moc nieprawości już działa, tajemna dopóty, dopóki ten, który teraz powstrzymuje, nie zejdzie z pola.
    2Ts 2:8 A wtedy objawi się ów niegodziwiec, którego Pan Jezus zabije tchnieniem ust swoich i zniweczy blaskiem przyjścia swego.
    2Ts 2:9 A ów niegodziwiec przyjdzie za sprawą szatana z wszelką mocą, wśród znaków i rzekomych cudów,
    2Ts 2:10 I wśród wszelkich podstępnych oszustw wobec tych, którzy mają zginąć, ponieważ nie przyjęli miłości prawdy, która mogła ich zbawić.

    „Zastępca Syna Bożego „tłumaczy się jako:
    V I C A R I V S F I L I I D E I
    5 + 1 + 100. .+1+5 . .+ 1 + 50+1+1+500.+1= 666
    Rzymscy władcy nosili nazwę „łaciński król kapłanów”
    L A T I N V S R E X S A C E R D O S
    50 . . + 1 . + 5 . . .+ 10 . . + 100 . .+500 . . = 666

    Z pogańskiego Rzymu powstał Rzym papieski.
    Dziwny „zbieg okoliczności” że papież i i pogański cesarz mają tę samą liczbę.

  • qrdeblade on 9 sierpnia 2016

    Jak widzę to Ty opierasz się wyłącznie na Bibli. Moje argumenty potwierdzisz poszrzając swoją historyczną wiedzę. Niezmienna wojna jednychni drugich ma za zadanie, aby człowiek opowiedział się po jednej ze stron tracąc sens swojego isynienis,boskiego stworzenia, istotę życia, która zatracona czyni z ludzi prawdziwe bestie bez względu na to po której ze stron się opowiedzą. Urażonym tymi słowami przypominam mordercze błędy kościoła nawracania ogniem i mieczem ofuar Inkwizyxji poparcien faszystów ect. Prawdziwy bóg jest w nas samych i nie potrzeba nam stawać po żadnej z sztucznie walczàcych stron pasterskiego teatru gry o tron. Mamy rozum i sumienie….

  • Robert on 9 sierpnia 2016

    Co do KK zgadzam się, co do religii również.
    Nie znam takiej, która opierałaby się w 100% na Biblii.

  • Robert on 9 sierpnia 2016

    Co do obliczeń, to kolejna zabawa.

    Antychryst to inaczej zaprzeczenie – podmiana – przeciwnik Chrystusa.
    To nie jest konkretna osoba, a przeciwnicy Chrystusa. Jest ich cała masa.
    Jeżeli uważasz, że antychrystem będzie osoba ludzka, to kim jest islam, masoni i cała ta zgraja?

  • komentator on 9 sierpnia 2016

    Faszyzm , komunizm i ta cała zgraja to systemy ludzkie działające pod inspiracją szatana.
    Niektórzy z wyznawców tych religii np. w Indiach nawet nie wiedzą że jest ktoś taki jak Chrystus.
    Słowo anty znaczy przeciw.
    Chrystus jest Słowem Ew. Jana rozdz.1
    A więc antychryst jest to ktoś kto występuje przeciw Słowu(Biblii).
    Antychryst musi znać Słowo ,aby mógł mu się sprzeciwiać i je wypaczać, tak jak to zrobił szatan w Ogrodzie Eden.(on cytował Słowo i je wypaczał )
    W pierwszych wiekach chrześcijaństwa określenie antychryst było skierowane wyłącznie do tych którzy głosili nie tego Chrystusa którego głosił Paweł.
    Tak więc byli to fałszywi bracia wśród których wyróżniał się Niko , przywódca nikolaitow .
    Paweł pisał o nich że są to fałszywi Chrystusowie czyli fałszywie namaszczeni.
    Dz. Apostolskie 20; 29

    29 Wiem, że po moim odejściu wejdą między was wilki drapieżne, nie oszczędzając stada8. 30 Także spośród was samych powstaną ludzie, którzy głosić będą przewrotne nauki, aby pociągnąć za sobą uczniów.

    https://www.youtube.com/watch?v=XPSR2swwzHI

  • qrdeblade on 9 sierpnia 2016

    Link dla powątpiewających o dalej kontynuowanych krwawych obrządkach sięgających swoją tradycją bardzo dalekiej przeszłości do obejrzenia dotyczący najbliższych, przyszłych wydarzeń o których była między innymi mowa…
    Twoja reakcja wskazuje, że ludzkość nie zasługuje na PRAWDĘ i dlatego między innymi się ją stale oszukuje z obu wiadomych stron. Dlatego właśnie mamy Islam , Masonów i jak to nazwałeś całą tę zgraję…
    1. (link usunięty – amin)
    ( 5 części możesz zacząć oglądać pierwszą od 4:28 minuty )

    Odp. na ostatnie pytanie: Chrystus należał do królewskiej elity pomazańców, był namaszczony więc z pewnością był ludzką hybrydą z krwią RH minus – ostatnim ogniwem łańcucha pokarmowego. Natomiast Anty… będzie jak to nazywają Gojem, zwierzęciem z krwią RH plus ( RH pochodzi od nazwy małpki Rhezus i oznacza czy osobnik posiada podstawową, wspólną z naczelnymi pulę genów. Ci z RH minus takowej nie mają, nie wiadomo skąd się na tej planecie wzieli, są zupełnie inni, choć wyglądają podobnie. Mają obce, nie pochodzące od naczelnych pochodzenie, tzw. reptyliańskie, a w związku ze swoim łudząco podobnym ludzkim wyglądem nazywani są hybrydami, klonami, awatarami. To właśnie wśród nich kryje się zmiennokształtna grupa trzymająca władzę zgodnie z zawartym Sekretnym Przymierzem – szukaj w Internecie niezmiennie depopulująca pozostałych tubylców.

  • komentator on 9 sierpnia 2016

    Apokalipsa ,List do Tesaloniczan i wiele innych miejsc w Piśmie opisuje antychrysta także jako konkretną osobę.
    Jest to podane czarne na białym i nawet nie wymaga specjalnych dociekań.

    2Ts 2:3 Niechaj was nikt w żaden sposób nie zwodzi; bo nie nastanie pierwej, zanim nie przyjdzie odstępstwo i nie objawi się człowiek niegodziwości, syn zatracenia,

    Biblia mówi aby obliczyć liczbę zwierzęcia, więc nie jest to zabawa. Znaczenie tej liczby potwierdzają również inne symbole opisujące wielką wszetecznicę np. z Apokalipsy ,ale o tym można by było napisać książkę.

  • Henryk on 9 sierpnia 2016

    Liczba 666 oznacza liczbę tygodni od momentu wygrania przez Adolfa Hitlera po raz pierwszy wyborów, do upadku Trzeciej Rzeszy. Można przeczytać o tym na blogu:
    (link usunięty – admin)

  • Malina on 9 sierpnia 2016

    Jeśli tak fascynuje Was Biblia, to dlaczego nie zajmiecie się liczbą „7”, która użyta jest tam 735 razy. Po za tym, liczba ta, jest „wszędzie” (nie tylko w związkach religijnych, choć tam akurat występuje bez względu na rodzaj religii).

    Pytanie „Jeżeli uważasz, że antychrystem będzie osoba ludzka, to kim jest islam, masoni i cała ta zgraja?”
    jest (proszę mi wybaczyć szczerość) prymitywne, skierowujące dyskusję na fałszywe tory.

  • Robert on 9 sierpnia 2016

    @Henryk

    Jak podajesz jakąś tezę, to proszę o argumenty, a nie link.

  • Robert on 9 sierpnia 2016

    @Malina

    Nie zajmujemy się 7, bo 666 jest tym co Bóg nakazuje obliczyć.

    Proszę nie rzucać „prymitywami” tylko argumentami.
    Posty, które nic nie wnoszą do sprawy a są prywatną opinią, będą usuwane.

  • Robert on 9 sierpnia 2016

    @qrdeblade

    Link usunięty, ponieważ nie mamy czasu oglądać wszystkich podesłanych filmów i je weryfikować.
    Proszę używać argumentów.
    Piszesz:
    „Chrystus należał do królewskiej elity pomazańców, był namaszczony więc z pewnością był ludzką hybrydą z krwią RH minus – ostatnim ogniwem łańcucha pokarmowego.”
    Co oznacza „z całą pewnością”?
    Czyją pewnością?
    Kto jest autorem tych niebiblijnych słów.
    O jakiej hybrydzie mówisz?
    Czy masz dowody, że ktoś badał krew Chrystusa?

  • qrdeblade on 9 sierpnia 2016

    Słabo znasz Biblie kolego. Kogo to odwiedziło i dkaczego trzech magów chaldejskich i dlaczego Herod kazał mordować wszystkie nowo narodzone dzieci ?
    Jak do tej pory królewskie pochodzenie ma wyłącznie błękitnokrwista ludzko wygłądająca hybryda z krwią RH minus o większej zawartości miedzi zamiast żelaza i to ona stosowała tzw. procedurę przejścia poprzedzoną 40 dniowym ppostem. Co do usuniętego linku to tego i tak już zatrzymać się nie da. Oczywiście zdradzony mąż dowiaduje się o doprawionych rogach ostatni….

  • Iwona on 11 sierpnia 2016

    Polecam przestudiować następujący materiał (usunięte – admin)

  • Robert on 11 sierpnia 2016

    @qrdeblade

    1 – Piszesz: „Słabo znasz Biblie kolego. Kogo to odwiedziło i dkaczego trzech magów chaldejskich i dlaczego Herod kazał mordować wszystkie nowo narodzone dzieci?”
    Jeżeli masz inne informacje lub masz większą wiedzę, to napisz swoje zdanie z argumentami biblijnymi. Niepotrzebnie piszesz nietreściwie.

    2 – Skoro o błękitnej krwi nie w Biblii, a nikt nie wie jaką miał Chrystus, to nie sensu podejmować tego tematu. Przynajmniej nie na tym blogu, tu opieramy się tylko na Biblii.

  • Robert on 11 sierpnia 2016

    @Iwona

    Nie publikuję tego materiału: po słowach, że 666 przypomina mu syczenie węża, zamknąłem stronę.
    Bądźmy poważni, Biblia wyraźnie mówi, że 666 to liczba człowieka a nie syczącego węża.
    Bardzo proszę brać odpowiedzialność za publikowane materiały.

  • Dydymus on 12 sierpnia 2016

    Propaganda Nikolaitów synów Saturna, jest potężna, sebile cytują rzecz, która poprzez magię cyfr i politykę jest dopasowana do wszystkich czasów.

    Bo prawda jest niewygodna, i nie pasuje do Watykanu, który oprócz Ameryki i Angli wszczął najwiecej wojen na świecie.

    Liczba 666 prawda : (usunięty – admin)

  • Iwona on 12 sierpnia 2016

    Studium biblijne pana Konstantine bynajmniej nie jest gorsze niż to pana Króla. Brytyjczyk i Grek z pochodzenia w bibliotekach greckich odkrył, że w manuskryptach Nowego Testamentu, pisanych w oryginalnym języku greckim zamiast trzech arabskich cyfr 666 widnieją trzy małe litery sigma alfabetu greckiego, które łudząco przypominają trzy arabskie szóstki. Trzy litery sigma czyta się jak polskie „sss” czyli właśnie „syczenie”. Biblia jest dla prostaczków. I nie potrzeba intelektualnego podkucia do tego, żeby rozumieć Biblię. Ów znak wskazuje na wzajemne przenikanie symbolu zwierzęcia – węża i człowieka- antychrysta. Bóg nie walczy z systemem, zainstalowanym przez człowieka, ale Bóg prowadzi spór i dąży do eliminacji każdego demonicznego systemu na Ziemi.

  • Robert on 12 sierpnia 2016

    @Iwona

    Przyrównanie 666 do węża jest brakiem wiedzy biblijnej lub dużą wpadką, dlatego reszta argumentów jest wątpliwa.

    Może to gra słów, ale napisałaś, że Bóg walczy z systemem i prowadzi spór.
    To nie tak działa.
    Gdyby tak było jak piszesz, to oznaczałoby nieudolność Boga.
    Walczy, walczy a system szatana kwitnie…
    To nie tak działa.
    Bóg w Apokalipsie przepowiedział koniec finansjery, zwierzęcia, szatana i jego demonów.
    On nie walczy z nimi, gdyby to robił, to ich by nie było.
    Słudzy Boga – zwiastunowie (anioły) kontrolują, aby demony za daleko się nie posunęły.
    Gdyby nie było kontroli, to demony uczyniłyby z ziemi to co przed potopem.
    Bóg nie ingeruje w system, czeka cierpliwie na spełnieni proroctw, które Sam ogłosił.
    Do tego czasu daje nam wskazówki, jak ominąć systemy szatana.

  • Robert on 12 sierpnia 2016

    @Dydumus

    W tekście linku, który usunąłem są słowa: „Czysty Panie, wierzymy, że co 666 lat, ludzie wracają do czystości prawdziwej wiary”.
    Czy masz na na to poparcie biblijne?
    Czy Biblia mówi coś na ten temat?
    Skąd taki pogląd?

  • Iwona on 12 sierpnia 2016

    Dużą wpadką może się okazać budowanie rozlicznych teorii wokół liczby 666 w odniesieniu do aktualnych wydarzeń polityczno-gospodarczych na Świecie.
    System systemowi nierówny zwłaszcza przy użyciu określonego kontekstu. System pochodzący od człowieka – to przykładowo ustrój społeczno-gospodarczy, który albo umożliwia poznawanie Boga albo i nie, kiedy to prowadzi do kultu szatana. System demoniczny, który przytoczyłam- to jawna i bezpośrednia tj. wcielona okupacja Ziemi przez szatana i jego demonów plus prawdopodobnie Nephilim. Na ten ostatni z przytoczonych systemów i w takiej konfiguracji Bóg zezwoli tylko raz i to w bardzo ograniczonym wymiarze czasowym. W Księdze Objawienia Apostoła Jana Bóg podaje instruktaż, jak przetrwać ten bardzo krytyczny dla ludzkości czas. Myślę też, że nie jest przypadkiem, że swoje objawienie Bóg przekazuje Kościołowi przez swego najbardziej umiłowanego ucznia, który de facto umarł śmiercią naturalną. Bóg prowadzi spór wobec mocy ciemności o zwycięstwo Kościoła Chrystusowego.

  • Anna on 19 sierpnia 2016

    liczba 666 NIE ISTNIEJ TO BŁĄD TŁUMACZENIOWY IDIOTY , KTÓRY NIE ROZUMIAŁ CO TŁUMACZY I NA JAKI JĘZYK – ZAMIAST PRAWIDŁOWO TŁUMACZYĆ LICZBĘ 647 CZYLI LATA JAKIE BÓG SPĘDIZŁ NA ZIEMI , to stworzył liczbę nad którą jakaś część świata gdyba tworząc pierdoły , A KIEDY NA ZIEMI BYŁ WYSŁANNIK BOGA W LATACH 90 I TI JESCZE W POLSCE I TO TŁUMACZYŁ TO ZOSTAŁ WYŚMAIANY

  • Anna on 20 sierpnia 2016

    Robert on 12 sierpnia 2016

    @Dydumus

    W tekście linku, który usunąłem są słowa: „Czysty Panie, wierzymy, że co 666 lat, ludzie wracają do czystości prawdziwej wiary”.
    Czy masz na na to poparcie biblijne?
    Czy Biblia mówi coś na ten temat?
    Skąd taki pogląd?
    ————————————————–

    – TAKI POGLĄD JEST STĄD ŻE NIE PISZESZ O PRAWDZIWYM BOGU BO DO WIARY TEJ JEDNEJ I PRAWDZIWEJ TO MUSISZ PRZEJŚC PRZEZ WSZYSTKIE RELIGIE JEJ ODŁAMY I SEKTY ŻEBY JA ODNAJŚĆ – A TAM ODNAJDZIESZ PRAWDZIWEGO BOGA , BO W JEDNEJ RELIGII CZY KSIĄŻCE TO ON SIE NIE CHOWA

  • Anna on 20 sierpnia 2016

    Robert on 9 sierpnia 2016

    @qrdeblade

    Link usunięty, ponieważ nie mamy czasu oglądać wszystkich podesłanych filmów i je weryfikować.
    Proszę używać argumentów.
    Piszesz:
    „Chrystus należał do królewskiej elity pomazańców, był namaszczony więc z pewnością był ludzką hybrydą z krwią RH minus – ostatnim ogniwem łańcucha pokarmowego.”
    Co oznacza „z całą pewnością”?
    Czyją pewnością?
    Kto jest autorem tych niebiblijnych słów.
    O jakiej hybrydzie mówisz?
    Czy masz dowody, że ktoś badał krew Chrystusa?
    ————————————————————-
    HYBRYDA – NIE MACIE POJĘCIA KIM JEST ARCHANIEL MICHAŁ

  • Anna on 20 sierpnia 2016

    ARCHANIEL MICHAŁ (JEZUS) TO NIE JEST SYN BOGA – NIE ZNACIE PRAWDZIWEJ HISTORII BOGA , To pierwszy Archaniel jakiego Bóg zrodził . Symbolem Archaniela Michała jest lew. Potem było już tylko trzech Archanielów na bardzo długie lata Gabriel, Rafał, Ariel.

  • Anna on 20 sierpnia 2016

    Chcecie usłyszeć prawdziwe imię Boga to poszukajcie mężczyzny który je zna łącznie ze mną a jest sposób aby je usłyszeć a nawet zobaczyć własnymi oczyma PRAWDZIWĄ TWARZ BOGA I JAKĄŚ CZĘŚĆ PRAWDZIWEGO KRÓLESTWA.
    O ile Bóg przedrze się „demony ” jakie w was żyją łącznie z biblią i wieloma bogami które blokują dostęp.

  • Anna g 09;44 on 20 sierpnia 2016

    1. Panie Robercie jak tylko dokładnie spisze to co słyszałam w podstawówce na temat Boga … celowo. To wyśle Tobie te informacje chyba że zdążę tu na twoim blogu je opisać. Jeśli nie zostanę potraktowana jako spam.
    2. Wszyscy czytamy biblię , Ja też ale teraz już w innym celu. I nikt z was jak czyta nie zrozumiał że jak Archaniel Michał mówił :Teraz musze za was umrzeć ” TO NIE MÓWIŁ O NAS TERAZ ŻYJĄCYCH TYLKO ZA TYCH W DANYM CZASIE.

  • Anna g 10.14 on 20 sierpnia 2016

    1.NIE PRÓBUJCIE TEGO KASOWAĆ CO JA TU PISZĘ – BO ZAPSIUJĘ SIĘ TO NAWSZYCH DUSZACH TO CO CZYTACIE ODEMNIE
    2. Czytacie biblię i inne pisma związane z Bogiem ….. to znajdźcie różnice w nich co dotyczy Boga a co Archaniela Michała.
    3. Każdy z Was ma w sobie demona ale to już demona który pochodzi od nas z ziemi nie od Boga tzw. demon drugiej powieki -który blokuje nas. Powiedzcie mu żeby od was odszedł i nie bójcie się kiedy odczujecie jak mruga w waszych oczach.
    Część z was może zacznie widzieć coś tu na ziemi

  • Anna g 11:20 on 20 sierpnia 2016

    cytuję :
    qrdeblade on 9 sierpnia 2016
    Słabo znasz Biblie kolego. Kogo to odwiedziło i dkaczego trzech magów chaldejskich i dlaczego Herod kazał mordować wszystkie nowo narodzone dzieci ?
    Jak do tej pory królewskie pochodzenie ma wyłącznie błękitnokrwista ludzko wygłądająca hybryda z krwią RH minus o większej zawartości miedzi zamiast żelaza i to ona stosowała tzw. procedurę przejścia poprzedzoną 40 dniowym ppostem. Co do usuniętego linku to tego i tak już zatrzymać się nie da. Oczywiście zdradzony mąż dowiaduje się o doprawionych rogach ostatni….
    ————————————————–
    – ”błękitnokrwista ludzko wygłądająca hybryda ” – TO NIE JEST OPSIS CZŁOWIEKA A ASGARDCZYKÓW ( my na nich mówimy kosmici) A WIESZCIE MI ONI NIE WIEDZĄ CO JEST NAZIEMI, OPIS BIBLI WPROWADZIŁ ICH W BŁĄD BO DLA NICH TO ASGARD ALE NI ETEN BAJKOWY TYLKO ICH PRAWDZIWY ŚWIAT JAKBY ULEPSZONY.
    MÓWI SIE ŻE CHCA SKOLONIOWAC ZIEMIĘ BO NIE ROZRUZNIAJĄ SWOJEGO ASGARDU OD WYMYSLONEGO W BIBLII I WIERZENIACH O ODYNIE I O TORZE.
    – I SKRÓT ”MŁOT THORA(TORA)” A WY CO CZYTACIE NIEKIEDY PISMO ZWANE TORĄ !!!!
    I NIE BEDZIE CIEKAWIE BO ONI CHCĄ NAS BO MYŚLĄ ZE TO ICH ZIEMIA JEST.
    A WIECIE DLACZEGO ?
    BO BÓG ZIEMI JELOUAEOL POCHODZI Z ASGARDU
    A WIECIE CZEMU TAKI BAJZEL JEST ? – WINA METARONA, JEGO CÓRKI , 3 ARCHANIELÓW I POCZĄTKU TZW STAREGO TESTAMETNU I CAŁEJ BIBLI KTÓRA MIAŁA NA CELU WYPARCIE BOGA

  • Robert on 20 sierpnia 2016

    @Anna g

    Piszesz:
    „BO BÓG ZIEMI JELOUAEOL POCHODZI Z ASGARDU
    A WIECIE CZEMU TAKI BAJZEL JEST ? – WINA METARONA, JEGO CÓRKI , 3 ARCHANIELÓW I POCZĄTKU TZW STAREGO TESTAMETNU I CAŁEJ BIBLI KTÓRA MIAŁA NA CELU WYPARCIE BOGA”

    Przyznam, że oryginalne…

  • Robert on 20 sierpnia 2016

    Anno, bardzo cię proszę nie rozprzestrzeniaj filozofii, niebiblijnych nauk.

  • Robert on 20 sierpnia 2016

    Anno, podaj proszę argumentacje, że 666 to jest 647.

  • qrde blade3 on 29 sierpnia 2016

    @ Anna g

    Asgardczycy to pradawni mieszkańcy wnętrza Ziemi, żyjący po wewnętrznej stronie jej skorupy, pustej w środku planety. Jej torusocentryczny model jest dokładnie pokazany na placu św. Piotra w Watykanie, włącznie z Księżycem i Słońcem w formie życiodajnych fontann i obeliskiem boga Amon Ra w samym jego centrum wskazującym linie sił pola magnetycznego planety. Znamiennie również większość pomników Kopernika pokazuje podobny, sferyczny model Ziemi z Królestwem Niebieskim w jej środku trzymanym zwykle w lewym ręku słynnego astronoma. Tak naprawdę wielu twierdzi, ze po potopie ludzkość została przeniesiona do wnętrza Ziemi, gdzie powstał swoisty pod kloszem Ziemi botaniczny ogród, pozwalający na jej dalszy rozwój i przetrwanie. Tylko tu biologiczne istoty żywe mogły bezpiecznie żyć i rozwijać się będąc jednocześnie chronione przed wybuchami na Słońcu i śmiercionośnym kosmicznym GEE. Tak więc obecna satanistyczna propaganda mówiąca o lotach w kosmos na księżyc, ect. ma na celu wymazanie znaczenia stwórcy, tego doskonałego ogrodu i modelu świata – zwanego przez oświeconych JELOUAEOL ( jak to się wymawia? ) czy Wielkim Architektem. Dowodów na taki stan rzeczy jest doprawdy wiele od dziwacznie błyskawicznie pochylonego lotu rakiet, poprzez niezakwestionowane doświadczenia geodezyjne czy rozchodzące się na boki promienie zachodzącego Słońca przechodzących przez chmury. ONI mają rację, gdyż to ich Ziemia jest, a my jesteśmy zniewolonym, hodowlanym bydłem używanym do rozlicznych prac i jako odżywcze, przedłużające im życie pożywienie. Po za tym wewnętrzny model torusocentryczny idealnie pasuje do modelu stworzenia świata z Biblii jak i do opisu potopu.

  • Robert on 1 września 2016

    @qrde blade3

    Za dużo fikcji piszesz.
    Biblia nic nie pisze, że po potopie ludzkość została przeniesiona do wnętrza ziemi.
    Tak to opisujesz, jakby gdzieś był obecnie raj, a ta ziemia to skazanie.
    NOE był na tej ziemi, w której żyjemy, tylko warunki były inne do życia, lepsze.
    Ale nie było żadnego raju.

  • qrdeblade on 6 września 2016

    Jest wiele obiektywnych dowodów na to, że mnóstwo wpajanych nam tzw. aksjomatów wiedzy i wiary jest kłamstwem lub fikcją ( programem dla naiwnych, nie myślących bio-robotów)niestety włącznie z Biblią o czym przekonasz się jak zaczniesz ją z wiedzą o kulturze żydowskiej tamtych czasów asertywnie i logicznie czytać.
    Proszę o to pierwszy żałosny dosłownie przykład manipulacji wzięty z Biblii Gdańskiej:
    Mateusz
    27:52 I groby się otwierały, a wiele ciał świętych, którzy byli zasnęli, powstało:
    27:53 A wyszedłszy z grobów po zmartwychwstaniu jego, weszli do miasta świętego, i pokazali się wielom.

    Ten werset oznacza, że od czasy śmierci Jezusa z grobu powstało wiele znamienitych Żydów, bo świętych jeszcze wtedy nie było, gdyż zazdrosny JHWH zakazał czcić wszystko z wyjątkiem siebie samego. Mało tego spektakularnie wyszli ze swych grobów i radośnie pomaszerowali do miasta wielu pokazując się… )
    Robercie ocknij się łaskawie z naiwnego letargu programowania, który Cię owładnął bez reszty…

  • Robert on 7 września 2016

    Tutaj polecam zrozumieć czym jest duch, dusza i ciało ludzkie, wtedy bardzo łatwo zrozumiesz powyższe wersety.
    dodatkowo fizyka się kłania…

    Druga sprawa, to masz niekompletną wiedzę biblijną, skoro nazywasz świętych Boga – żydami.
    żydzi to nazwa wymyślona dla obecnych żydów, którzy utworzyli fikcyjne państwo – Izrael na terenach Palestyny.

    W Biblii słudzy Chrystusa nazywani są: Judejczykami… polecam to zbadać.

    Ośmieszasz słowo Boże… nie wiesz z kim zadzierasz… współczuję…

    izrael

  • qrdeblade on 8 września 2016

    Po pierwsze:
    Absolutnie nie mam żadnej intencji niczego ośmieszać
    Po drugie:
    Wiem czym jest dusza- ciałoświetliste, duch-energia życia i ciało materialne, jednak przytoczony wers dotyczy ciał świetych
    Po trzecie:
    Jezusa ukrzyżowano w miejscowości Yoros ( stąd zbieżność nazw Yoros-alim ) w pobliżu Istambułu Isus-tam-był zwanego również Konstantynopolem właściwej, pradawnej Jerozolimy duchowej stolicy Cesarstwa, gdzie przy grobie Jezusa istnieją jeszcze zachowane warownie rycerzy zakonu Templariuszy strzeżących ówcześnie Jego grobu ) po jego azjatyckiej , a obecnie tureckiej stronie. W pobliżu Konstantynopola w ówczesnych czasach egzystowała bardzo liczna społeczność żydowska.
    Po czwarte:
    Biblie tłumaczyli na różne języki zwykli ludzie, a zdarzało się, że cenzorowali papieże i purpuraci KR.
    Po piąte:
    Fikcyjne państwo na terenach Palestyny zbudowali wbrew protestom religijnych Żydów Syjoniści nie będący nawet Semitami –> skopiuj do wyszukiwarki: Żydzi wierni nauką Tory demaskują przeciwny ludzkości i Bogu Syjonizm Rothschildów
    Po szóste:
    IS-RA-EL to skrót od Isis, Ra, Elohim

  • Robert on 8 września 2016

    Dwie poprawki do komentarza:
    1 – Izrael to imię Jakuba, które nadał mu Bóg.
    2 – Duch to zapis naszej osobowości, to co nauka nazywa: podświadomością.
    Dusza to: duch i ciało.

  • matatiah on 10 września 2016

    Panie Robert wracaj pan do świętej Matki Kościoła Katolickiego która dzisiaj krwawi i jest niszczona przez rózne Herezje ( Modernizmu) , już za dużo było róznego rodzaju „reformatorów ” i „otwartych umysłów” którzy to niby chcieli wracać do pierwotnego chrzescianstwa nie mając o nim zielonego pojęcia a tak na serio byli ludzmi ogarniętymi zwykłą diabelską pychą którzy niszczyli Tą świętą Matkę (Wspólnotę) zamiast ją Ratować , Kochać i Bronić a skończyli jako wrogowie Jezusa Syna Niepokalanej Maryji – Tak czy pan chcesz czy nie Ona była i jest Niepokalana , a czyje ciało i geny miał Syn Boży ?????? No czyje ????? własnie Miriam czyli Maryji a był przecież wolny od grzechu czyli Niepokalany . ( kłania się nauka o biologii ) a tymi wrogami byli Luter , Zwingli czy tacy mogą osiągnąc Królestwo Boże ……., dlatego daleko lepiej będzie jesli pan wrócisz i swoje dary i talenty od Boga pochodzące spozytkujesz pan dla dobra własnej Duszy w Jego Kosciele walczac przeciwko demonom i i upadłym aniołom ………. pamiętaj diabeł nie jest człowiekiem i nigdy nie będzie i jest wyższym z natury bytem od ciebie i tak samo jego inteligencja mimo upadku stoi wyżej od twojej …….. i nie takich inteligentów jak ty oszukał i zwiódł w temacie Biblii i prawdy o Zbawicielu i Jego Kosciele a teraz ….. znęca się nad nimi w piekle w nieugaszonym ogniu pojąc ich potokami nieziemskiej Nienawiści do Boga i Jego Wybranki Matki Mesjasza ………. , jak wodą…….

  • Robert on 10 września 2016

    Z przyjemnością jak Pan to nazwał wrócę do Matki Kościoła, jeżeli Pan mnie przekona, że tak nakazuje Chrystus.
    Jeżeli Pan pokaże mi dowody biblijne, że należy czcić „Matke Boską” to natychmiast to zrobię.
    Proszę podać wersety, że Chrystus modlił się do swojej matki.
    Proszę podać wersety, że apostołowie po śmierci Chrystusa, modlili się do Maryi.
    Jeżeli Pan znajdzie takie wersety, natychmiast zrobię to co nakazuje Chrystus.

    Innymi słowy, na jakiej podstawie nauk Chrystusa, powstał kult „Matki Boskiej”?

  • Piotr Tom. on 8 października 2016

    qrdeblade on 8 września 2016

    Cytuje Ciebie:
    ”Chrystus należał do królewskiej elity pomazańców, był namaszczony więc z pewnością był ludzką hybrydą z krwią RH minus – ostatnim ogniwem łańcucha pokarmowego”.

    ”Jezusa ukrzyżowano w miejscowości Yoros ( stąd zbieżność nazw Yoros-alim ) w pobliżu Istambułu”

    Kiedyś natrafiłem na te pisma, długo nie mogłem tego czytać, NIE DAŁO SIĘ ! NAWET NIE BĘDĘ TEGO KOMENTOWAĆ !
    Pan Robert, zna moje podejście, też sie róznimy. Kilka miesięcy wstecz, pisalismy mail’owo : ) . Jednak to powyższe … No comment .

    Nie ciągnijmy już tematu . . . liczby 666 . To co napiszę teraz, nie ma nic wspólnego z biblijnym 666 ,pragne jedynie zakończyc temat. Kiedyś interesowałem sie troche numerologią i tak sobie dodałem 6+6+6= 18 1+8= 9 , więc można i tak . . . bez końca : ) .
    Ale przez to, przypomniał mi się, filmik na Y T , ‚ ‚BOSKA DZIEWIĄTKA” geometria, matematyka wirowa. Proszę koniecznie zobaczyć ten filmik, jako relaks i wiedzę … podaje link:
    https://www.youtube.com/watch?v=mSPBt1KOL2Q

    A ten ponizszy filmik, ktoś juz wstawił na blogu, jednak został bez komentarza. Naprawdę warto go zobaczyć i podzielic się spostrzeniami. To,
    ”Tajemniczy ciąg Fibonacciego. Złota liczba. Boska proporcja”.
    https://www.youtube.com/watch?v=wb7kPaM8cfg

    Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

  • Anna on 8 października 2016

    Mam takie oto przemyślenia w tej materii: trzy 6-ki jak wiadomo kojarzą nam się dzisiaj z kodem kreskowym, który to posiada każdy kupowany i sprzedawany przez nas produkt. Na każdym z nich występuje oznaczenie kraju producenta. Dwie lub trzy pierwsze cyfry. Kod Izraela to 729. Może więc należy to tak przeliczyć? 7+2+9=18=666 . Ponoć w kabale i numerologii „liczby uprzywilejowane” to 6 i 8 odgrywajace znaczącą rolę w kamuflażu. Może więc o to chodzi?

  • Anna on 8 października 2016

    Poprawka…7+2+9=18=6+6+6 czyli 666. Przepraszam to jest prawidłowo zapisane..

  • Robert on 9 października 2016

    @Anna

    Izrael jest bestią, a czy również jest 666, nie wiem.
    Wydaj mi się, że odpowiedzi należy szukać w Biblii.

  • Piotr Tom. on 11 października 2016

    Droga Anno : ) …

    Prosiłem, żeby zakończyć ten temat … napisałem jak można kombinować. Nie odgadniemy tego teraz : ) , jak dożyjemy do tego czasu, gdy będzię to widoczne, namacalne … wtedy sami to zauważymy. Na ten czas wiemy, że 666 jest liczbą bestii a bestia odnosi się do człowieka, ludzi, np: korporacje, finansjera, rządy … ich szefem jest … SMOK .

    Lepiej, zobaczyć sobie dla relaksu – „boską 9 -tkę” i „złotą liczbę. Boską proporcję” . Stwórca jest genialny, linki są powyżej : ) .

    Pozdrawiam serdecznie.

  • Sylwia on 29 października 2016

    Moje przemyślenia na ten temat są takie:
    Mówimy o człowieku-zwierzęciu. Jakim zwierzęciu? Z Obj.Jana- wychodzącym z morza. Z księgi Daniela wiemy, że zwierzęciem wychodzącym z morza jest lew .Mówimy zatem o człowieku-lwie.
    I jest tak:
    Psalm 84 w.8, mówi, że mamy tak wzrastać „aż ujrzymy PRAWDZIWEGO Boga na Syjonie”!

    ZATEM przyjrzyjmy się Temu Prawdziwemu, jak mówi Psalm 48 od wersu 13. ..”obejdźmy Syjon!, przypatrzmy się jego murom, abyśmy opowiedzieli przyszłemu pokoleniu, że TEN jest tym Bogiem naszym..”
    Przypatrzmy się!
    Czyj wizerunek widzimy na murach? …ANIOŁA PAŃSKIEGO!
    Chcecie wiedzieć jak wygląda?
    Księga Ezechiela opisuje w 41 rozdziale od w.16-20 Świątynię, która
    -ma zakratowane okna
    – ma „nad wejściem do części najbardziej wewnętrznej i na zewnątrz oraz na ścianach wokoło, wewnątrz i na zewnątrz– wyobrażenia cherubów i palm, a mianowicie po jednej palmie pomiędzy dwoma cherubami, każdy cherub miał dwie twarze, jedną twarz ludzką, zwróconą w stronę palmy po jednej stronie, i twarz lwa, zwróconą w stronę palmy po drugiej stronie: tak było zrobione na całej świątyni DOKOŁA. Od ZIEMI aż po wejście były umieszczone cheruby oraz palmy.”
    oraz (wers 23 do 25) „ na drzwiach głównej budowli, wyobrażone były cheruby i palmy, wykonane tak jak na ścianach..”

    On Jest, jak wiemy z Ewangelii Jana 10:7 – DRZWIAMI dla owiec.
    I widzimy Go na nich, na tych drzwiach.
    i jest też jako będący bramą – odźwiernym (Jana 10:3). A więc pilnuje, by do Świątyni nie weszło nic nieczystego. Przez okna nie wejdziecie, są zakratowane. To nasza Skała.

    I On mówi przez Zachariasza 4:9
    „Ja będę DOKOŁA niej (tj. Jerozolimy) murem ognistym -wyrocznia Pana – a chwała moja zamieszka pośród niej”.
    I widzimy Go na tych murach….przychodzącego w CHWALE JHWH.

    Stąd zapewne szybki wniosek niektórych chrześcijan, że Mesjasz jest Aniołem, ale wniosek szybko sprostowany w Liście do hebrajczyków (1:4), ze „On o tyle stał się wyższym od aniołów, o ile odziedziczył wyższe od nich Imię”.
    Bo możemy zapytać: KTO jest Tym Królem Chwały? A Psalm 24 w.10 odpowiada:”JHWH Zastępów. On jest Królem Chwały”! Odpowiada, jak mówi „pokoleniu tych, co GO szukają, Tym, którzy szukają OBLICZA Twego, Boże Jakuba”.

    Zatem ujrzeliśmy Jego oblicze i teraz zastanówmy się przez moment nad tym przesłaniem. Myślę, że On przybrał postać Cheruba, aby im głosić, potem stał się człowiekiem, a w końcu zamiast symbolicznego białego bisioru-tzn. Sprawiedliwych uczynków świętych, ubrał się w grzechy ludzi, które na Nim spoczęły i w tym też stanie (1Piotra 3:19) „ poszedł i zwiastował duchom będącym w więzieniu”, które niegdyś, za dni Noego, były nieposłuszne.
    A zatem przybrał postać lwa-zwierzęcia nieczystego, by głosić buntownikom-demonom.

    Nasza Skała, nasz Król, człowiek-lew, uniżyła samą siebie, by objawić i głosić Boga niewidzialnego Aniołom, ludziom i demonom! By głosić palmom – palmom, tj starszym i dostojnikom, jak tłumaczy Izajasz 9:13-14- przyjął oblicze tych, którym głosił, tj. oblicze anioła, człowieka i lwa, bo On ma SERCE pokorne.

    Antychryst-odwrotnie.
    Wychodzący z morza (ludów, narodów, języków) lew przybierze postać człowieka a następnie anioła światłości.

    ICH SKAŁA NIE JEST JAK NASZA SKAŁA!

    Ich Król – człowiek-lew, nie jest jak nasz Król – człowiek-lew.

    Przyjrzyjmy się zatem teraz ICH Skale.

    Ich Skała nie uniża samej siebie. Ona siebie samą- wywyższa.

    Przyjrzyjmy się następującemu obrazowi. Dn 7:3-4
    3. Cztery ogromne bestie wyszły z morza,
    a jedna rózniła sie od drugiej.
    4. Pierwsza podobna była do lwa i miała
    skrzydła orle. Patrzałem, a oto wyrwano
    jej skrzydła, ja zas sama uniesiono w góre
    i postawiono jak człowieka na dwu nogach,
    dajac jej ludzkie serce

    i dalej Dn 7:17
    17. Te wielkie bestie w liczbie czterech –
    to czterech królów, którzy powstana z ziemi.

    A zatem tu mamy lwa-tj demona, buntownika nie pokładającego już żadnej ufności w Bogu, co symbolizują wyrwane skrzydła orła (ci bowiem, którzy Bogu ufają otrzymują skrzydła jak orły, jednocześnie lew ze skrzydłami był herbem Babilonu), który, w przeciwieństwie do naszej Skały, ma serce ludzkie, tj. wyniosłe, i staje się jakby człowiekiem stając na dwóch nogach, ale nie na ziemi, jak nasz Mesjasz, ale- tu w moim domyśle, w górze, tj. na skrzydle świątyni, gdzie staje się „obrzydliwością siejącą spustoszenie”.
    Oto ich Król, człowiek_lew, człowiek-zwierzę.
    A nie jest on jak nasz Król, człowiek-lew.

    Ten ich król jest zwierzęciem wychodzącym z morza, co dla Anioła tłumaczącego jest tożsame ze zwierzęciem wychodzącym z ziemi (Dn7:3+Dn 7:17)

    Zauważmy, że POSĄG Z RÓWNINY DURA jest opisywany jako o „ nadzwyczajnym blasku”.
    Kiedy mówimy o blasku, myślimy o blasku pochodzącym od Mesjasza.

    Człowiek bezprawia jest w Księdze Daniela przedstawiony bądź to w symbolu posągu człowieka, bądź w symbolu zwierzęcia bądź w symbolu małego rogu.

    To, że posąg człowieka jest tożsamy z obrazem zwierzęcia wiemy stąd, że złotej głowie Babilonu odpowiada lew z jedną głową, srebrnym ramionom Medo_Persji odpowiada niedźwiedź z jedną głową, miedzianym biodrom Grecji odpowiada pantera z 4-ema głowami i żelaznym nogom Rzymu odpowiada bestia o nadzwyczajnej sile z 1 głową i 10-cioma rogami..
    W istocie możemy wyobrazić sobie to zwierzę także jako mające 7 głów (1 Babilonu, 1 Medo-Persji, 4 Grecji, 1 Rzymu) i 10 rogów, co widzimy również w opisie Bestii wychodzącej z morza (Obj 13:1).

    Bestia- Zwierzę wychodzące z morza ukazana jest w symbolu zwierząt, ale znając księgę Daniela, można wyobrazić ją sobie także jako posąg człowieka. Jej tułów „podobny do pantery” odpowiada miedzianemu brzuchowi Grecji, jej „łapy niedźwiedzia” odpowiadają srebrnym ramionom Medo-Persji, a jej paszcza, „jakby paszcza lwa” odpowiada złotej głowie Babilonu.

    I oto w 13-tym rozdziale Księgi Objawienia widzimy obraz posągu człowieka, podobnego do tego z równiny Duran, i temu posągowi, podobnie jak posągowi z Księgi Daniela „wszyscy mieszkańcy ziemi będą oddawać pokłon” (Obj 13:8). z wyjątkiem tych świętych odpowiadających 3 -em młodzieńcom: Chananiaszowi, Miszaelowi i Azariaszowi, których to „imiona są zapisane od założenia świata w księdze życia zabitego Baranka”(Obj 13:8).

    To, że posąg człowieka jest tożsamy z „małym rogiem” wiemy stąd, że zarówno posąg człowieka, jak i „mały róg” będą SKRUSZENI „bez udziału ludzkiej ręki” (Dn 2:34+Dn 8:25).
    Zarówno o „małym rogu”, jak i „Bestii z morza” napisano, że dano im wszcząć walkę ze świętymi i zwyciężyć ich (Dn 7:21 + Obj 13:7).

    Tego „ człowieka bezprawia” widzimy także w opisie „bestii szkarłatnej” , która podobnie jak „bestia z morza”, ma 7 głów i 10 rogów i pełna jest imion bluźnierczych (Obj 13:1+ Obj 17:3).

    Ta właśnie Bestia „była i nie ma jej, ma wyjść z Czeluści , i zdąża na zagładę”(Obj 17:8). Dokładnie tak, jak wielki„mały róg” , który był na głowie Kozła i potem nie było go, bo został złamany i potem odrodził się i zdąża na zagładę, bo ma być doszczętnie zniszczony.

    Objaśnienie podano takie: 7 głów to 7 gór.
    Wyobraźmy sobie zatem te 7 głów bestii jako 7 gór. Siedem pagórków w linii prostej.
    Pierwszy to Babilon, drugi to Medo_Persja, kolejne 4 to Grecja i Siódmy to Rzym.
    Jeśli „pięciu królów=pięć pagórków upadło, jeden istnieje a inny jeszcze nie przyszedł” to opis dotyczy 6-tego pagórka. Jest to pagórek Grecji, z którego wyrasta „mały róg”(Dn 8:9).
    Ten „mały róg” który odradza się to odrodzenie Zeusa, boga Grecji.

    Przyjmijmy, że przypis BT do wersu 27 rozdział 9 Księgi Daniela mówiącego o obrzydliwości spustoszenia dobrze oddaje to, co pod tym pojęciem rozumieli żydzi.
    Przypis ten podaje: „Posąg ZEUSA ustawiony na skrzydle świątyni na rozkaz Antiocha IV i zbezczeszczenie jej pozostały u Żydów na zawsze symbolem ohydy i odrazy; łączono je ze zdarzeniami eschatologicznymi i końcem świata. Chrystus Pan powołuje się na ten wiersz w zapowiedzi zburzenia Jerozolimy i końca świata w Mt 24:15”

    A zatem obrzydliwością spustoszenia może być ZEUS.

    Zatem z lwa stał się człowiekiem, a potem Zeusem.

    I prawda jest taka, że jak wiemy z (Dz 14:11-12). apostołowie głosili tym, którzy wierzyli w Zeusa, a przyprowadzali ich do Mesjasza prawdziwego. Niestety jak zapowiedziano:
    2 piotra 2
    20. Jezeli bowiem uciekaja od zgnilizny
    swiata przez poznanie Pana i Zbawcy, Jezusa
    Chrystusa, a potem oddajac sie jej ponownie
    zostaja pokonani, to koniec ich jest
    gorszy od poczatków.
    21. Lepiej bowiem byłoby im nie znac
    drogi sprawiedliwosci, anizeli poznawszy
    ja odwrócic sie od podanego im swietego
    przykazania.
    22. Spełniło sie na nich to, o czym słusznie
    mówi przysłowie: Pies powrócił do tego,
    co sam zwymiotował, a swinia umyta –
    do kałuzy błota.

    Niestety, słowa te odnoszą się także do historii kościoła, tzn wyszliśmy od Zeusa i do Zeusa powróciliśmy, jeśli spojrzymy przez pryzmat teologii, w którą wierzą chrześcijanie. Była to zapowiedź przyszłego odstępstwa.

    A co z liczbą?

    י
    ש
    ׀
    ע

    IE
    S
    OU
    nieme
    S???

    Transkrypcja pierwszych 3 literek jest książkowa.
    Skąd zatem to S na końcu? S nie występującego na końcu imienia Jeszua? W istocie jest błędem, ale pozwala na pobrzmiewanie w tym imieniu imienia obcego boga Zeusa.

    IE
    S
    OU

    CH
    R
    I
    S
    T
    O
    S

    י
    ש
    ׀

    ה
    ר
    י
    ס
    ט
    ׀
    ס

    10
    300
    6

    5
    200
    10
    60
    9
    6
    60
    RAZEM666

    I właśnie w naszym Piśmie powinniśmy szukać tego imienia, bo Duch Prawdy wskazując je nie będzie cytował książek czy publikacji, które zawierają błędy. A jednocześnie koryguje błędną transliterację.

    Więc jeśli wierzyliśmy Imieniu, które było błędne, to teraz uwierzmy Prawdziwemu.

    Bo jeśli ja powiem:” JeZeUS, ten, którego zna cały dzisiejszy świat i w podziwie wodzi za nim wzrokiem, NIE JEST Chrystusem” to zgodzisz się ze mną czy zaprzeczysz? A jeśli zaprzeczysz, to pomyśl o tym ciekawym zdaniu z podwójnym zaprzeczeniem napisanym przez apostoła Jana (BG:1 Jana 2:22)
    22. Kto jest kłamca? Azaz nie ten, który
    zapiera (zaprzecza) ? , iz Jezus nie jest Chrystusem? Ten
    jest antychryst, który sie zapiera Ojca i Syna.

    Apokalipsa Jana jest objawieniem Jezusa Chrystusa, tzn. objawia Prawdziwego a demaskuje fałszywego.

  • Piotr Tom. on 30 października 2016

    Witam :)
    Nie byłoby zamieszania, niepotrzebnego pisania i mnóstwa dywagacji, gdyby pisma zawierały, oryginalne imiona ,nazwy itd.
    Np: ” Ty jesteś Piotr, czyli skała i na …….”

    Nigdzie nie znalazłem potwierdzenia, żeby w jakimkolwiek języku …. PIOTR – oznaczało SKAŁĘ . Co kraj to inne imię, nazwa . Wiele wierszów w ksiegach, zostało również zmienionych , na potrzeby religii…

    Prosze mi odpowiedzieć, dlaczego mam ufać, tylko ewangeliom uznanym przez poganina c. Konstantyna! A co z pismami innych ewangelistów??? Nabieramy wody w usta i udajemy, że ważne są tylko 4 ewangelie. Dziś nie da sie przyjąć na wiarę, tylko te 4 , to już nie średniowiecze! jest coraz więcej odkryć!
    Pozdrawiam serdecznie :)

  • Sylwia on 30 października 2016

    Inny wymiar tej historii jest taki:
    Skoro z ks. Daniela wiemy, że z wielkiego morza wychodzą 4 bestie (Dn 7), a te 4 bestie są w istocie 1 człowiekiem (Dn 2:32), więc są one jedną bestią i są dokładnie tą bestią wychodzącą z morza, którą ujrzał Jan (Obj 13:1).
    Te bestie obrazowały królestwa, tj. systemy polityczne, inaczej kolejne rządy.
    Rządy, które stworzył człowiek, a kontrolowane przez „Najwyższego będącego władcą nad królestwem ludzkim” (Dn 4:14)- zostały przedstawione w posągu człowieka o wysokości 60 łokci i szerokości 6 łokci (Dn 3:1). Liczba tego człowieka to zatem 66, a liczba bestii- też 66.
    W Obj 13:18 mamy DODATKOWY WYMIAR – głębokość = 600 (łokci?).I skoro liczba Tego posągu człowieka to 666 to znaczy, że liczba tej bestii to też 666.
    Nabuchodonozor postawił posąg jakby w przestrzeni 2-wymiarowej, a tu mamy coś z innego wymiaru!
    Inicjatorem jest mały róg o oczach tylko PODOBNYCH do ludzkich. Nie człowiek? Obcy?
    On zwodzi mieszkańców ziemi, by wykonali obraz bestii, tj. systemu politycznego jako UNII-rząd światowy.
    I rząd ten został powołany do życia (obdarzony duchem, tzn. otrzymał dech w swoje nozdrza i stał się istotą żyjącą) i wydaje dekret, że zostaną zabici ci, którzy go nie zaakceptują. Nie będą oni mogli kupić ani sprzedać. Ten ogólnoświatowy system powstaje z inicjatywy i pozostanie pod kontrolą Szatana – władcy jakby z innego wymiaru.
    Być może, skoro mówimy o znaku-jako o czymś charakterystycznym, to znakiem końca świata (Mt 24:3) związanym z powstaniem fałszywych proroków, będzie „ta ewangelia-dobra nowina o królestwie głoszona po całej ziemi na świadectwo wszystkim narodom” (Mt 24:14)- jako dobra nowina o stworzeniu ogólnoświatowego Królestwa- światowego rządu, który zapewni „pokój i bezpieczeństwo”. Na rzecz przyjęcia tego rządu- Królestwa, będą działać fałszywie namaszczeni czyniący „wielkie znaki i cuda” (Mt 24:24+ Obj 13:13), jako prorocy fałszywego politycznego Mesjasza.

  • Robert on 31 października 2016

    @Piotr Tom.

    Dużo narzekasz, ale jeszcze ani raz nie przeczytałem, że badasz Pisma…

  • Piotr Tom. on 31 października 2016

    Robercie , ja narzekam?
    A jak to jeszcze inaczej, udowodnic, że badam pisma?
    Wyrażnie napisałem o co mi chodzi! Jeśli, nie ruszymy takich krzywych wątków, to nie będzie sensu pisać …Odpowiedz na moje uwagi, dopiero potem oceń czy narzekam :)

    Ponawiam:
    Nigdzie nie znalazłem potwierdzenia, żeby w jakimkolwiek języku …. PIOTR – oznaczało SKAŁĘ . Co kraj to inne imię, nazwa . Wiele wierszów w ksiegach, zostało również zmienionych , na potrzeby religii…

    Prosze mi odpowiedzieć, dlaczego mam ufać, tylko ewangeliom uznanym przez poganina c. Konstantyna! A co z pismami innych ewangelistów??? Nabieramy wody w usta i udajemy, że ważne są tylko 4 ewangelie. Dziś nie da sie przyjąć na wiarę, tylko te 4 , to już nie średniowiecze! jest coraz więcej odkryć!

    Ani Stwórca, ani Jeszu , nie redagowali tych pism. Tutaj też należy sie obudzić.
    Pozdrawiam Cię serdecznie

  • Sylwia on 31 października 2016

    I powiem dalej: ZNAK czy ZNAMIĘ?
    Chodzi o przyjęcie Imienia – czyli charakteru tego systemu.
    A co o nim wiemy? To, że zamierza zmienić czasy i prawo (Dn 7:15)

    Jakie CZASY?

    Te, o których powiedział JHWH: „To SĄ moje czasy święte” (Kpł.23:2).
    Chcę tu podkreślić, że słowo SĄ wskazuje, iż te czasy są aktualne- wciąż żywe. Wiem to stąd, że dla Jezusa wyrażenie „JHWH JEST Bogiem Abrahama, Izaaka i Jakuba” oznaczało, że On JEST Bogiem żywych a nie umarłych (Mat 22:32).
    Zatem jako swoje czasy wymienia On cotygodniowe szabaty, ale także oznaczone szabatami święta Paschy, Sukot czy Jom Kipur.
    Temu, który pracował stwarzając „niebo, ziemię i źródła wód” oddaje się pokłon (Obj 14:7) odpoczywając tak, jak i On odpoczął ( choć „On się nie męczy-Iz 40:30) po swojej pracy (Rdz 2:3), tym samym uznając Go za Stwórcę. Uświęcamy te czasy podczas nich nie pracując (Wj 20:9), i nie załatwiając swoich spraw (Iz 58:13).

    Kto uświęca szabat, ale też nów- NIE MOŻE w ten dzień KUPIĆ ani SPRZEDAĆ (por. Obj 13:17).

    Tym, którzy chcą ten dzień bezcześcić mówiąc: „Kiedy minie nów księżyca, byśmy mogli sprzedawać zboże, i kiedyż szabat, byśmy mogli otworzyć spichlerz?..Przysiągł JHWH: Nie zapomnę nigdy wszystkich ich uczynków. Czy z tego powodu ziemia nie zadrży?” (Am 8:5). Otóż zadrży!

    Co do PRAWA,
    to myślę, że jako chrześcijaństwo, już teraz bezwiednie i bezrefleksyjnie zaakceptowaliśmy jego zmianę.
    Przecież my mamy „zwyciężać Bestię i obraz jej i liczbę jej imienia” śpiewając PIEŚŃ MOJŻESZA i PIEŚŃ BARANKA (Obj 15:2-3). Co to znaczy? Cytuję Psalm Dawida 119:54 „Twoje USTAWY stały się dla mnie PIEŚNIAMI”. Zatem mamy zachowywać ustawy Mojżesza i ustawy Jezusa.
    Przykładowo śpiewając o cudzołóstwie- pieśń Mojżesza śpiewamy nie cudzołożąc w ciele (II Mojżeszowa 20:14), natomiast pieśń Baranka śpiewamy nie cudzołożąc w myślach (Mat 5:27). Inny przykład: Pieśń Mojżesza śpiewamy nie zabijając, pieśń Baranka śpiewamy nie gniewając się na brata (Mat 5:22). Ale nie chodzi tylko o prawo moralne. Chodzi o całość prawa. Np. przełożenie pieśni Mojżesza na pieśń Baranka przez apostoła Pawła w 1 Liście do Koryntian 9:9 „Napisane jest właśnie w Prawie Mojżesza: Nie zawiążesz pyska wołowi młócącemu. Czyż o woły troszczy się Bóg,
    czy tez powiedział to przede wszystkim ze wzgledu na nas? Bo przeciez ze wzgledu na nas zostało napisane, iz oracz ma orać w nadziei, a młocarz – (młócic) w nadziei, ze będzie miał coś z tego. Jezeli wiec my zasialismy wam dobra duchowe, to cóż wielkiego, ze uczestniczymy w żniwie waszych dóbr doczesnych?”. Tak więc dbając o swojego woła- śpiewasz pieśń Mojżesza, natomiast nie odmawiając pożywienia temu, który Ci głosi Słowo Boże- śpiewasz pieśń Baranka.
    I w ten sposób nasza „sprawiedliwość ma być większa niż uczonych w Piśmie i faryzeuszów” (Mat 5:20). Jezus- hbr Jeszua- „nie przyszedł znieść Prawa” (Mat 5:17), ale je wypełnić do wyższej miary sprawiedliwości, abyśmy oddawali cześć Bogu nie tylko w uczynkach ciała, ale także w duchu, tj. w myślach (Jana 4:23).
    To tak, jakby do Wiadra_Prawa, po brzegi pełnego Kamieni_pieśni Mojżeszowych, wsypać jeszcze Piasku_pieśni Baranka – tak to Wiadro_Prawo wypełniając. Bo Prawo jest doskonałe (Ps 19:8) i się nie zmieniło. Zmienił się sposób jego wypełniania. A przecież wiemy, że Jeszuę miłują Ci, którzy to Prawo wypełniają, przestrzegając Jego przykazań (Jana 14:15), oraz, że na końcu czasów to przestrzeganie Prawa, tj. ta miłość wielu, oziębnie (Mat 24:12). To On rozmawiał z Mojżeszem „twarzą w twarz” (Wj 33:11),bo Ojca – „Boga nikt nigdy nie widział”(Jana 1:18). To On- Jeszua, stał się Jego Obrazem (2 Kor 4:4). To są Jego przykazania!

    Czy Jezus jest prawdziwym prorokiem?
    Jest tylko jedna definicja prawdziwego proroka.
    Prawdziwego proroka NIE rozpoznajemy po znakach i cudach,ani po prawdziwie wypełnionych przepowiedniach.
    Jest tylko jedna definicja prawdziwego prorka.
    Prawdziwy prorok to ten, który „nie chce cię odwieść od drogi, jaką iść ci nakazał JHWH, Bóg twój.. który cię wyprowadził z ziemi egipskiej” (Pwt 13:6).

    Jest prawdziwy Jeszua, będący obrazem Boga-Ojca, który „nie przyszedł znieść Prawa”, nie odwodzi cię od drogi Mojżesza, ale uczy cię być, tak jak On-drzewem zielonym (Łk 23:31), rozważającym prawo (Ps 1), abyś doszedł do pełnego poznania prawdy i w pełni śpiewał ustawy Mojżesza i potrafił na ich podstawie śpiewać ustawy Baranka. Bo pieśń Mojżesza i pieśń Baranka to ta sama pieśń!

    I jest fałszywy JeZeUS, będący obrazem Szatana-ojca, który robi wszystko byś mniemał, że prawo Mojżesza zostało zniesione i byś zapomniał o świętych czasach JHWH.

    Zresztą – co do znaku na czole i ręce- tego od Boga- przecież są wskazówki, że np. jest nim zachowywanie Święta Przaśników (Wj 13: 6-10): „Przez siedem dni będziesz jadł chleb niekwaszony, a w dniu siódmym będzie dla ciebie święto ku czci JHWH… Będzie to dla ciebie ZNAKIEM NA RĘCEi przypomnieniem MIĘDZY OCZAMI, aby prawo
    JHWH było w ustach twoich, gdyż ręką potęźną wywiódł cie JHWH z Egiptu.
    I bedziesz zachowywał to postanowienie w oznaczonym czasie rok w rok”.

    Właśnie tak. Bóg Abrahama, Izaaka, Jakuba- ma swoje czasy i prawo i powiązane z nimi znaki na ręce i czole, a Bestia ma swoje znamiona (Obj 13:16).

    Tak ma się okazać nasza roztropność! Jak Bóg powiedział do Jozuego (Joz 1:7): „Tylko bądź mężny i mocny, przestrzegając wypełniania całego Prawa, które nakazał ci Mojżesz, sługa mój. Nie odstępuj od niego ani w prawo ani w lewo, aby się okazała twoja roztropność we wszystkich przedsięwzięciach”. Mamy być pannami roztropnymi, a nie głupimi! Czekasz na proroka Eliasza, który ma być posłany przed nadejściem dnia Pańskiego? W tym kontekście mówi Bóg do Ciebie: „Pamiętaj o Prawie mego sługi, Mojżesza, któremu na Horebie poruczyłem USTAWY i zarządzenia dla CAŁEGO Izraela” (Mal.3:22-23).

  • Robert on 1 listopada 2016

    @Piotr Tom.

    Z tą wypowiedzią się zgadzam, jest mądra i dojrzała.
    Ja tylko cię proszę, abyś nie rzucał krytykę i popierał ją przemyśleniami ludzkimi.
    Zgadzam się, Biblie należy badać, dociekać.
    Wiele jest przekręconych wersetów, ale podchodźmy do tego ostrożnie i z szacunkiem, aby nie wpaść w bagno.
    Jeżeli masz inne spostrzeżenie, to je szanuję, ale poprzyj to poglądem i wersetami.
    Jest Biblia interlinearna, która już jest krokiem to badania prawdy, są słowniki, więc można badać Biblie.

  • Piotr Tom. on 1 listopada 2016

    Witaj Robercie :)
    Bardzo pozytywnie mnie dziś zaskoczyłeś. PEŁEN SZACUNEK !!! Mnie, naprawdę nie zależy, by komukolwiek coś narzucać a tym bardziej oczerniać ! Ja naprawdę, nie lubię obrażać kogokolwiek. Lubię Twój blog , inaczej nie pisałbym tu.
    Pozdrawiam Cię, bardzo serdecznie !

  • Robert on 1 listopada 2016

    Piotr Tom,

    Pozdrawiam :)

  • Wiktor on 24 listopada 2016

    to równie dobrze może wyglądać tak:
    123456 123456 123456
    takie trochę więcej niż pesel, i po nadaniu cały świat wie po tym numerze ktoś ty

    albo tak:
    בבב
    co z hebrajskiego można czytać jako 666 lub WWW

  • smyxx on 30 grudnia 2016

    liczba 666 zapisana po łacinie : DCLXVI. czyli D omitius (lub D omitianus) C Aesar L egatos X ti V iolenter I nterfecit, co jest tłumaczone Domicio (lub Domicjana) Caesar haniebnie zabity wysłannikami Chrystusa , oczywiście to nie chrześcijanie go zamordowali ale autor „apokalipsy” wykorzystał to zajście w swoim propagandowym tekście przeciw Imperium Rzymskiemu , tak to wygląda z pozycji nauki czyli rzetelnym badaniom kompetentnych historyków

  • Robert on 30 grudnia 2016

    smyxx,

    co ty za bzdury wypisujesz…

    „autor „apokalipsy” wykorzystał to zajście w swoim propagandowym tekście przeciw Imperium Rzymskiemu”

    Tego jeszcze nie słyszałem…przyznam.
    Co ta nauka za brednie wymyśla… a ty to powtarzasz.
    Trochę rozsądku i krytycyzmu otaczającego świata życzę.

  • smyxx on 30 grudnia 2016

    Robert………………………….tak powtarzam bo wszyscy po kimś powtarzają , różnica jest taka , że „podpieram się ” zupełnie racjonalnymi przesłankami czyli dokładną analizą wydarzeń z I wieku n e czyli tym ,że to imperium rzymskie i jego cesarze byli głównym zagrożeniem nowej religii , szczególnie w okresie od Nerona do Domicjana , gdy siła prześladowań chrześcijan była wyjątkowo duża ,zaś sami cesarze posiadali status boga , co było nie do przyjęcia dla chrześcijan , stąd ten cały tekst „apokalipsy” czyli wskazanie największego wroga , podam jeden konkretny przykład odnoszący się do samej „bestii”, //”Któż jest podobny do Bestii
    i któż potrafi rozpocząć z nią walkę?”
    5 A dano jej usta mówiące wielkie rzeczy i bluźnierstwa,
    i dano jej możność przetrwania czterdziestu dwu miesięcy.//….te 42 miesiące to w istocie 42 lata od 54 do 96 czyli okres czasu , o którym już wspomniałem wyżej , okres od Nerona do Domicjana ,to ,że miesiące zastąpiły lata ma związek tylko z tym ,że ten tekst musiał być zredagowany w taki sposób by czytający go nie narazili się na reakcję rzymskiej władzy , tym bardziej ,że bycie w tamtych latach chrześcijaninem wiązało się z utratą życia ale mam jeszcze jeden dowód ,że chodzi w „apokalipsie” o Rzym i to ten dawny , który wtedy stanowił „centrum świata ” :18 A Niewiasta, którą widziałeś, jest to Wielkie Miasto,
    mające władzę królewską nad królami ziemi”.//…..mamy zatem miejsce i sprawcę czyli niewiasta symbolizuje Rzym a „bestia ” cesarza , oczywiście jeśli dla kogoś to wyjaśnienie jest za mało przekonujące , to niech szuka lepszych ,ja tu tylko przedstawiłem niektóre wyniki badań i przemyśleń ludzi znających doskonale wszystkie dostępne źródła historyczne

  • smyxx on 2 stycznia 2017

    …..//Biblia pisze o upadku systemu finansowego.
    Nie nastąpiło to za czasów Rzymian.//……………niestety ale się mylisz .//Dioklecjan i Konstantyn Wielki, usiłowali wprowadzić „ręczne sterowanie” m.in. wyznaczając ceny urzędowe dóbr. Jak się okazało krótkotrwałe, pozytywne rezultaty przyniosły późniejeszą tragedię, gdyż imperium żyło na wiecznym deficycie.//…………….albo to //Później, wraz z powstawaniem wielkich latyfundiów, pojawiły się pokusy uwalniania się od podatków. Stąd wynikła ogromna korupcja przy zwalnianiu z danin i spędzanie w nędzę i tak już ubogich mas, które musiały różnicę pokrywać. Ponieważ od około końca III wieku n.e. zaprzestały napływać łupy (praktycznie skończył się okres kampanii ofensywnych), a także spadła liczba niewolników, budżet imperium cechował chroniczny deficyt. Zmniejszanie się siły roboczej zmniejszało wpływy z podatków, które próbowano uzupełniać zwiększaniem podatków.//………………i jeszcze to //Około 400 roku n.e. łączny dochód Cesarstwa miał wynosić 300.000 funtów złota, z czego część wschodnia miała 270.000, a zachodnia 30.000. //…………..proszę zwrócić uwagę ,że ta część zachodnia z samym Rzymem czyli tym miastem , o którym jest mowa w „apokalipsie ” w porównaniu z „cesarstwem wschodnim ” ze stolicą w Konstantynopolu była z uwagi na znacznie mniejsze dochody niemal bankrutem , stąd zresztą „cesarstwo wschodnie ” przetrwało jeszcze ponad 1000 lat by dopiero w 1453 zniknąć definitywnie pod naporem osmańskich Turków

  • Robert on 5 stycznia 2017

    smyxx

    Przekładanie miesięcy na lata jest nadinterpretacją.
    Musisz mieć na takie działanie werset biblijny. W przeciwnym razie interpretujesz Biblie pod swoje poglądy.

    Niewiasta nie może być Rzymem.
    Poczytaj upadek niewiasty czyli Wielkiego Babilonu.
    Po jej upadku będą płakać artyści, muzycy, korporacje, handlowcy.
    Jeżeli Rzym upadnie, to handel dalej może funkcjonować.

    Tutaj to wyjaśniłem – https://szokwiedzy.pl/16-wideo-czy-miedzynarodowa-finansjera-to-wielka-nierzadnica-analiza-biblijna/

  • Piotr Tom. on 5 stycznia 2017

    smyxx !

    Ty negujesz większe odkrycia . . . a ja mam uznać, że 42 miesiące to 42 lata ???
    Niektórzy, interpretują te 42 miesiące, jako 3 i pół roku, wielkiej władzy . . . króciutko : ) .
    42 miesiące to 1260 dni ( według dawnego kalendarza) i znowu pasuje – 1260 lat totalitarnych rządów Rzymu i wielkiej władzy … włącznie z mianowaniem królów !!!

    Prof. Walter J. Veith, dokonał odkrycia, przy którym Twoje to marność.
    Dodam, że Walter Veith – również mówi o obecnej finansjerze, potężnej i o wiele wiekszej, niż tamta !
    Jednak wtedy sie to zaczęło, gdy religijno-polityczna władza, tworzyła nowe PAŃSTWA !
    Teraz mamy inne czasy i globalna cywilizację!

    Pozdrawiam !

  • smyxx on 6 stycznia 2017

    Piotr Tom * …………….to nie jest moje odkrycie , t zn to ,że te 42 miesiące można potraktować jak 42 lata pasuje do liczby lat od przejęcia władzy przez Nerona do utraty władzy przez Domicjana , poza tym jest wyraźnie napisane : 8 A Niewiasta, którą widziałeś, jest to Wielkie Miasto,
    mające władzę królewską nad królami ziemi”.// …jakie inne miasto jak nie Rzym mógł tu mieć na myśli autor „apokalipsy”? nie było wtedy innego miasta o takich wpływach , jak już tu pisałem , cały ten tekst był skierowany do żyjących w tamtym czasie chrześcijan ,mnie tu nie chodzi o to by komuś narzucać racjonalne przesłanki do wyjaśnienia sensu „apokalipsy” , t zn jak ktoś chce wierzyć ,że są to proroctwa jeszcze nie wypełnione , to ma przecież do tego pełne prawo , przedstawiłem jedynie wyniki badań solidnych historyków , znających lepiej od innych wszystkie niuanse epoki np polskiego Krawczuka czy słynnego Roberta Gravesa , powołujesz się tu na tego prof. Veitha , nie znałem go ale z ciekawości „wygooglałem ” go sobie , niestety to demagog i manipulator , oczywiście możesz mi tu zarzucić ,że ci , o których sam wspomniałem są do niczego ale w takim razie proponuję zajrzeć do ich książek bo ich autorytet jest bezapelacyjny i na pewno w sieci nie znajdziesz żadnych informacji by im zarzucić brak wiarygodności

  • Robert on 6 stycznia 2017

    smyxx

    opisaliśmy niewiastę czyli nierządnicę w kilku artykułach i na wideo.
    Jeżeli tylko przerobisz te argumenty, to na pewno zmienisz zdanie.
    Rzym nie jest niewiastą.

  • Piotr Tom. on 7 stycznia 2017

    smyxx :)

    Prof. W. Veith, nie we wszystkim ma rację , pan Krawczuk czy pan R. Graves , również nie maja wiedzy absolutnej !
    Jednak, warto każdego wysłuchać, czytać … lecz nie dowierzać od razu, dopóki nie sprawdzimy tego, WŁASNA WNIKLIWĄ ANALIZĄ . Tego sie w życiu nauczyłem i tego się trzymam !

    Pozdrawiam serdecznie !

  • smyxx on 7 stycznia 2017

    Piotr Tom *………………//nie dowierzać od razu //…toteż wcale tu nie napisałem ,że im wierzę bo to nie jest kwestia wiary , t zn wynik ich badań i zaproponowana przez nich interpretacja tego tekstu nie jest do uwierzenia a jedynie przedstawia pewne wydarzenia jakie miały miejsce gdy cesarzem został Neron , dam przykład , w „apokalipsie „jest taki fragment : //10 I siedmiu jest królów:
    pięciu upadło,
    jeden istnieje,
    inny jeszcze nie przyszedł,
    a kiedy przyjdzie, ma na krótko pozostać.
    11 A Bestia, która była i nie ma jej,
    i ona jest ósmym,
    a jest spośród siedmiu
    i zdąża na zagładę. //…………………tych pięciu upadłych to kolejno : pierwszy cesarz Oktawian August , Tyberiusz , Kaligula, Klaudiusz i piąty Neron ,i tu jest ciekawa i udokumentowana sprawa , bo po samobójczej śmierci Nerona bardzo szybko i wąskim gronie spalono jego zwłoki , stąd pojawił się pogląd ,że on nadal żyje i ponownie przejmie władzę , dlatego autor „apokalipsy” musiał znać te wszystkie okoliczności związane ze śmiercią i ewentualnym powrotem Nerona , stąd te enigmatyczne ” był ,nie ma go ale zdąża ponownie ” , w każdym razie określenie „bestia ” musi mieć związek z cezarami bo dla wyznawców chrześcijaństwa nie było wtedy większego wroga od nich , tu trzeba przypomnieć ,że cesarze mieli status boga co dla żydów i chrześcijan było wyjątkowo podłe i nie do przyjęcia , sama „apokalipsa ” w chwili gdy została zredagowana nie musiała być wcale tekstem religijnym , t zn w takim sensie jaki ma od momentu wprowadzenia jej przez „ojców kościoła ” do kanonu świętych tekstów , ci do których ten tekst trafiał w I czy II wieku dostawali jedynie zakamuflowane informacje o swoich prześladowcach , to tak samo jakby dzisiaj jakaś nielegalnie działająca sekta na swych konspiracyjnych spotkaniach przypominała sobie za pomocą zaszyfrowanego tekstu o tych co im utrudniają życie , tu trzeba też przypomnieć ,że wtedy za nie oddawanie czci cezarom jako bogom groziła śmierć , czyli autor musiał stosować zapożyczenia ze „starego testamentu ” i wymyślić swoje własne „kamuflaże ” by nie narazić się władzom , jak już tu pisałem , nie zmierzam do zachwiania czyjejś wiary a jedynie podaję wyjaśnienia w oparciu o cały splot wydarzeń jakie wtedy miały miejsce ,może ich wnioski są też błędne ale wg mnie bardziej prawdopodobne od każdych innych , poza tym „apokalipsa” nie jest najważniejszym tekstem kanonu religii chrześcijańskiej bo dla chrześcijanina nie jest ważne ,kiedy nastąpi koniec świata ale czy jest zawsze na ten koniec przygotowany

  • Robert on 7 stycznia 2017

    smyxx

    tu chodzi o króli, którzy mieli władzę nad całym światem, jak obecnie Ameryka czy kiedyś Cesarstwo Rzymskie.

  • smyxx on 8 stycznia 2017

    wtedy cały świat był postrzegany jako rejony basenu morza Śródziemnego i tam gdzie sięgała władza Rzymu , poza tym określenia „król ” i „cezar” mają podobny sens i znaczenie bo to taki sam status , w dodatku wtedy „boski status” , Ameryka nie jest i nigdy nie była cesarstwem czy królestwem i tym bardziej sam prezydent nie ma takich prerogatyw jak cezar czy król czyli ta fraza o królach w „apokalipsie ” jest jak najbardziej trafna do czasów współczesnych autorowi czyli I-II wiek bo na zajętych obszarach to cesarskie decyzje wyłaniały królów tych wszystkich marionetkowych państw np w Judzie czy Galilei

  • Robert on 9 stycznia 2017

    smyxx,

    Ameryka jest mocarstwem od zakończenia drugiej wojny światowej :)
    Wcześniej było to Cesarstwo Rzymskie , a nie Watykan.
    Kłania się wiedza historyczno-geopolityczna.

  • smyxx on 9 stycznia 2017

    mocarstw jest co najmniej kilka bo to nie tylko USA ale też Rosja i Chiny , Watykan od dawna nie gra już większej roli bo nawet współczesne monarchie nie są katolickie , a cesarstwo rzymskie upadło tylko „w połowie” , t zn część zachodnia z Rzymem bo wschodnia czyli Bizancjum dopiero w 1453 , co wtedy też było postrzegane jako wypełnienie się „apokalipsy” , zresztą przy każdej kryzysowej sytuacji niektórzy dopatruję się „końca świata „

  • Robert on 9 stycznia 2017

    smyxx,

    skończmy tę dyskusję, bo będziesz kiedyś żałował tych wypowiedzi.
    Jeżeli mówimy o gospodarce światowej, to zawsze w historii świata było jedno mocarstwo, które rządziło światem.
    O 1944 roku takim mocarstwem jest USA.
    świadczy o tym dolar, jako waluta rezerwowa – podporządkowanie organizacji jak ONZ, Bank światowy itd pod dyktando Amerykanów.
    Rosja i Chiny mają coraz większe znaczenie, jednak są niżej od USA.
    Dopiero muszą budować, to co USA zbudowało od 1944 roku.

    Zrozumiesz lepiej proroctwa, jeżeli poznasz geopolitykę.
    Pozdrawiam :)

  • Waldemar on 6 maja 2017

    Ja proponuję komentarz ks. Pawła Murzińskiego!!!

    R E W E L A C J A!!!

    Zmiany klimatyczne a znaki końca czasów… Nowa światowa religia… – ks. Paweł Murziński

    https://www.youtube.com/watch?v=Ptqyn30ySb4

  • Wojtek on 17 maja 2017

    proponuje odnosnie „imienia 666” posłuchac Op. Szustaka , w „Strasznych rekolekcjach ” w którymś nie pamiętam w którym odc. o apokalipsie

  • Tomasz on 27 maja 2017

    Rozpoznanie bestii i jej znamienia

    CZY lubisz zgłębiać tajemnice? Powodzenie często zależy od znalezienia dodatkowych informacji. Bóg w swoim natchnionym Słowie zawarł wskazówki pomagające ustalić, co oznacza liczba 666, czyli imię albo znamię bestii z 13 rozdziału Księgi Objawienia.

    W niniejszym artykule omówiono cztery istotne zagadnienia pomagające wyjaśnić, czym jest znamię bestii. Zastanówmy się: 1) jak niekiedy nadawano imiona ludziom opisanym w Biblii, 2) co symbolizuje bestia, 3) jak rozumieć wzmiankę, że 666 to „liczba człowieka” oraz 4) jakie jest znaczenie liczby 6 i dlaczego trzykrotnie powtórzono tę cyfrę? (Objawienie 13:18).

    Imiona biblijne — coś więcej niż zwykłe etykietki

    Imiona osób opisanych w Biblii, zwłaszcza te nadane przez Boga, często mają głębsze znaczenie. Na przykład w związku z zapowiedzią, że patriarcha Abram będzie przodkiem całych narodów, Jehowa zmienił jego imię na Abraham, które można przetłumaczyć na „ojciec mnóstwa” (Rodzaju 17:5). Józefowi i Marii Bóg nakazał, by urodzonemu przez Marię dziecku nadali imię Jezus — „Jehowa jest wybawieniem” (Mateusza 1:21; Łukasza 1:31). Zgodnie z doniosłym znaczeniem tego imienia Jehowa poprzez służbę Jezusa i jego ofiarną śmierć umożliwił nam wybawienie (Jana 3:16).

    Podobnie nadane bestii przez Boga imię w postaci liczby 666 musi symbolizować cechy, które Jego zdaniem trafnie ją charakteryzują. Aby zrozumieć, o jakie cechy chodzi, musimy poznać tożsamość bestii i dowiedzieć się czegoś o jej poczynaniach.

    Rozpoznanie bestii

    Wiele informacji pomocnych w ustaleniu, co symbolizują dzikie zwierzęta, zawiera biblijna Księga Daniela. Rozdział 7 przedstawia sugestywny opis „czterech olbrzymich bestii” — trzy z nich są podobne do lwa, niedźwiedzia i lamparta, a czwarta to potwór mający wielkie żelazne zęby (Daniela 7:2-7). Jak wyjaśnia Daniel, wyobrażają one „królów”, czyli zwierzchności polityczne kolejno sprawujące władzę nad wielkimi mocarstwami (Daniela 7:17, 23).

    W pewnym słowniku biblijnym zauważono, że bestia z Księgi Objawienia 13:1, 2 „łączy w sobie cechy charakterystyczne czterech bestii z wizji Daniela (…) A zatem ta pierwsza bestia [z Księgi Objawienia] reprezentuje połączone siły wszystkich politycznych systemów władzy na świecie, przeciwstawiających się Bogu” (The Interpreter’s Dictionary of the Bible). Spostrzeżenie to harmonizuje ze słowami z Księgi Objawienia 13:7, gdzie powiedziano o bestii: „Dano jej władzę nad każdym plemieniem i ludem, i językiem, i narodem”.*

    Dlaczego w Biblii rządy ludzkie ukazano pod postacią dzikich zwierząt? Co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, rządy ponoszą odpowiedzialność za trwający od stuleci potworny przelew krwi. Jak napisali historycy Will i Ariel Durantowie, „wojna jest nieodłącznym elementem historii, nie znikającym pomimo rozwoju cywilizacji i demokracji”. Jakże wyraźnie widać, że „człowiek panuje nad człowiekiem ku jego szkodzie”! (Kaznodziei 8:9). Po drugie, to „smok [Szatan] dał bestii jej moc i jej tron, i wielką władzę” (Objawienie 12:9; 13:2). Tak więc człowiecze rządy otrzymały władzę od Diabła i odzwierciedlają jego krwiożercze, iście zwierzęce usposobienie (Jana 8:44; Efezjan 6:12).

    Nie oznacza to jednak, że każdy człowieczy władca jest bezwolnym narzędziem w rękach Szatana. W pewnym sensie ludzkie rządy są „sługą Bożym”, ponieważ organizują społeczeństwa, bez czego panowałaby anarchia. Ponadto niektórzy przywódcy stoją na straży fundamentalnych praw człowieka, w tym prawa do swobodnego uczestniczenia w prawdziwym wielbieniu Boga, co z pewnością nie podoba się Szatanowi (Rzymian 13:3, 4; Ezdrasza 7:11-27; Dzieje 13:7). Mimo to z powodu wpływu Diabła żaden człowiek ani instytucja nie mogą zapewnić ludziom trwałego pokoju i bezpieczeństwa (Jana 12:31).*

    „Liczba człowieka”

    Trzecią wskazówką pozwalającą lepiej zrozumieć znaczenie liczby 666 jest okoliczność, że nazwano ją „liczbą człowieka”. Nie chodzi tu o pojedynczego, konkretnego człowieka, ponieważ to Szatan, a nie ktoś z ludzi, ma władzę nad bestią (Łukasza 4:5, 6; 1 Jana 5:19; Objawienie 13:2, 18). „Liczba człowieka”, stanowiąca znak dzikiego zwierzęcia, sugeruje raczej, że bestia jako twór człowieczy, nie zaś duchowy czy demoniczny, wykazuje pewne cechy ludzkie. Jakie? Biblia odpowiada: „Wszyscy [ludzie] zgrzeszyli i brakuje im chwały Bożej” (Rzymian 3:23). Zatem fakt, iż liczbę bestii nazwano „liczbą człowieka”, podkreśla, że rządy odzwierciedlają upadły stan ludzi; jest to więc znak symbolizujący grzech i niedoskonałość.

    Historia to potwierdza. „Każda z dotychczasowych cywilizacji w końcu upadła” — powiedział były amerykański sekretarz stanu Henry Kissinger. „Historia jest opowieścią o daremnych wysiłkach, o niespełnionych aspiracjach. (…) Dlatego historyk musi mieć ciągłą świadomość nieuchronności tragedii”. Ta uczciwa ocena sytuacji poświadcza następującą podstawową prawdę zapisaną w Biblii: „Dobrze wiem, Jehowo, że do ziemskiego człowieka jego droga nie należy. Do męża, który idzie, nie należy nawet kierowanie swym krokiem” (Jeremiasza 10:23).

    Poznaliśmy już tożsamość bestii oraz ustaliliśmy, jak się na nią zapatruje Bóg. Czas teraz na rozwikłanie ostatniego elementu omawianej zagadki. Zajmijmy się znaczeniem szóstki oraz przyczyną jej trzykrotnego powtórzenia.

    Na co wskazuje trzykrotne powtórzenie szóstki?

    W Piśmie Świętym niektóre liczby mają znaczenie symboliczne. Na przykład liczba siedem często oznacza zupełność, doskonałość w oczach Bożych. Siedem symbolicznych „dni” stwarzania, będących w gruncie rzeczy okresami dłuższymi niż zwykła doba, składa się na tydzień, w którym Bóg całkowicie realizuje swe zamierzenie stwórcze względem ziemi (Rodzaju 1:3 do 2:3). „Wypowiedzi” Boże są niczym srebro „siedmiokrotnie czyszczone”, a więc doskonale czyste (Psalm 12:6; Przysłów 30:5, 6). Trędowaty Naaman zgodnie z poleceniem wykąpał się w Jordanie siedem razy i został zupełnie uzdrowiony (2 Królów 5:10, 14).

    Sześć jest o jeden mniejsze od siedmiu, czyż więc liczba ta nie jest trafnym symbolem tego, co w oczach Bożych niedoskonałe i ułomne? Niewątpliwie tak! (1 Kronik 20:6, 7). Aż trzykrotne powtórzenie szóstki dobitnie podkreśla niedoskonałość. Harmonizuje to z omówioną nieco wcześniej informacją, że 666 to „liczba człowieka”. A zatem przeszłość bestii, okoliczność, iż oznaczono ją „liczbą człowieka”, jak również sama liczba 666 z całą pewnością wskazują na jedno — na rażące braki i wady z punktu widzenia Jehowy.

    Takie zobrazowanie braków bestii przypomina to, co powiedziano niegdyś o Belszaccarze, królu starożytnego Babilonu. Za pośrednictwem Daniela Jehowa rzekł mu: „Zważono cię na wadze i stwierdzono u ciebie brak”. Jeszcze tej samej nocy Belszaccar poniósł śmierć, a jego potężne imperium upadło (Daniela 5:27, 30). Podobnie wydany przez Boga wyrok na polityczną bestię oraz tych, którzy noszą jej znamię, sprowadzi zagładę na nią samą i na jej zwolenników. Ale tym razem Bóg nie ograniczy się do unicestwienia jednego systemu politycznego — usunie wszelkie ślady ludzkiego panowania (Daniela 2:44; Objawienie 19:19, 20). Jakież to zatem istotne, byśmy nigdy nie przyjęli śmiercionośnego znamienia bestii!

    Czym jest znamię?

    W Księdze Objawienia zaraz po podaniu liczby 666 wspomniano o 144 000 osób mających na czołach napisane imię Baranka, czyli Jezusa Chrystusa, oraz imię jego Ojca, Jehowy. Oznacza to, że należą do Jehowy i Jego Syna, o których z dumą wydają świadectwo. Podobnie wszyscy opatrzeni znamieniem bestii dają się poznać jako jej słudzy. Tak więc znamię noszone niejako na prawej ręce lub czole to symbol wyróżniający osoby, które popierają podobne do bestii systemy polityczne tego świata. Noszący znamię bestii oddają „Cezarowi” to, co należy się Bogu (Łukasza 20:25; Objawienie 13:4, 8; 14:1). W jaki sposób? Przez oddawanie nabożnej czci państwu, jego symbolom i sile militarnej, której ufają i w której upatrują wybawienia. A jeśli nawet twierdzą, że wielbią Boga, czynią to jedynie wargami.

    Tymczasem Biblia ostrzega: „Nie pokładajcie ufności w dostojnikach ani w synu ziemskiego człowieka, do którego nie należy wybawienie. Duch jego uchodzi, a on wraca do swej ziemi; w tymże dniu giną jego myśli” (Psalm 146:3, 4). Kto bierze sobie do serca tę mądrą radę, nie doznaje rozczarowań, gdy rządy nie spełniają swych obietnic lub gdy charyzmatyczni przywódcy tracą wpływy (Przysłów 1:33).

    Nie oznacza to jednak, że prawdziwi chrześcijanie siedzą z założonymi rękami i nic nie robią, by pomóc bliźnim. Przeciwnie, aktywnie głoszą o jedynym rządzie zdolnym rozwiązać problemy ludzkości — o Królestwie Bożym, którego są przedstawicielami (Mateusza 24:14).

    Królestwo Boże — jedyna nadzieja ludzkości

    Będąc na ziemi, Jezus głosił przede wszystkim o Królestwie Bożym (Łukasza 4:43). W modlitwie wzorcowej, zwanej też Modlitwą Pańską, nauczył swych naśladowców modlić się o przyjście tego Królestwa oraz o to, by wola Boża działa się na ziemi (Mateusza 6:9, 10). Owo Królestwo to rząd, który będzie panował nad całą ziemią, ale nie z jakiejś ziemskiej stolicy, tylko z nieba. Dlatego Jezus nazywał je „królestwem niebios” (Mateusza 11:12).

    Któż mógłby być lepszym Królem tego Królestwa niż Jezus Chrystus — ten, który umarł za swoich przyszłych poddanych? (Izajasza 9:6, 7; Jana 3:16). Wkrótce ów doskonały Władca, obecnie będący potężną osobą duchową, wrzuci bestię, jej królów i armie „do ognistego jeziora, płonącego siarką”, symbolizującego doszczętną zagładę. Ale to nie wszystko. Jezus usunie także Szatana — dokona więc czegoś, czego nie potrafiłby zrobić żaden człowiek (Objawienie 11:15; 19:16, 19-21; 20:2, 10).

    Królestwo Boże zapewni pokój wszystkim swym posłusznym poddanym (Psalm 37:11, 29; 46:8, 9). Nie będzie już smutku, bólu i śmierci. Jakże wspaniała to nadzieja dla tych, którzy nie przyjmują znamienia bestii! (Objawienie 21:3, 4).

    [Przypisy]

    Wersety te omówiono szczegółowo w 28 rozdziale książki Wspaniały finał Objawienia bliski!, wydanej przez Świadków Jehowy.

    Chociaż prawdziwi chrześcijanie dostrzegają, że sposób sprawowania władzy przez człowiecze rządy często upodabnia je do bestii, to zgodnie z biblijnym nakazem podporządkowują się świeckim „władzom zwierzchnim” (Rzymian 13:1). Jednak gdy wymagają one czegoś, co jest sprzeczne z prawem Bożym, chrześcijanie są „bardziej posłuszni Bogu jako władcy niż ludziom” (Dzieje 5:29).

    [Ramka na stronie 5]

    Wskazówki umożliwiające zrozumienie znaczenia liczby 666

    1. Imiona biblijne często nawiązują do cech lub życia danej osoby. Przykładem może być tu Abraham, Jezus i wielu innych. Podobnie liczba stanowiąca imię bestii ściśle wiąże się z jej cechami charakterystycznymi.

    2. W biblijnej Księdze Daniela posłużono się bestiami do zobrazowania kolejnych mocarstw ludzkich. Bestia z Księgi Objawienia 13:1, 2, posiadająca cechy wielu zwierząt, symbolizuje ogólnoświatowy system polityczny powołany i zarządzany przez Szatana.

    3. To, że bestia ma „liczbę człowieka”, wskazuje, iż jest to twór ludzki, a nie demoniczny. Odzwierciedla ona zatem ludzkie braki wynikające z grzechu i niedoskonałości.

    4. Liczba sześć — o jeden mniejsza od siedmiu, które w Biblii symbolizuje zupełność i doskonałość — oznacza w oczach Bożych niedoskonałość. Trzykrotne powtórzenie szóstki podkreśla tę ułomność.

    [Ilustracje na stronie 6]

    Ludzkie rządy sromotnie zawiodły, na co trafnie wskazuje symboliczna liczba 666

    [Prawa własności]

    Głodujące dziecko: F. GRIFFING, UNITED NATIONS

    [Ilustracje na stronie 7]

    Jezus Chrystus zapewni ziemi doskonałe zwierzchnictwo

  • Tomasz on 27 maja 2017

    A i jeszcze jedno.
    Gdyby ludzie zaczeli czytac biblie to z pewnoscia nie jednej osobie otworzylyby sie oczy ale to bylo wiadome ze nie kazdy pozna prawde a skad? a no z bibli „Starannie ukryłeś te rzeczy przed mędrcami i intelektualistami, a objawiłeś je niemowlętom” (ŁUK. 10:21).

  • Robert on 27 maja 2017

    Tomasz,

    zamiast kopiować czyjeś artykuły, polecam samemu myśleć i pisać.
    Dużo wątków poruszyłeś.
    Bardzo dużo błędów w tym wpisie.
    Oto kilka:

    1 – Bóg nie ma na imię Jehowa. Imię to oznacza burzyciel.

    2 – Imię Chrystusa to nie Jezus. Nie ma w Grece w tym imieniu litery „z”.

    3 – 666 to liczba, od której należy obliczyć imię bestii.

  • Tomasz on 27 maja 2017

    Panie Robert , nie czyjes tylko swojej religi to raz.
    Po drugie imię „Jeszua” zostało zniekształcone i za pośrednictwem greki i łaciny znane jest w języku polskim jako Jezus .
    Po trzecie to ja sie pytam jak ma na imię Bòg jak nie Jehowa? No chyba nie Pan bo to tytuł.
    A imię Jezusa czyli Jeszua po hebrajsku
    bedace skròtem Jehoszua oznacza JHWH czyli Jahwe inna sprawa to slowo alleluja co znaczy? Otoz nawoluje do wychwalania Jahwe I to nawet na wiki pisze.
    A co do liczby tam wyjasnione jest wszystko na podstawie bibli jak Pan nie umie zrozumiec tego to nie moja wina I tyle w temacie.

  • Tomasz on 27 maja 2017

    Zapomnialem dodac ze imie Jezusa czyli Jeszua znaczy Jahwe jest zbawieniem I to tez na wiki nawet pisze wiele ksiezy zna to imie bo przeciez wystepuje w wielu kosciolach katolickich w Polsce jak imie na calym swiecie.

  • Robert on 28 maja 2017

    Tomasz,

    Cały Nowy Testament wyraźnie oddziela Syna od Ojca.
    Gdyby była to jedna Osoba, to Nowy Testament byłby sztuką kabaretu, gdzie Syn modli się do siebie, prosi siebie o pomoc, wylewa łzy do siebie itd
    Zastanów się nad tym…

    Biblia podaj tylko JHWH – tyle wiemy o imieniu Boga.
    NA pewno nie jest to Jehowa – ponieważ znaczenie tego słowa to „ja burzyciel”.
    Sam przyznaj czy tak nazwałby się Bóg Stwórca.

  • smyxx on 28 maja 2017

    //nie jest to Jehowa – ponieważ znaczenie tego słowa to „ja burzyciel” //…………bo IHWH zanim nabył status jedynego boga był tylko bogiem burzy i deszczu w panteonie ugaryckich wierzeń , stąd żydzi później zakazali używać jego imienia ,że niby jest niewymawialne a chodziło jedynie o to by nikt nie dostrzegł tego ,że już wcześniej w innej kulturze ludzie boga o takim imieniu czcili

  • Robert on 28 maja 2017

    smyxx,

    to co piszesz jest jakąś opowiastką ludzką, którą nie jesteś w stanie ani sprawdzić ani udowodnić.
    Dlatego trzymajmy się faktów biblijnych, z których wynika, że imię Boga to JHWH.
    Nie wiemy, jakie samogłoski mają być wstawione.
    Na tym etapie nie jest ważne imię Boga tylko Chrystusa.
    Gdyby było inaczej, to Chrystus przekazałby nam imię swojego Ojca.
    Nie zrobił tego, ani raz nie użył imienia Stwórcy.
    Więc nie ma się o co sprzeczać, ani cytować wierzeń czy poglądów ludzkich, nie pochodzących z Biblii.

    Tutaj jest to dobrze wytłumaczone – https://www.jeszu.pl/2015/09/na-czym-polegaja-trudnosci-z-wymowa.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *