Fałszywe religie przeciwko ludzkości

 imię Chrystusa

Musimy zmierzyć się z trudnym tematem. Wszyscy chrześcijanie powinni przemyśleć te argumenty, ponieważ są bardzo mocne.

Wszyscy wiemy, że tak zwane zbawienie, chrześcijanie uzyskują dzięki wierze w Chrystusa i dzięki tak zwanym prawom Chrystusowym.

Ten werset jest kluczem:

„I nie ma w żadnym innym zbawienia, gdyż nie dano ludziom pod niebem żadnego innego imienia, przez które moglibyśmy być zbawieni” –  Dzieje 4:12.

Zgodnie z tym wersetem, chrześcijanie osiągają zbawienie przez imię Chrystusa.

To Chrystus jest jedynym pośrednikiem pomiędzy Bogiem i ludźmi: 

Tymoteusza 2:5

„Jeden bowiem Bóg, jeden i pośrednik Boga i ludzi: człowiek Pomazaniec Jeszu”.

Jana 14:6

„Odpowiedział mu Jeszu: Ja jestem drogą, prawdą i życiem i nikt nie przychodzi do Ojca jak TYLKO PRZEZE MNIE”.

Z tych wersetów wynikają dwa ważne wnioski:

  • pierwszy: należy modlić się do Boga poprzez Chrystusa, ponieważ tylko w Nim, w Jego imieniu jest zbawienie,
  • drugi: bez wypowiadania prawidłowego imienia Chrystusa, można nie uzyskać zbawienia.

Jakie jest prawdziwe imię Chrystusa?

1 – Sprawdź Pisma

Wystarczy sięgnąć do Pism interlinearnych Nowego Testamentu, aby zauważyć, że w języku greckim mamy trzy odmiany imienia Chrystusa: Jesu-s, Jesu-n, Jesu. Wszystkie trzy odmiany, apostołowie pisali przez „s”. W imieniu tym nie występuje literka „z”.

To bardzo ważny wniosek, ponieważ oznacza on, że wszystkie imiona Chrystusa, które zawierają literkę „z” są fałszywe.

Zapis grecki możesz sprawdzić w katolickim Nowym Testamencie, prof. Popowskiego: LINK:

Jesu

lub na stronie: https://biblehub.com/interlinear/matthew/1-1.htm.

Ważne jest, aby nie używać do badania, Pism, które nie mają zapisu greckiego. Tłumacze zawsze wstawiają spolszczone imię: „jezus”. W greckim, apostołowie nie używali literki: „z”, dlatego to imię nie jest prawidłowe.

Taki jest zapis prawidłowego imienia Chrystusa:

Jeszu/Jesu

2 – Prawdziwa forma

Wiemy już po analizie pism greckich, że używano następujących form imienia Chrystusa: Jesu-s, Jesu-n, Jesu:

Odmiana Jesu

Zgodnie z Pismami, mamy modlić się do Chrystusa wzywając Jego imię: 

„Każdy bowiem, kto wzywa imienia Pańskiego, zbawiony będzie” – Rz 10:13.

Wzywają imienia Pana naszego Jeszu Pomazańca” – 1Kor 1:2.

„Kto wzywa imienia Pańskiego” – 2Tm 2:19.

„Uwięzić wszystkich, którzy wzywają imienia Twego” – Dz 9:14.

Wzywają imienia tego” – Dzieje 9:21.

Wezwawszy imienia Jego – Dzieje 22:16.

Zgodnie z Pismami mamy modlić się do Chrystusa prosząc Go: 

„o cokolwiek Go poprosicie w imię moje – Jana 15:16.

„…da wam w imię moje... Do tej pory o nic nie prosiliście w imię moje: proście, a otrzymacie, aby radość wasza była pełna – Jana 16:23,24.

Innymi słowy mamy modlić się i prosić wzywając imię Chrystusa. Imię wzywamy w wołaczu, dlatego zwracamy się do Chrystusa: Jesu lub z hebrajskiego Jeszu.

Dlaczego nie możemy wziąć imienia z mianownika?

Ponieważ w greckim dialekcie koine, w którym spisano Nowy Testament, bazą podstawową nie jest mianownik, tylko rdzeń lub temat. W obu przypadkach mamy formę: Jesu. Proszę zwrócić uwagę, że końcówki: „s” i „n” dodawane są do podstawy: Jesu.

Jesus i Jesun powstały z podstawy: Jesu, a nie odwrotnie. Dlatego prawidłową formą jest: Jesu.

Skąd wzięło się imię: „jezus”? 

Z nieprawidłowej zmiany imienia Chrystusa z języka greckiego na polski.

Słudzy Boży podczas tłumaczenia imienia z hebrajskiego, przenieśli imię: Jeszu na Jesu i jego odmiany. Nie mogli stosować podstawowej formy: Jeszu, ponieważ nie istniało w greckim: „sz”.

Natomiast religie tak zrobiły: Jeszu >> Jesus >> Jezus.

Z mianownika odmiany greckiej wzięły: Jesus i zamieniły literkę: „s” na „z”.

Kompletnie niezrozumiałe jest, dlaczego wzięły z mianownika i  dlaczego zamieniły: „s” na „z”?

Literka „z” nie występuje ani w formie imienia greckiego, ani hebrajskiego. Ktoś albo celowo albo specjalnie zafałszował imię Chrystusa.

Apostołowie nie znali takiego imienia jak: „jezu/jezus”.

Jest to poważne fałszerstwo, ponieważ: „jezus”, to całkiem inne imię, którego nie nosił Chrystus. Nie wiadomo, co ono oznacza i kto kryje się pod tym imieniem.

Skoro apostołowie go nie używali, to my, chrześcijanie, również nie powinniśmy używać.

Na obrazku przedstawione jest dlaczego nie używamy formy: „jeszua”. Jest to rodzaj żeński tak samo jak, jehowa:

Jesu

Jeżeli interesuje cię ten temat, to zapraszam do PDF tutaj: „Imię, które zbawia”.

Zapraszam do bardzo dobrego widea, Krzysztofa Króla:

„I teraz, dlaczego zwlekasz?

Wstań, zanurz się i obmyj z siebie grzechy swe, przywoławszy do siebie imię Jego” – Dzieje 22:16.

Robert Brzoza RobertBrzoza.pl Polski Portal Informacyjny

P.S. Ebook: Największy Przekręt Wielu Religii => Bezpłatnie

Form by (e)NeTes



Foto: By NomadSoul1 i Krzysztof Król

Przeczytaj koniecznie:

10 Responses to “Fałszywe religie przeciwko ludzkości”

  • Hubert on 13 stycznia 2019

    Fajny artykuł, zafałszowanie imienia Chrystusa to duży problem, dużo ludzi sa nieświadomi.

  • Robert on 13 stycznia 2019

    Niestety tylko FAJNY bo mądry lub co gorsza przedstawiający prawdę to już nie jest…może zamiast tego bełkotu,którego i tak przeciętny wierzący człowiek nie jest w stanie sprawdzić (bo i po co miałby to robić…?) odpowiecie logicznie na proste pytanie…Dlaczego ludzie , którym z woli Boga pod wieżą Babel przydzielono różne języki mieliby wymawiać imię Jezusa Chrystusa jako tak samo brzmiący wyraz w każdym języku na świecie…?
    (usunięte z powodu braku kultury piszącego – admin)

  • Robert on 14 stycznia 2019

    Robert

    1 – dlaczego w komentarzu pokazujesz swoją czarną stronę? Okazujesz Brak kultury.

    2 – Naszym wzorem są apostołowie. Oni, kiedy transliterowali imię Chrystusa z hebrajskiego: Jeszu na grecki: Jesu, zrobili to bardzo dokładnie. Nie zmienili tego imienia na: dżizas, jezus, chesus.
    W hebrajskim również wiele osób wymawiało: Jesu. Dlatego my również nie możemy zmieniać tego imienia.

  • Antoni on 14 stycznia 2019

    Witam . Jak zwykle bardzo dobrze opracowany temat i mocny tytuł artykułu , który zachęca do głębokiej analizy , a na pewno do zastanowienia się nad tym komu tak bardzo zależy by ukryć prawdziwe imię Chrystusa . Pozdrawiam

  • Robert on 15 stycznia 2019

    Dziękuję Antoni :)

  • max on 25 stycznia 2019

    Ronald Bernard i Fiona Barnett o tym opowiadają, trochę Mel Gibson, Jim Carrey i Angeline Jole i Bradd Pitt.

  • Maurycy on 25 stycznia 2019

    a kto powiedziała wam że wasza religia jest prawdziwa ja twierdzę że Słowianie wyznawali prawdziwą wiarę a nie żydowskie bzdury skopiowane na chybcika z archiwów świątynnych w Babilonie przez żydowski zamiataczy posadzek którzy po powrocie z niewoli nagle stworzyli swoje natchnione „dzieło”

  • Robert on 26 stycznia 2019

    Maurycy
    Masz rację, żydowska religia, czyli judaizm jest fałszywy. Nie wierzą w Chrystusa.
    Również zgadzam się co do religii. Osobiście nie znam prawdziwej, wszystkie mają dodane własne, fałszywe doktryny, wierzenia.

  • Renata on 12 stycznia 2020

    Pytanie odnośnie możliwości utraty zbawienia.

    Gdyby ktoś zapytał mnie o analogię synostwa: po nawróceniu stajemy się dziećmi Bożymi. Czy dziecko przestaje być dzieckiem rodzica nawet jeśli z wolnej woli go opuści, odrzuci czy wyprze?
    Co można na to odpowiedzieć?

    Znam przypadek kiedy mąż (wierzący w sensie protestant) zdradził żonę, opuścił ją i ożenił się z kochanką. Jest czy nie jest zbawiony?

    Pytanie nie jest podchwytliwe czy takie, które ma na celu dokuczyć.

    Pozdrawiam serdecznie:)

  • Rebus on 12 stycznia 2020

    Odnośnie podejścia do władzy przez chrześcijanina.

    Słyszy się, że chrześcijanin uczy się podejścia do władzy w kościele: tak w kościele jest władza, są przełożeni – pastorzy, mamy ich słuchać na tyle na ile oni słuchają Chrystusa. I jeśli się Mu przeciwstawiają to powinno się pogonić takiego pastora.

    Pastorzy, którzy wychwalają Izrael nie wylecieli z kościoła i ze stanowiska ale ludzie, kt ich za to krytykowali owszem tak – wykluczenie na podstawie braku jedności.
    Jeden z pastorów często mówi, żeby nie być niewolnikami ludzi.

    Znani mi protestanci w kontekście jedności kościoła np odnośnie uznania nieutracalności zbawienia posługują się w dyskusji Gal. 4:30 do 5:1 o wypędzeniu niewolnicy i niepoddawaniu się w niewolę czyli wykluczeniu tych, kt myślą, ze jednak zbawienie można utracić i w ten sposób poddają się w niewolę np niepokoju i niepewności (uczucie niepokoju chrześcijanina i niepewności jest często podkreślane). Wykluczenie to następuje w imię zachowania jedności kościoła: Gal. 5:9 „Trochę kwasu całe ciasto zakwasza” w sensie tworzy rozłam i wprowadza fałsz.

    Odnośnie słuchania władzy w sensie politycznym – społecznym: chrześciajanin powinien jej słuchać o ile szanuje ona (władza)Boże prawa, inaczej należy protestować i ją zmienić.

    Rozpisałam się.

    Kończę.

    Pozdrowienia:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *